Testujeme novou generaci Dacie Sandero. Ptejte se, co vás zajímá
Ještě před koncem letošního roku stihneme úvodní svezení s novým Sanderem. Právě teď je tedy ideální příležitost na vaše dotazy.
Model Dacia Sandero je dnes nejžádanějším automobilem v Evropě mezi soukromými zákazníky a zároveň nejprodávanější model značky, kterého se od roku 2004 prodalo téměř 2,1 milionů kusů. U zájemců boduje především nízkou cenou, jež by měla zůstat hlavní zbraní i s příjezdem třetí a vyspělejší generace.
Dacia najednou ukázala nejen klasické Sandero, ale i oplastovanou verzi Sandero Stepway a rovněž dobře známý Logan. Právě standardním Sanderem se již zítra poprvé svezeme. Pandemická situace nám bohužel nedovoluje vyrazit na klasické mezinárodní jízdy, mateřský Renault se však se složitou situací zdárně vypořádal a auta nám k prvnímu vyzkoušení přivezl až do Prahy.
Jen připomeňme, že nové Sandero je 4088 mm dlouhé, 1848 mm široké a 1499 mm vysoké, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2604 milimetrů. Zvenčí vůz sice navazuje na svého předchůdce, dostává však modernější kabátek s vyspělejší světelnou technikou, ale i kvalitnější a vybavenější kabinu. Vyhřívaná přední sedadla, bezklíčový vstup, parkovací senzory či elektrická parkovací brzda, to jsou prvky, které byste ještě před pár lety od Dacie nečekali.
Zatím nevíme, které motorizace budou na zítřejších jízdách k dispozici. Připomeňme, že Sandero přijíždí na vyspělé architektuře CMF-B, jíž sdílí s Renaulty Clio a Captur. Základem motorové palety je atmosférický benzinový tříválec 1.0 SCe 65 (48 kW) kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Nad ním je posazen přeplňovaný tříválec 1.0 TCe 90 (66 kW), jenž je vedle manuálního šestikvaltu dostupný i s převodovkou CVT. Ošizeni nezůstanou ani zájemci o alternativní pohony. Sandero sází na LPG o výkonu 74 kW. Tady se litrový tříválec pojí výhradně se šestistupňovým manuálem.
Pokud máte k novince dotaz, na který bychom mohli najít odpověď v průběhu úvodního krátkého seznámení, sem s ním! Stačí se podělit dole v diskuzi. A pokud vás zajímají střípky ze samotného testování, bedlivě sledujte instagramový profil Auto.cz.