TEST Subaru Legacy Outback 2,5
Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.
Outback zvenku vyniká především nápadným dvoubarevným lakem a ostatní auta překonává také nezvyklou výškou 1580 mm. Co se však na této verzi cení nejvíce, je plochý podvozek s minimální světlou výškou 190 mm. Před poškozením při jízdě v terénu chrání boční dveře také velkoplošné plastové kryty. Oproti klasické verzi Legacy je Outback také osazen mohutnějšími nárazníky. Tradičně "zamračenou" přední masku doplňují rozměrné přední mlhové světlomety a dojem robustnosti doplňují i opticky mohutná 16" kola. Designérskou a konstruktérskou lahůdkou jsou pak dvě střešní okna a u Subaru tradiční boční dveře bez okenních rámů.
Interiér vozu je prostorný a přehledný. Palubní deska sice nevyniká nápaditostí, je však precizně dílensky zpracována a imitace dřevěného obložení doplňuje solidní vzhled celého auta. Ukazatele a ovládací prvky jsou na standardních místech, jen vyhřívání sedadel jsme si občas nechtěně zapínali loktem. Sedadla samotná mají dostatečně dlouhé sedáky i opěradla a jejich tuhé polstrování snižuje únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti. I při maximálním posunutí předních sedadel vzad je na zadních sedačkách ještě k dispozici dostatek místa pro nohy, a relativně pohodlně zde mohou cestovat i tři lidé.
Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečný, jen na uchycení krycí rolety je třeba trochu šikovnosti. Sklopením zadních sedadel vznikne v případě potřeby zcela rovná podlaha dlouhá 1700 mm. Podběhy přitom zasahují díky velké světlé výšce dovnitř jen minimálně a tak například v nejužším místě zavazadlového prostoru je k dispozici šířka 1075 mm.
Hlavní předností Outbacku jsou však jízdní vlastnosti dané kombinací motoru a podvozku. Vůz pohání tradiční dvouapůllitrový čtyřválcový boxer s maximálním výkonem 115 kW, přičemž maxima točivého momentu 223 Nm dosahuje při 3600 ot/min. Od tunu a půl vážícího auta tedy nelze čekat žádné sprinterské výkony, úlohu silného a spolehlivého tahouna však tento motor plní velmi dobře. Podstatné je také to, že Outback utáhne přívěs do hmotnosti až 1800 kg. Bez problémů tedy zvládne přepravu jachty nebo závodního koně. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane už za 9,5 sekundy, a pokud je motor udržován nad 3200 otáčkami, je také přiměřeně pružný. Jeho hlavními přednostmi jsou síla a kultivovaný běh, přenos vibrací do interiéru je takřka neznatelný. Komu ani tento motor nestačí, může si ještě pár měsíců počkat. Na konec roku totiž chystá Subaru českou premiéru zcela nového třílitrového šestiválce, který se bude montovat právě do Outbacků. Test samozřejmě chystáme.
I přes velkou světlou výšku je vůz díky plochému motoru stabilní i při projíždění prudkých zatáček. Nová zadní víceprvková náprava pomáhá k tomu, že vysoký Outback se chová jistě i při rychlých manévrech například na dálnici.
I když má redukční převodovka poměr jen 1,2:1, najde uplatnění například při pomalém přejíždění nerovností, nebo při již zmíněném tažení přívěsu. Outback samozřejmě není auto do bažinatých roklí, my jsme s ním ale například překonali úsek s patnácticentimetrovou vrstvou bláta nebo i nesjízdně vypadající kopce. Ocenili jsme i brzdy, jejichž účinek slábl jen neznatelně a při častém používání.
Subaru Legacy Outback je vůz pro individuality. Nadprůměrný vnitřní prostor, výbava i jízdní vlastnosti jej řadí do vyšší střední třídy, využitelnost v terénu pak do kategorie SUV. Desetilitrová průměrná spotřeba je pak s ohledem na tyto parametry přijatelná.