Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle rekordní Corvette skrývá v útrobách jedno velké tajemství. Jaké?

David Bureš
Diskuze (7)
Modrá Corvette upravená společností Genovation je pěkně rychlá. Díky výkonu 588 kW dokáže překonat rychlost 354 km/h.

Přestože byla Corvette krátce nabízena i s šestiválcem, odjakživa je spojována hlavně s vidlicovým osmiválcem. Americká společnost Genovation ale na nějakou historii nedbá a s aktuální Corvette C7 provedla něco, co by mnozí fanoušci označili za svatokrádež. Osmiválec totiž nahradila elektromotorem! Elektrický supersport nazvaný Corvette GXE se světu v sériové podobě poprvé představí na lednové výstavě elektroniky CES v Las Vegas.

Nedaleko Washingtonu D.C. sídlící firma automobil vyzbrojila elektrickým motorem o výkonu 588 kW (800 k) a točivém momentu 949 N.m, díky čemuž Corvette GXE (Genovation Extreme Electric) zvládne zrychlit z 0-96 km/h pod tři sekundy a údajně překonat rychlost 354 km/h. To přitom nejsou jen slova do větru, Genovation o autě mluví již od roku 2016, když tehdy zveřejnila video z jízdních zkoušek, při nichž prototyp překonal 331 km/h. Letos tuto rychlost posunula k hranici 336 km/h, což z auta udělalo elektromobil s nejvyšší maximální rychlostí, který může na běžné silnice.

Autoři tvrdí, že svým dílem chtějí dokázat, že elektromobily nemusí být nudné a mohou být nejen silnými automobily, ale hlavně zábavnými. I proto firma dokonce pracuje na možnosti manuálního řazení! To by bylo unikátní řešení, protože dnešní elektromobily se primárně spoléhají na jednostupňovou převodovku...

Úpravce přitom nezměnil jen techniku Corvette v útrobách, ale také vzhled. Příď je nově řešená a přepracována byla i záď. Na ní dokonce najdeme odlišná koncová světla, tvoří je dva páry kruhových svítilen, což je odkaz na předchozí generace Vette.

Video se připravuje ...

Jen o výhodách to ale není. Corvette přece jen není automobil uzpůsobený elektrickému pohonu, a tak je v něm dost omezený prostor pro baterie. I proto není dojezd nijak zázračný, činí jen 209 kilometrů. Akumulátory mimochodem nabízejí kapacitu 60 kWh.

Cena je navíc doslova astronomická, Genovation si Corvette GXE cení na 750.000 dolarů, což je v přepočtu více než 16,1 milionu korun! Pravda, vznikne jen 75 exemplářů auta, k němuž majitel dostane unikátní lak nebo interiér, přesto je to dost vysoká částka. Zákazník si přitom bude muset počkat minimálně do konce roku 2019, kdy mají první exempláře zamířit ke svým vlastníkům.

A tak bychom si raději vystačili s výchozí osmiválcovou Corvette Z06. Nebo vy byste byli radši, kdyby Corvette neburácela, ale bzučela? Sdělte nám svůj názor v diskuzi pod článkem...

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - petr164
30. 12. 2017 14:08
Proč ne?
Kult spalovacích motorů uměle prosazený ropnými magnáty se chýlí k derniéře. Čím více bude elektromobilů a čím jednodušší bude jejich konstrukce a elektromanagement, tím snadněji se prosadí. Osobně jsem elektromobily řídil a rozhodně jde o posun vpřed, a to po příslušných úpravách a dokončení vývojové optimalizace i jízdními vlastnostmi.
29. 12. 2017 20:44
Re: Elektroseks
Zazil jsem top fuel dragstery na vlastni oci/usi/vnitrnosti a je to strasnej masakr. Pochopitelne ne za volantem, ale metr od trati stacilo :-) [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
29. 12. 2017 14:20
Re: Elektroseks
[odkaz] ;-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2017 13:55
Elektroseks
Potěšení na půl hodiny >:D
29. 12. 2017 12:38
Když to nemá krouťák...
....10.000 Nm >:D , tak jim nikdo 16 emek nedá a už vůbec ne třeba na 4 roky dopředu. >:D "Jen" 949 Nm, to je k smíchu. ;-) A ten dojezd až 200 km ? To je ještě nikdo nenaučil pořádně lhát ? :-O

Takhle se na Mars nemají šanci nikdy dostat. :-( >:-[]