Tahle rekordní Corvette skrývá v útrobách jedno velké tajemství. Jaké?
Přestože byla Corvette krátce nabízena i s šestiválcem, odjakživa je spojována hlavně s vidlicovým osmiválcem. Americká společnost Genovation ale na nějakou historii nedbá a s aktuální Corvette C7 provedla něco, co by mnozí fanoušci označili za svatokrádež. Osmiválec totiž nahradila elektromotorem! Elektrický supersport nazvaný Corvette GXE se světu v sériové podobě poprvé představí na lednové výstavě elektroniky CES v Las Vegas.
Nedaleko Washingtonu D.C. sídlící firma automobil vyzbrojila elektrickým motorem o výkonu 588 kW (800 k) a točivém momentu 949 N.m, díky čemuž Corvette GXE (Genovation Extreme Electric) zvládne zrychlit z 0-96 km/h pod tři sekundy a údajně překonat rychlost 354 km/h. To přitom nejsou jen slova do větru, Genovation o autě mluví již od roku 2016, když tehdy zveřejnila video z jízdních zkoušek, při nichž prototyp překonal 331 km/h. Letos tuto rychlost posunula k hranici 336 km/h, což z auta udělalo elektromobil s nejvyšší maximální rychlostí, který může na běžné silnice.
Autoři tvrdí, že svým dílem chtějí dokázat, že elektromobily nemusí být nudné a mohou být nejen silnými automobily, ale hlavně zábavnými. I proto firma dokonce pracuje na možnosti manuálního řazení! To by bylo unikátní řešení, protože dnešní elektromobily se primárně spoléhají na jednostupňovou převodovku...
Úpravce přitom nezměnil jen techniku Corvette v útrobách, ale také vzhled. Příď je nově řešená a přepracována byla i záď. Na ní dokonce najdeme odlišná koncová světla, tvoří je dva páry kruhových svítilen, což je odkaz na předchozí generace Vette.
Jen o výhodách to ale není. Corvette přece jen není automobil uzpůsobený elektrickému pohonu, a tak je v něm dost omezený prostor pro baterie. I proto není dojezd nijak zázračný, činí jen 209 kilometrů. Akumulátory mimochodem nabízejí kapacitu 60 kWh.
Cena je navíc doslova astronomická, Genovation si Corvette GXE cení na 750.000 dolarů, což je v přepočtu více než 16,1 milionu korun! Pravda, vznikne jen 75 exemplářů auta, k němuž majitel dostane unikátní lak nebo interiér, přesto je to dost vysoká částka. Zákazník si přitom bude muset počkat minimálně do konce roku 2019, kdy mají první exempláře zamířit ke svým vlastníkům.
A tak bychom si raději vystačili s výchozí osmiválcovou Corvette Z06. Nebo vy byste byli radši, kdyby Corvette neburácela, ale bzučela? Sdělte nám svůj názor v diskuzi pod článkem...