Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Subaru Legacy Outback 2,5

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)

Model Outback má v nabídce Subaru uspokojit ty, kteří preferují eleganci a prostornost modelu Legacy a současně chtějí využít auto i k jízdám mimo zpevněné cesty. S jistou nadsázkou tedy můžeme Outback řadit také ke kategorii SUV, byť "čistým" zástupcem japonské automobilky je model Forester.

Outback zvenku vyniká především nápadným dvoubarevným lakem a ostatní auta překonává také nezvyklou výškou 1580 mm. Co se však na této verzi cení nejvíce, je plochý podvozek s minimální světlou výškou 190 mm. Před poškozením při jízdě v terénu chrání boční dveře také velkoplošné plastové kryty. Oproti klasické verzi Legacy je Outback také osazen mohutnějšími nárazníky. Tradičně "zamračenou" přední masku doplňují rozměrné přední mlhové světlomety a dojem robustnosti doplňují i opticky mohutná 16" kola. Designérskou a konstruktérskou lahůdkou jsou pak dvě střešní okna a u Subaru tradiční boční dveře bez okenních rámů.

Interiér vozu je prostorný a přehledný. Palubní deska sice nevyniká nápaditostí, je však precizně dílensky zpracována a imitace dřevěného obložení doplňuje solidní vzhled celého auta. Ukazatele a ovládací prvky jsou na standardních místech, jen vyhřívání sedadel jsme si občas nechtěně zapínali loktem. Sedadla samotná mají dostatečně dlouhé sedáky i opěradla a jejich tuhé polstrování snižuje únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti. I při maximálním posunutí předních sedadel vzad je na zadních sedačkách ještě k dispozici dostatek místa pro nohy, a relativně pohodlně zde mohou cestovat i tři lidé.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečný, jen na uchycení krycí rolety je třeba trochu šikovnosti. Sklopením zadních sedadel vznikne v případě potřeby zcela rovná podlaha dlouhá 1700 mm. Podběhy přitom zasahují díky velké světlé výšce dovnitř jen minimálně a tak například v nejužším místě zavazadlového prostoru je k dispozici šířka 1075 mm.

Hlavní předností Outbacku jsou však jízdní vlastnosti dané kombinací motoru a podvozku. Vůz pohání tradiční dvouapůllitrový čtyřválcový boxer s maximálním výkonem 115 kW, přičemž maxima točivého momentu 223 Nm dosahuje při 3600 ot/min. Od tunu a půl vážícího auta tedy nelze čekat žádné sprinterské výkony, úlohu silného a spolehlivého tahouna však tento motor plní velmi dobře. Podstatné je také to, že Outback utáhne přívěs do hmotnosti až 1800 kg. Bez problémů tedy zvládne přepravu jachty nebo závodního koně. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane už za 9,5 sekundy, a pokud je motor udržován nad 3200 otáčkami, je také přiměřeně pružný. Jeho hlavními přednostmi jsou síla a kultivovaný běh, přenos vibrací do interiéru je takřka neznatelný. Komu ani tento motor nestačí, může si ještě pár měsíců počkat. Na konec roku totiž chystá Subaru českou premiéru zcela nového třílitrového šestiválce, který se bude montovat právě do Outbacků. Test samozřejmě chystáme.

I přes velkou světlou výšku je vůz díky plochému motoru stabilní i při projíždění prudkých zatáček. Nová zadní víceprvková náprava pomáhá k tomu, že vysoký Outback se chová jistě i při rychlých manévrech například na dálnici.

I když má redukční převodovka poměr jen 1,2:1, najde uplatnění například při pomalém přejíždění nerovností, nebo při již zmíněném tažení přívěsu. Outback samozřejmě není auto do bažinatých roklí, my jsme s ním ale například překonali úsek s patnácticentimetrovou vrstvou bláta nebo i nesjízdně vypadající kopce. Ocenili jsme i brzdy, jejichž účinek slábl jen neznatelně a při častém používání.

Subaru Legacy Outback je vůz pro individuality. Nadprůměrný vnitřní prostor, výbava i jízdní vlastnosti jej řadí do vyšší střední třídy, využitelnost v terénu pak do kategorie SUV. Desetilitrová průměrná spotřeba je pak s ohledem na tyto parametry přijatelná.

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)
Cena základní sestavy 1 188 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, 4 airbagy, posilovač řízení, rozmrazovač stěračů, přídavná redukční převodovka, centrální zamykání s dálk. ovládáním, přední mlhovky, hill-holder, imobilizer, vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, el. řízené vzduchové pérování, střešní lyžiny, Alu-kola, 2 střešní okna, kožený interiér, dřevěné doplňky v interiéru, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, tempomat, elektrické ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, el. ovládání vnějších zrcátek, vyhřívání zrcátek, 6x repro, anténa integrovaná v zadním bočním okně, asymetricky dělené sklopné zadní sedadlo, vyhřívání předních sedaček, bederní opěrka u řidiče, příprava pro rádio, kožené čalounění Kč
Cena testované sestavy 1 202 000 Kč
Výbava testované sestavy základní + metalíza (+ 14.000,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 223 / 3600 - 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Emise CO2: 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 488 / 1646
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 475
Rozměr pneu: 215
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
19. 6. 2023 07:29
Re: Více než 20 let
tak si kup elektro kdyz ti zvuk r6 nelahodi
19. 6. 2023 06:45
Re: Více než 20 let
Měl jsem přesně tuhle verzi jako bahňáka na stavby. Dynamicky jsem od Outbacku moc nikdy nečekal a tak to nebylo zklamání. Potěšil pohodlný podvozek a na okreskách tichý pohon, dálnice už byla horší.
Pak jsem přešel na Allroad 2,5TDI MK1. To bylo výrazně lepší, jen auto nechtělo moc zatáčet.
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2023 18:26
Re: Více než 20 let
Jasně, lepší je vyjící líný benzín. Co?
18. 6. 2023 11:16
Re: Více než 20 let
A kdo si odvede představit uchrochtabnej diesel tak ví, že to do osobáku nepatří. Slušnej benzín viz:
https://www.autojournal.cz/…-m-sport-ii-e46/
případně:
https://www.auto.cz/…yste-cekali-1829

se i se 4x4 hejbal velmi slušně a i dnes nijak zásadně nezaostává za současnými TSI (ano, oboje jsem jezdil).

Akorat v Outback by mohl bajt i v12 a stejně by to nejelo, jinde to funguje
Avatar - Mokrous
18. 6. 2023 10:21
Proč se ten motor dnes nedává úplně do všeho,
...,když má emise CO2 jen 10? :D :D :D

A taky to má dobrej rozměr pnojmatik.