Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ťok zbrojí proti silničním pirátům, plánuje razantní zvýšení pokut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (261)
O zvýšení pokud mluvil ministr dopravy Dan Ťok už v druhé polovině srpna. Dnes svůj plán znovu přednesl v televizním diskusním pořadu.

Ministerstvo dopravy plánuje zvýšení pokut za některé dopravní přestupky. Například při vysokém překročení rychlosti v obci o 40 km/h nebo o 50 km/h mimo obec by se horní sazba ve správním řízení zvýšila z 10.000 na 25.000 korun. Bodový postih by v tomto případě stoupl z pěti na šest, řekl ministr dopravy Dan Ťok v diskusním pořadu Partie televize Prima.

„V posledních 15 letech se ceník pokut a vůbec bodový systém neměnil a je potřeba přinést nějaký další podnět. Chceme výrazně zdražit největší přestupky, u těch bagatelních necháme sazby v podstatě podobné, jaké jsou," řekl Ťok. Důvodem ke změně je podle ministra mimo jiné zvyšující se počet úmrtí na českých silnicích, jichž je ročně kolem 700.

Opakované překročení rychlosti by vzhledem ke zvýšení bodového postihu pro řidiče znamenalo automaticky pravidlo „dvakrát a dost", tedy roční zákaz řízení. Zároveň by byla zavedena bloková pokuta 5000 korun.

Dalším přestupkem, na který se ministerstvo hodlá zaměřit, je zakázané vjíždění na železniční přejezd. „Tam je dnes 2500 až 5000 korun. My chceme navrhnout stejně jako u předchozího přestupku (překročení rychlosti) 5000 až 25.000 korun," uvedl Ťok. Podobně by měl být navýšen bodový postih a zavedena bloková pokuta v jedné sazbě 5000 korun.

„Není naším cílem, abychom někoho šikanovali nebo vydělali nějaké peníze. Naším cílem je, abychom měli méně nehod," dodal Ťok. Podle poslance Františka Laudáta je otázka, s jakým návrhem ministerstvo nakonec přijde. Připomněl, že počet tragických nehod nejvíce klesal v letech, kdy se uváděly do provozu nové dálniční úseky. Ctěna by měla být především svoboda a zodpovědnost, uvedl s poukazem na německý model. "V Německu můžete jet velmi rychle, ale v okamžiku, kdy způsobíte nehodu, nesete všechny následky," řekl. Podle něj nepomůže pouze mechanické zvýšení pokut.

Zpřísnění pokut má být podle Ťoka pouze prvním krokem. „Chystáme nový zákon o autoškolách, chystáme řidičák na zkoušku," dodal ministr. Největší hrozbou pro řidiče ale bude měření na dálnicích. Někteří jej schvalují, jiní jej považují za šikanu, nicméně v druhé polovině září ŘSD vypsalo zakázku na osazení 23 mýtných bran kamerami pro úsekové i okamžité měření. Pokuty budou chodit vlastníkovi vozu, aby vymizela možnost výmluv na „osobu blízkou“. Více o tématu píšeme v jednom z předchozích článků.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (261)
27. 10. 2015 09:28
Re: prachy, prachy, prachy...
Samozřejmě jinak nic nepostavíš.
27. 10. 2015 09:26
Re: prachy, prachy, prachy...
souhlas a hlavně bych začal už v autoškolách. Vynechal bych nesmysly typu zdravověda a zbytečně komplikovaný testy a soustředil bych se spíš na to naučit žáky řídit. Taková škola smyku nebo lekce jak ovládat auto v mezních situacích by určitě nebylo na závadu.
26. 10. 2015 22:49
Re: nehodovost
... jeden konkretni priklad: na i11 mezi podebrady a hradcem kralove bylo prumerne 11 mrtvych kazdy rok. po otevreni d11 v tomto useku za prvni tri roky provozu nebyla jedina obet. clanek z idnesu jsem samozrejme necetl, ale je holy nesmysl rikat, ze investice do infrastruktury jsou zbytecne.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 22:28
Re: nehodovost
Jo to mě vlastně taky moc ne. Ale píše skvěle

Ta knížka není nuda o ekonomii ale geniální vsazení ekonomie jako základu všeho do našeho světa života

Souhlasim i s timhle článkem - překvapivě to takhle jasně napsal ekonom a ne nějakej politolog. Aspoň co vim
Avatar - _Karel_
26. 10. 2015 22:18
Re: nehodovost
Jen mi není moc sympatickej. O ekonomii se nezajímám, může klidně být dobrej.