Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Začíná několikaletá rekonstrukce Barrandovského mostu, letos potrvá 110 dní

ČTK ČTK 16. 5. 2022 • 10:02
31
Zobrazit náhledy (31)
Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 1. etapa Barrandovský most - 2.etapa Barrandovský most - 3.etapa Barrandovský most - 4.etapa Barrandovský most Barrandovský most Barrandovský most od svého otevření neprošel zásadní rekonstrukcí. Ta plánovaná však způsobí problémy. Most je na mnoha místech poškozen, opravy ve spodní části vozovky ale na dopravu budou mít jen minimální vliv. Barrandovský most: rekonstrukce březen–září, částečné omezení květen–srpen Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most roku 1988. Slavnostního otevírání Barrandovského mostu se roku 1988 zúčastnil i Miloš Jakeš. Stavba Barrandovského mostu, rok 1982. Stavba Barrandovského mostu, rok 1983. Stavba Barrandovského mostu, rok 1981. Barrandovský most Barrandovský most Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Konstrukce mostu je velice složitá. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most je nejvytíženější podobnou stavbou v Praze. Barrandovský most spojuje oba břehy Vltavy mezi Krčí a Smíchovem.

Dnes začíná několikaletá rekonstrukce pražského Barrandovského mostu, letos potrvá 110 dní. Most z roku 1983 je součástí městského okruhu, denně jej přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Most nebyl dosud opravován. Rekonstrukce je rozložena do několika roků, letošní práce vyjdou na 594,5 milionu korun.

Dělníci nejdříve začnou odstraňovat povrch silnice v pravém jízdním pruhu směrem do Braníku a rovněž z nájezdové rampy ze Strakonické ulice. Tuto rampu pak začnou ve středu bourat a zároveň začnou opravovat římsy na mostě. Přípravné práce zahájili silničáři již v sobotu, kdy začali vyznačovat dopravní omezení vynucená opravou. V neděli pak navezli na most a do jeho okolí těžkou techniku.

Video se připravuje ...

Pro řidiče bude zřejmě nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici, řekl už dříve náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kvůli bourání rampy bude u mostu zúžena do jednoho pruhu. Plynulost dopravy na mostě by ale tímto opatřením ohrožena být neměla. Strakonická je zúžena rovněž ve směru z centra před křižovatkou s Nádražní, a to kvůli otočně rampě u Lihovaru, kterou při bourání rampy využijí řidiči, kteří přijíždí z jihu a potřebují se dostat na most.

Řidiči budou muset jet při opravě po objízdných trasách, které povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi. Upraveny byly semafory na klíčových křižovatkách.

Oprava se dotkne také MHD. Všechny linky MHD, které po mostě jezdí, budou zachovány. Pouze linka číslo 125 ze Smíchovského nádraží na Skalku bude rozdělena na X125 ze Smíchova na Háje a na číslo 125, která pojede mezi Skalkou a Hájemi. Posílena bude tramvajová linka číslo 21, která výjimečně pojede z Braníka ke Smíchovskému nádraží. Tramvaj číslo 17 bude prodloužena až do Vozovny Kobylisy. Posunuto bylo molo přívozu mezi Prahou 4 a 5 blíže k Dvorcům a v ranní špičce popluje častěji. Na cyklostezkách podél Vltavy přibudou stanoviště sdílených kol v místech, kde nyní nejsou.

Související články

Témata