Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Texasu se záhadným způsobem objevila Lada 2110 na prodej. Tipnete si cenu?

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Lada 2110 se, stejně jako všechny vozy ruské automobilky AvtoVAZ, ve Spojených státech pochopitelně nikdy oficiálně neprodávala. Přesto se tam objevil jeden kus na prodej.

A jde opravdu o záhadu, vysvětlení totiž nemá ani prodejce. Kromě toho, že se ruské Lady v USA neprodávaly, je ještě zvláštní, že jde o auto z roku 2001. Tedy takové, které nesplňuje požadavky na provoz importovaných aut.

Ve Spojených státech totiž můžete provozovat pouze ty dovezené vozy, jejichž stáří přesahuje 25 let. Ostatně i proto texaský prodejce Lady (VAZu) 2110 píše, že si myslí, že by sedan dokázal přihlásit na tamní značky. Možná... Takže spíš tušíme, že by to nedokázal.

Pozoruhodný je také nájezd, na tachometru najdeme pouhých 15.494 kilometrů. Ale i když prodejce tvrdí, že Lada startuje, jezdí a řídí se jako nové auto a že technika je v excelentním stavu, fotografie naznačují několik vad.

Nejde jen o nepůvodní kola, ale spíš o prasklinu na palubní desce, která je navíc trochu zdeformovaná a celkově vypadá poměrně zašle, nebo o stav výplní dveří či částí sedadel. Výbava zahrnuje elektrické stahování oken nebo stereo značky Pioneer.

O pohon se stará zážehová jedna-šestka, pravděpodobně o výkonu 66 kW.

A cena? Pohledem Čecha je poměrně vysoká, prodejce žádá 10.950 dolarů, což je v přepočtu asi 240 tisíc korun. Pro zajímavost, Lada 2110, vyráběná v letech 1995 až 2007, je jako ojetina poměrně vzácná i u nás.

Po rychlém pátrání v tuzemské inzerci jsme našli jediný kus na prodej, navíc jen v karosářské verzi hatchback a tedy s označením 2112. Stroj z roku 2002 je k mání za 25 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - JFK
17. 3. 2021 13:33
Re: ...
To rozhodně nebyla dávno hotová, předsérie 2110 z roku 85 série 100, co vypadala jako divná Sierra, byla něco zcela jiného než to finální auto, co je v článku série 300. Její první prototypy teprve vznikly až na přelomu 89/90., po odevzdání kompletně překopaného konceptu od Porsche Engineering Kadannikovovi, jak je psáno výše.
Avatar - wakantanka
17. 3. 2021 12:50
Re: Řada 2110 je asi to nejstrašnější...
Niekedy tuším v r. 92-93 som občumoval v jednom bezcolnom pásme asi 3-4 kusy (určite predsériové resp. prototypy), ktoré boli na ceste naspäť do Ruska z autosalónu buď v Ženeve alebo z Frankfurtu. A ak v takom stave tie autá naozaj vystavili, tak sa nečudujem, že sa to mimo ruska nejak moc nepredávalo. Spracovanie exteriéru a interiéru bola hotová katastrofa. Čo som videl potom zopár sériových kusov, tak tam to už bolo o niečo málo lepšie, ale toto sa nechytalo (spracovaním) ani na prvé kusy Favorita.
Avatar - JFK
17. 3. 2021 12:17
Re: Design nepodléhající módním vlivům
Přihlášení té 110 nerozporuju, reaguju na ten údiv, jak se to tam asi mohlo vzít, a ten ten superb je nejspíš momentálně na diplomatických tabulích a pochybuju, že se někdy vrátí do EU. Na druhou stranu tady taky lze díky kličce na výjimku přihlásit jako nové takový střep, jako je buchanka z šedesátých let, ačkoliv to nesplňuje legislativní požadavky, třeba tam mají něco podobného taky.
17. 3. 2021 11:55
Re: ...
Koncom 80. rokov už bola dávno hotová. V rokoch 88-90 jazdili predsériové prototypy.
17. 3. 2021 11:54
Re: Řada 2110 je asi to nejstrašnější...
Na trh prišla v roku 95 a pokiaľ mám správne informácie, zavedenie do výroby trvalo skoro 10 rokov po ukončení vývoja, takže áno, osemdesiatky sú zrejme tie správne roky.
Motor ladili u Porsche a neviem, či nerobili niečo aj do dizajnu.