Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle polský tuning stojí za to! Mrkněte na závodní Škodu Fabia s motorem Subaru

David Bureš
Diskuze (9)
Fabia upravená pro národní rallye je poháněná turbodmychadlem přeplňovaným dvoulitrem typu boxer.

Škoda Motorsport ve světě rallye úspěšně závodí s Fabii R5, která je nadmíru populární i mezi zákaznickými týmy z celého světa. Co když je ale na vás speciál kategorie R5 už trochu moc? Řešením je poptat se u polské firmy Evolve Motorsport, která rallyeovou Fabii nabízí také. A v hodně zajímavé formě!

Závodní Fabia z díly Evolve Motorsport je upravena pro potřeby národních soutěží, ať už kategorie Open N nebo NR4. Nasazována ale může být také v rallyecrossu. A kdybyste s ní zrovna nechtěli závodit, polská společnost ji nabízí i milovníkům okruhových dnů pro amatérské jezdce.

Ať už budete s touhle „polskou“ Fabií jezdit kdekoliv, je nutné zdůraznit, že dostanete hodně zajímavé auto. V útrobách téhle trojkové Fabie totiž netluče nějaké obyčejné „téesíčko,“ nýbrž motor Subaru EJ20. Tenhle turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec typu boxer je samozřejmě vybaven potřebným restriktorem, aby splňoval požadavky té které kategorie.

I proto firma vedená Adamem Tomaszekem neuvádí přesné výkonové parametry, liší se dle požadavků zákazníka. Řídicí jednotka pochází od Cosworthu. Kdo pak potřeboval jiný motor, může zvolit i šestnáctistovku.

Převodovku dodal osvědčený specialista na závodní komponenty, firma KAPS. K dispozici je přitom buď šestistupňová sekvenční nebo pětistupňová bezsynchronní převodovka (tzv. dog box).

Poháněná jsou všechna kola, k dispozici je aktivní diferenciál, samosvorný diferenciál na obou nápravách nebo launch control. Podvozek tvoří vpředu zavěšení MacPherson, vzadu jsou nově dvojité lichoběžníky. Je nastavitelný ve třech úrovních, k dispozici jsou různá nastavení podle typu povrchu (asfalt, šotolina). Vybírat je možné mezi technikou SX Racing nebo Öhlins.

Design automobilu je ve srovnání se sériovou variantou patřičně upraven, nechybí nové chladicí otvory, menší, aerodynamičtější vnější zpětná zrcátka nebo střešní spoiler. Uvnitř najdeme homologovaná závodní sedadla a postroje podle výběru zákazníka, samozřejmostí je též ochranná klec.

Evolve Motorsport závodní provedení staví na základech sériové Fabie. Stavba trvá asi čtyři měsíce, firma navíc nabízí zákazníkům testovací jízdy pod dohledem inženýrů firmy nebo evropského rallye šampiona Wojteka Chuchaly, která ověří správné naladění auta podle požadavků majitele. Cenu úpravce neuvádí, sdělí ji však zájemcům, kteří zažádají o specifikaci podle jejich přání.

David Bureš
Diskuze (9)
6. 2. 2018 19:40
Re: Jaký tuning,
U závodního auta bych nečekal, že se budou s homologací obtěžovat, pokud to nevyžadují předpisy dané soutěže. Tedy ani s registrací. Jen mi není jasné, co by na tom mělo být trapného? Jako že by se ti za tu techniku vysmáli? Spíš je trapné někam jezdit v takhle vyšňořeném autě.
6. 2. 2018 12:29
Re: Jaký tuning,
Tak je otázka co to auto má za podvozek.
Avatar - JDM
6. 2. 2018 08:05
Re: Jaký tuning,
a co STI hatch? to zas taková kráva není a na rallycross hojně použivaný auto... a to furt nemění nic na tom že dát si techniku subaru do fabie je trapný...jak to pak vypadá když s tím někam přijedeš ? to je přihlašený jako fabie? lidi vidí fabii, ale ve skutečnosti to s fabiii nemá absolutně nic společnýho....
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2018 20:24
Re: Jaký tuning,
Subaru jaksi nemá vhodný model. Sti je obrovská kráva na vhodné auto na rallycross.
Avatar - JDM
5. 2. 2018 19:40
Re: Jaký tuning,
Spíš trapný... Proč si nepostavit rovnou imprezu? Nevím co lidi vede k takový křížení aut...