Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze je aut skoro jako obyvatel, počet vozů stoupl na 1,22 milionu

ČTK
Diskuze (9)

V Praze opět meziročně přibylo automobilů. Loni se jejich počet zvýšil o 56.362 aut na celkem 1,217.344 motorových vozidel, což je jen o něco málo méně, než má metropole obyvatel. Většinu z toho tvoří osobní automobily. 

Meziročně rovněž stoupl počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako v uplynulých letech Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK) za rok 2021, kterou má ČTK k dispozici.

V metropoli je 4067 kilometrů komunikací. Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze je většina osobních automobilů, kterých je 970.755. V roce 2020 evidovaly úřady v metropoli 925.716 osobních aut, v roce 2019 to bylo 911.844 aut. Ve srovnání se zbytkem Česka tvoří množství aut registrovaných v metropoli zhruba sedminu celkového počtu aut v republice. Nejvíc aut přibylo v letech 1990 až 2000, kdy se jejich počet zdvojnásobil.

Po Praze loni řidiči najezdili 22,956 milionu kilometrů, v roce 2020 to bylo 21,482 milionu kilometrů, píše se v ročence. Stejně jako v uplynulých letech, nejvíc najezdila osobní auta. V uplynulých dvou letech se proměnila intenzita dopravy. V roce 2020 meziročně klesla o osm procent, loni opět vzrostla a skoro vyrovnala předcovidový rok 2019, vyplývá z dat.

Nejvytíženější komunikací v Praze byl podle nich loni Barrandovský most, po kterém denně projelo 142.000 aut. Oproti předloňskému roku je to o 8000 aut více. Druhou nejvytíženější je Strakonická v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem a třetí je Jižní spojka v úseku mezi Chodovskou a V Korytech. Aktuálně opravovaný Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Za ním jsou na druhém místě Hlávkův a třetí Radotínský.

Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Poděbradské a Kbelské se 70.000 aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka Strakonická-Barrandovský most, kudy projede 194.000 aut denně. Nejvytíženějším tunelem je Zlíchovský tunel.

V meziročním srovnání se od roku 2010 nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,71, v roce 2000 pak 1,44 osob na vůz.

Počet aut v Praze
Rok Počet motorových vozidel Počet osobních aut
1961 93.106 44.891
1990 428.769 336.037
2000 746.832 620.663
2015 941.145 740.745
2016 1,002.645 795.178
2017 1,058.949 844.613
2018 1,104.392 882.717
2019 1,140.482 911.844
2020 1,160.982 925.716
2021 1,217,344 970.755
ČTK
Diskuze (9)

Doporučujeme

25. 8. 2022 21:25
Re: V Praze aut...
Tak je to jednoduché, MHD není dokonalá, tj když potřebuješ něco převézt, i třeba jen velký nákup, tahej to sockou? Druhá věc je, že do centra/z centra je to rychlovka a nemá smysl lézt do auta, ale zkus to z jednoho konce na druhý, to dřív zestárneš, než tam dojedeš nebo když pracuješ kousek za Prahou 5-10km (např. LOG areály), to jsi v pr… a jedeš tam klidně 2 hodiny a to vážně nechceš :no:
Avatar - pradeda777
25. 8. 2022 09:25
V Praze aut...
...je tolik proto, protože jich tam tolik může být. Auta (nová a ojetiny) jsou stále levná na pořízení i na provoz. Je zajímavé, že zrovna v Praze mají lidé tolik aut a při tom je tam MHD na relativně vysoké úrovni. Jediná věc, která omezí další růst počtu aut, je nedostatek místa na parkování. Dnes je toto patrné i v daleko menších městech.
25. 8. 2022 06:29
Prudký nárůst aut v ČR
Nedávno zde bylo, jak od covidu narostl počet aut v ČR o 380 000.
Tento nárůst aut je vidět i v Brně, kdy jsou parkoviště na sídlištích neustále plnější.

Když se nemůžete dopočítat v Praze, tak se dopočítáte v ČR, kde jsme na 7 milionech.
24. 8. 2022 23:28
Re: Statistické bláboly
Největší guláš v té statistice udělá to, že v Praze registrují auta velké leasingovky, i když je pak dodají firmám v Ostravě nebo Brně.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2022 23:01
Re: Statistické bláboly
...aha, a aktivista z spd se nezapře... ty fialo.