Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota je opět nejprodávanější značkou, koncern VW porazila po pěti letech

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Japonská automobilka se po pěti letech vrací na trůn, který donedávna držel koncern Volkswagen. Je však otázkou, jak dlouho se na něm udrží.

Uplynulý rok byl náročný pro všechny automobilky. Nastupující pandemie nejprve komplikovala výrobu kvůli chybějícím součástkám a následně došlo v rámci pandemických opatření k zastavení výroby v mnoha závodech i opakovanému uzavírání showroomů.

Prodeje tak začaly citelně padat, což se nevyhnulo ani gigantům, jako je Toyota a koncern Volkswagen. Jeden z nich ale přesto vyšel ze situace o něco lépe. Zatímco koncernu Volkswagen klesly prodeje o 15 procent na 9,31 milionu vozů, Toyotě klesly „jen“ o 11 procent na 9,53 milionu vozů.

Rozdíl to není zrovna velký, jenže to by nás ani nemělo překvapovat. Ostatně v roce 2019, kdy byl úspěšnější koncern Volkswagen, byl rozdíl 10,97 milionu vs. 10,75 milionu prodaných vozů. Úspěch Toyoty ale nejspíš nebude mít dlouhého trvání a již v příštím roce by opět mohla uvolnit pozici Volkswagenu, domnívají se odborníci z Automotive News, kteří na úspěch japonské značky upozornili.

Zřejmě hlavní příčinou vítězství Toyoty pak bude rozdílné cílení na trhy. Zatímco VW se soustředí především na Evropu, kde je prodej silně omezen opakovanými lockdowny, Toyota se více soustředí na americký trh, který je navzdory vysokému počtu nakažených i mrtvých stále poměrně benevolentní co se pandemických opatření týče.

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Doporučujeme

1. 2. 2021 13:17
Re: Ale opět - toto nejsou ta nejdůležitější čísla.
Jenže spotřební daň platí majitel auta. Čím víc jezdí tím víc platí. Výpalný za povolenky a poplatky z OZE se nevztahuje na majitele aut, ale na všechny. Paradoxem může být to o čem píšu, že když si někdo pověsí na střechu pár panelů, tak nebude za provoz auta platit nic a soused to bude platit za něj tím, že svítí, vaří, topí a ohřívá si vodu a auto vlastně vůbec mít nemusí. Takže pokud bychom chtěli zavést ekvivalent spotřební daně za palivo i u EV, tak by bylo nutný zavést určitou formu silniční daně, aby se to vztahovalo právě jen na auta, stejně jako spotřební daň na benzín a naftu.
1. 2. 2021 13:12
Re: Ale opět - toto nejsou ta nejdůležitější čísla.
To ale není žádný argument proti EV ty vole. Spíš pro ne? To že nemusíš platit za palivo a vyhneš se i platbě spotřební daně je přeci poměrně velká výhoda ne?
31. 1. 2021 13:06
Re: Redakcia ACZ:Prosba
Tvůj mladší brácha asi bude sympatický chlapík! :-) :yes:
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:56
Re: Redakcia ACZ:Prosba
Takze se nedozvim tu alfu? Mne to docela zajima, ja ma. Zkusenosti jen s giuliettou od Oty a giulii QV speedfreda. Klidně i jen do SZ, pokud nechceš psát tady.
No dost věcí mne u ryccarda prekvapuji, s čím vyleze.
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 16:53
Re: Redakcia ACZ:Prosba
ŽE jsem alfu zkoušel jsem tu psal několikrát = byť v obecných souvislostech :-)
Když ryccardo NETUŠÍM PROČ začal tvrdit že nemám žádné zkušenosti s víc značkami = a jak to bývá ukázalo se že spíš mluvil o SOBĚ

Rodiče mají ještě jinou značku = a taky jak to bývá když další auto tak od stejného výrobce = tam ale možná asi šance na hybrid je = u bráchy (alespoň zatím) URČITĚ NEeeeeee :D