Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Kalifornii chystají převratnou výrobu vodíku, bude levnější a ekologičtější

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Vodík je podle některých názorů energetickou budoucností, jeho výroba má však ještě řadu úskalí.

Vodíkové elektromobily mají ve srovnání s těmi bateriovými jednu zásadní výhodu: nádrže naplníte v podobném čase, jako kdybyste tankovali klasická paliva. Nevýhodou vodíku, tedy alespoň v současnosti, je však nákladná a ne vždy zcela ekologická výroba. To by se však mělo změnit.

Vodíková společnost SG H2 Energy totiž chystá v kalifornském Lancasteru výstavbu nového závodu na výrobu vodíku, který bude schopen ještě efektivněji pracovat s CO2 a navíc bude vodík vyrábět s citelně nižšími náklady.

Společnost se pochlubila předběžnou studií od Lawrence Berkley National Laboratory, podle které by měl závod využít až 30 tun existujícího CO2 na každou tunu vyrobeného vodíku. To by mělo být o 13 až 19 tun CO2 více, než kolik je využíváno během výroby vodíku elektrolýzou za využití obnovitelné energie. Výroba by navíc měla být až pětkrát levnější.

Závod by měl pracovat se surovinami, jako je odpadní papír a recyklovaná voda, přičemž obě tyto suroviny dodá město Lancaster, spoluvlastník závodu. Tato dohoda přitom městu přinese další finanční úspory, protože dojde k omezení vzniku skládkových plynů.

Video se připravuje ...

Závod by mě vyrůst na pětiakrovém pozemku, jeho výstavba má začít v prvním čtvrtletí prvního roku a výroba by měla být spuštěna ve třetím čtvrtletí roku 2023. Při dosažení plné výroby by měl závod produkovat okolo 3,85 milionů tun vodíku ročně a zpracovat okolo 42.000 tun odpadu, uvádí společnost.

Už nyní je přitom jisté, že část vyrobeného vodíku bude odkupovat japonská průmyslová společnost Iwatani, která jím bude zásobovat své plnící stanice na území Kalifornie.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
16. 9. 2021 23:10
Re: Utopie
A stejně tak nemají pravdu uvědomělí němečtí ekologicky myslící občané a politici, kteří chtějí nahradit „zlé“ uhlí „hodným“ zemním plynem, který při spalování vytvoří na jednotku energie polovinu CO2 než uhlí. To je pravda, v Německu spálený plyn vytvoří v Německu jen polovinu CO2 na jednotku energie, než kdyby tam spálili uhlí. Ovšem při těžbě plynu, která se odehrává na ruské Sibiři, uniká do ovzduší takové množství metanu – řádově nebezpečnějšího skleníkového plynu, než je CO2 – že se rozdíl mezi uhlím a plynem v energetice téměř stírá.
Dále čtěte
Týdeník FORUM | FOTO: FORUM 24 (FORUM 24)
Vracíme Čechům noviny. Předplaťte si Týdeník FORUM
číst článek »

Ovšem ten metan uniklý v Rusku uvědomělý německý ochranář nevidí, je moc daleko. A tak nechápe, že přechodem německé energetiky z uhlí na plyn ve věci klimatu se nic neřeší. Protože jestli něco opravdu neuznává státní hranice, tak je to klima. A stejně tak německý ochranář nevidí, že Putinovi se podobným přechodem Německa na plyn podaří, co se nepodařilo Stalinovi. Německo se dostane do strategické závislosti na Rusku, a ruská armáda bude moci být nahrazena jednou četou u kohoutku plynovodu. Ta četa Evropě v případě zhoršení vztahů zavře plyn a Rusko zvítězí i bez tanků.

:-) :-) :-) :-) :-)

Pozdravuje tě Forum 24
Avatar - Barrichello
16. 9. 2021 22:54
Re: Utopie
Už sis koupil terasu, slouho bruselu?
Avatar - Barrichello
16. 9. 2021 11:58
Utopie
vodík vyráběný z ropy a elektrolýzou vody je nesmysl. A jinak se zatím nikde nevyrábí....
Avatar - Barry Lyndon
16. 9. 2021 11:14
Re: A je to jasný....
I kdyby se nějak rozumě vyřešil problém výroby, tak pořád zůstává problém přepravy a skladování. Taky věřím, že vodík může mít ve vzdálenější budoucnosti smysl, ale neumím si zatím představit, že by se vodíkové čerpací stanice rozšířily jako běžné čerpací stanice, spíš je vidím jako určitá větší centra pro tankování kamionů, případně autobusů (včetně MHD). Pro běžný retail a malé firmy, tedy osobní auta + dodávky mi dávají mnohem větší smysl baterie. Aneb jak vždycky říkám, elektřina je už teď všude, vodík není zatím nikde... ;-)
15. 9. 2021 19:51
Re: A je to jasný....
Prečo?