Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Sandero odhaluje detaily. Nabídne motor na LPG, převodovku CVT i více výbavy

David Bureš
Diskuze (102)

Sandero v nové generaci nabídne více výbavy než kdy dříve. Zákazníci si budou moci objednávat i takové prvky jako panoramatické střešní okno nebo hlídání mrtvého úhlu.

Dacia Sandero je dnes nejžádanější vůz v Evropě mezi soukromými zákazníky a zároveň nejprodávanější model své značky s takřka 2,1 miliony prodanými kusy od roku 2004, což je 32 % všech prodajů Dacie. I přes setrvávající úspěchy letos nastal čas na příchod nové generace, která krátce po odhalení designu prozrazuje i další detaily.

Tvary jsme viděli už dříve, a tak jen v rychlosti. Poznávacím znakem je zdvojené písmeno ypsilon, které se objevuje ve světlometech i v koncových světlech. To je nový motiv značky, který automobilka prezentovala již na konceptu elektromobilu Spring. Sandero přitom poprvé nabídne diodová světla už v základu.

Spolu s výchozí verzí se pak rovněž představila i Dacia Sandero Stepway, oplastovaný zvýšený model, který je mezi zákazníky nesmírně populární. A to tak, že dnes tvoří 65 % prodejů tohoto modelu. Oblibu malých SUV se automobilka rozhodla využít výraznějším odlišením Sandera Stepway právě po vzoru takových modelů. Přední partie jsou tak jinak tvarovány než u výchozího hatchbacku. Světlost mimochodem činí 174 mm, o 41 mm více než v případě běžného hatchbacku, což je primárně způsobeno pneumatikami s vyšším profilem.  

Automobilka pak upozorňuje na modulární střešní ližiny, které jsou patentovaným řešením. Pomocí klíčku z nich lze totiž během několika sekund udělat podélné střešní nosníky s nosností 80 kilogramů.

Video se připravuje ...

Běžné Sandero je mimochodem dlouhé 4.088 mm, Stepway jiné nárazníky prodlužují na výsledných 4.099 mm. Šířka 1.848 mm je pro oba modely shodná, stejně jako rozvor 2.604 mm. Výška Sandera činí 1.499 mm, zatímco u Stepwaye 1.535 mm.

Už zvenku nové Sandero vypadá výrazně moderněji než předchůdce, který se ostatně prodával už od roku 2012. Automobilka slibuje, že zapracovala na kvalitě zpracování, komfortu i výbavě.

Pohodlí primárně pomáhá více prostoru, ale také třeba nové sedačky nebo elektrický posilovač řízení. Zavazadelník má objem 328 litrů, o 26 litrů více než u předchůdce. Přímo v kabině pak najdeme odkládací prostory o celkovém objemu 21 litrů.

K dispozici bude pak držák na chytrý telefon, který bude jistou alternativou k multimediálnímu systému. Infotainment ale samozřejmě bude možné rovněž pořídit, a to s dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou osmi palců na vrchu středového panelu.

Nadchne pak výbava, nové Sandero totiž nabídne i takové prvky, které byste od Dacie ještě před lety rozhodně nečekali. Vedle vyhřívaných předních sedadel, bezklíčového vstupu, parkovacích čidel nebo elektrické parkovací brzdy bude možné pořídit i takové prvky jako panoramatické střešní okno (u Dacie novinka) nebo hlídání mrtvého úhlu.  

Video se připravuje ...

Použití moderních výbavových prvků umožnil technický základ v podobě platformy CMF-B, kterou Sandero spolu s novým Loganem využívají jako první modely značky. Architekturu už známe z aktuálního Renaultu Clio nebo Captur, pro Dacii je však určen její levnější derivát.

Právě z Clia známe již použité motory, které už jsou přizpůsobeny emisní normě Euro 6D-full platné od 1. ledna 2021. Základem je atmosférický benzinový tříválec 1.0 SCe 65 (48 kW) kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou, nad nímž stojí turbotříválec 1.0 TCe 90 (66 kW), který bude možné objednat buď s šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Zájemci o nějakou alternativu pak budou moci zvolit motorizaci pojmenovanou Eco-G, což je přeplňovaný litrový tříválec schopný spalovat vedle benzinu také LPG. V jeho případě se můžeme těšit na výkon 74 kW a spárování s šestistupňovým manuálem. O turbodieselu v tuto chvíli Dacia nehovoří.

David Bureš
Diskuze (102)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
30. 9. 2020 12:53
Re: Sandero
Ok, to zní jako plán :D Akorát nevím, jak je to s letištěm :D
30. 9. 2020 10:16
Re: Sandero
Dáme sprinty chcípáků :D
Avatar - Blue Sun
30. 9. 2020 10:04
Re: Po designové stránce....
Tak mimořádně oblíbeného kombi, že už ho ani nechtěli dále vyrábět... Jo, to bude sakra obliba.
Avatar - Blue Sun
30. 9. 2020 10:03
Re: Sandero
Jsi zlý, bereš jim hračky.
Avatar - Blue Sun
30. 9. 2020 10:02
Re: Sandero
Jo, mnohdy kamióny jedou mezi obcemi 90-95, obce projíždí sedmdesátkou, v zatáčkách ani kopcích už nemusí moc zvolnit, výkon jim nechybí. Ty časy, kdy kamión v kopci dýchavičně funěl padesátkou jsou dávno pryč. Možná bys mohl zase někdy zkusit vylézt na silnice a podívat se na moderní auta.