Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní Aston Martin Bulldog se chystá na svou rekordní jízdu, už zvládl 260 km/h

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 12. 2021 • 17:35
30
4
Zobrazit náhledy (30)
Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Bulldog Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin

Jedinečný vůz měl zazářit již v osmdesátých letech, nyní se však vrací a chce dosáhnout původních cílů.

Aston Marti Bulldog, koncept vyvíjený v průběhu sedmdesátých let, se měl stát ukázkou schopností britského automobilového průmyslu. Kromě nevšedního designu totiž sliboval také působivou maximální rychlost až 200 mil v hodině, tedy cca 322 km/h, což je dodnes velmi působivé číslo.

Automobilka sice původně plánovala, že by se koncept mohl dočkat také výroby v limitované sérii zhruba dvou desítek kusů, začátkem osmdesátých let byl ale projekt kvůli finanční náročnosti zaříznut – a to ještě před pokusem o zdolání slibované rychlosti. Nyní ale projekt znovu ožil.

video

Po několika desetiletích hibernace totiž jediný vyrobený prototyp modelu Buldog získal Phillip Sarofim, který ho nechal zrenovovat u společnosti Classic Motor Cars, Ltd. Je přitom úsměvnou shodou náhod, že se k renovaci vozu dostal také Richard Gauntlett, syn Vincenta Gauntletta, který po koupi automobilky Aston Martin nechal projekt Bulldog zastavit.

Nyní je však vůz kompletně zrenovovaný a s jeho původním stavem se vrátil také původní cíl – dosáhnout rychlosti 200 mil v hodině, kvůli čemuž byl vlastně vůz původně sestaven. K maximální rychlosti se ale přibližuje pomalu a opatrně, což ostatně není u jedinečného prototypu z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let nic překvapivého.

Bulldog se měl nedávno objevit na ploše letiště Naval Air Station v britském Somersetu, kde za jeho volant usedl Nigel Woodward, výkonný ředitel Classic Motor Cars. Společnost mu na dráze navíc dělal vůz Aston Martin DB9, který první pokus dokumentoval.

Uprostřed vozu uložený 5,3litrový motor V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadla Garret, který měl být původně naladěn na 447 kW (cca 608 k) – ale bezpečně mohl zvládnout také 522 kW (cca 710 k), přitom na dráze předvedl s turbodmychadly nastavenými na nižší plnící tlak maximální rychlost 162 mph, tedy cca 260 km/h. Údajně měl ale na víc.

„Stále zbývá spousta práce, ale sobota nejenže prověřila vůz, ale také nám poskytla řadu užitečných dat,“ uvedl Woodward. „V dosažení vyšších rychlostí nám zabránil jen nedostatek odvahy na mé straně a skutečnost, že vůz ještě stále zhodnocujeme,“ dodal Woodward. Podle jeho týmu ale nebude dosažení rychlosti 200 mph (cca 322 km/h) žádný problém.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
9. 12. 2021 14:56
Ty světla
jsou dobrý úlet, ostatně i ty usekávače nohou. Vyvětrat se v tom asi taky nedá a ty strašlívý zrcátka, co na to nabastlili (zelené fotky), ty to fakt dorazily. Zezadu to trochu připomína první Esprit.
9. 12. 2021 14:40
Re: Nádherný vůz
Skvělá úvaha, Aston se v roce 1979 inspiroval DeLoreanem DMC-12 z roku 1981, on to byl vlastně stroj času a zajeli s ním o dva roky zpět.
Avatar - DeLorean_Motor_Company
9. 12. 2021 13:52
Nádherný vůz
Vidim jasnou inspiraci ikonickým DeLorian DMC-12 :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud