Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nový TechArt GTstreet R je pokračovatelem dlouhé linie úprav Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S, jehož základem jsou aktuální provedení těchto modelů v rámci generace 991.

TechArt Automobildesign GmbH se sídlem v Leonbergu nedaleko Stuttgartu byl založen v roce 1987 a během necelých třiceti let se vypracoval do pozice jednoho z nejvýznamnějších a nejvýraznějších úpravců vozů značky Porsche.

Nejnovější generace jeho kreace s názvem GTstreet R, která představuje kompletní program úprav pro Porsche 911 Turbo, to dokonale demonstruje svým vzhledem i výkony.

TechArt si pro devětsetjedenáctku připravil sadu nových dílu karoserie z uhlíkových vláken a aktivních aerodynamických prvků v podobě předního a zadního spoileru. S jejich pomocí vytváří GTstreet R v režimu Performace při jízdě rychlostí 300 km/h celkový přítlak 321 kg.

Podobně dramatické proměny jako exteriér se dočkal i interiér. Ten se dočkal instalace ochranného rámu do prostoru zadních sedaček a nových anatomických předních sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Samozřejmostí jsou prvky z uhlíkových vláken a hliníku.

TechArt je připraven splnit ohledně finální podoby vnitřního prostoru téměř jakékoliv přání, ale standardně nabízí na výběr mezi provedením Exclusive s koženým čalouněním a Clubsport, v němž vládne Alcantara.

Na změny viditelné na první pohled navazuje TechArt úpravami techniky. Pro podvozek nabízí různé kombinace pružin a tlumičů v závislosti na tom, jestli je vůz vybaven systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). V nabídce pak nechybí ani systém TechArt Noselift, zajišťující zvýšení světlé výšky u přední nápravy o 60 mm pro překonání retardérů, nájezdů na parkoviště a dalších nástrah městských ulic.

GTstreet R stojí standardně na 20palcových kolech TechArt Formula IV Race s pneumatikami 265/35 ZR20 vpředu a 325/30 ZR20 vzadu. Na přání mohou být použita 21palcová kola TechArt Formula IV s pneumatikami 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu.

To nejlepší nakonec pak může představovat ladění přeplňovaného plochého šestiválce o objemu 3,8 litru. Ten v sériovém provedení disponuje výkonem 397 kW (540 k), resp. 427 kW (580 k) ve verzi S. Nejvyšší hodnoty točivého momentu jsou pak 660 N.m a 700 N.m.

TechArt má pro tento motor připraveno několik stupňů ladění, z nichž tím nejvyšším je v současnosti výkon 471 kW (640 k) a točivý moment 880 N.m. Tyto hodnoty stojí za schopností vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,9 s a dosáhnout maximální rychlosti 338 km/h.

Pokud budou někomu tyto výkon připadat nedostačující, pak si může počkat na začátek příštího roku, kdy nabídku rozšíří možnost zvýšení výkonu až na 530 kW (720 k) a točivého momentu na 920 N.m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)