Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Kalifornii chystají převratnou výrobu vodíku, bude levnější a ekologičtější

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 9. 2021 • 18:00
32
6
Zobrazit náhledy (32)
Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Vodík je podle některých názorů energetickou budoucností, jeho výroba má však ještě řadu úskalí.

Vodíkové elektromobily mají ve srovnání s těmi bateriovými jednu zásadní výhodu: nádrže naplníte v podobném čase, jako kdybyste tankovali klasická paliva. Nevýhodou vodíku, tedy alespoň v současnosti, je však nákladná a ne vždy zcela ekologická výroba. To by se však mělo změnit.

Vodíková společnost SG H2 Energy totiž chystá v kalifornském Lancasteru výstavbu nového závodu na výrobu vodíku, který bude schopen ještě efektivněji pracovat s CO2 a navíc bude vodík vyrábět s citelně nižšími náklady.

Společnost se pochlubila předběžnou studií od Lawrence Berkley National Laboratory, podle které by měl závod využít až 30 tun existujícího CO2 na každou tunu vyrobeného vodíku. To by mělo být o 13 až 19 tun CO2 více, než kolik je využíváno během výroby vodíku elektrolýzou za využití obnovitelné energie. Výroba by navíc měla být až pětkrát levnější.

Závod by měl pracovat se surovinami, jako je odpadní papír a recyklovaná voda, přičemž obě tyto suroviny dodá město Lancaster, spoluvlastník závodu. Tato dohoda přitom městu přinese další finanční úspory, protože dojde k omezení vzniku skládkových plynů.

video

Závod by mě vyrůst na pětiakrovém pozemku, jeho výstavba má začít v prvním čtvrtletí prvního roku a výroba by měla být spuštěna ve třetím čtvrtletí roku 2023. Při dosažení plné výroby by měl závod produkovat okolo 3,85 milionů tun vodíku ročně a zpracovat okolo 42.000 tun odpadu, uvádí společnost.

Už nyní je přitom jisté, že část vyrobeného vodíku bude odkupovat japonská průmyslová společnost Iwatani, která jím bude zásobovat své plnící stanice na území Kalifornie.

Související články

Témata
Avatar - Amaterasu
Dnes 12:39
Re: Utopie
Bariku proč FURT JEN KECÁŠ???

navíc když PŘÍMO TY si k tomu dostal odkazYYY????

hele UŽ ti došlo že o 1/3 o 50 km prodloužená dálnice Praha Budějice PROTOŽE TOBĚ NEFUNGUJE MOZEK je fakt ale jako fakt velká KRAVINA?
Avatar - Amaterasu
Dnes 12:38
Re: A je to jasný....
V německu se to co považuješ za vzdálenější budoucnost už stalo = běžnejch vodíkovejch čerpacích stanic je tam 3ciferný číslo

Ale jo pro běžný popojíždění určitě elektřina = jinak žádný centra tankování autobusů a kamionů = normální čerpací stanice = jako (konečně po léétech odkladů) bude teď první česká na Barrandově https://fdrive.cz/…jne-stanice-7594
Avatar - Barrichello
Dnes 11:58
Utopie
vodík vyráběný z ropy a elektrolýzou vody je nesmysl. A jinak se zatím nikde nevyrábí....
Avatar - Barry Lyndon
Dnes 11:14
Re: A je to jasný....
I kdyby se nějak rozumě vyřešil problém výroby, tak pořád zůstává problém přepravy a skladování. Taky věřím, že vodík může mít ve vzdálenější budoucnosti smysl, ale neumím si zatím představit, že by se vodíkové čerpací stanice rozšířily jako běžné čerpací stanice, spíš je vidím jako určitá větší centra pro tankování kamionů, případně autobusů (včetně MHD). Pro běžný retail a malé firmy, tedy osobní auta + dodávky mi dávají mnohem větší smysl baterie. Aneb jak vždycky říkám, elektřina je už teď všude, vodík není zatím nikde... ;-)
15. 9. 2021 19:51
Re: A je to jasný....
Prečo?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud