Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vjezd do centra Prahy by měl být zpoplatněn již začátkem příštího roku

Ondřej Mára
Diskuze (42)

Magistrát a vedení Prahy 1 připravují zpoplatnění vjezdu do centra, ke kterému by mělo dojít již začátkem příštího roku.

O zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města, nebo přinejmenším některých jeho částí, se mluví již delší dobu. Přesný termín zatím stále není jasný, magistrát i Praha 1 se však shodují na období během ledna či února příštího roku, jak uvedl iRozhlas.cz.

Magistrát už má zpracovanou právní analýzu, na jejímž základě vznikl návrh opatření. Společně s vedením Prahy 1 se pak nyní řeší podrobnosti tohoto opatření, včetně přesného vymezení zpoplatněných oblastí či výjimek.

Video se připravuje ...

Po dohodě s Prahou 1 chceme tu zónu stanovit tak, aby to splňovalo především dopravní řešení. Aby se nám nezpožďovaly tramvaje přes Malou Stranu a Smetanovo nábřeží, protože to se pak promítá do celé té sítě,“ uvedl pro iRozhlas.cz náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib.

Podle prvotních návrhů by řidiči měli platit za vjezd především na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží. Od poplatku budou osvobozeni rezidenti, kromě toho se ale projednávají ještě další výjimky – například zda budou osvobozeni také provozovatelé s provozovnou, nebo obecně ti, kteří mají ve vybraných oblastech zapsanou firmu, uvedla pro iRozhlas.cz starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská.

Podle analýzy by po zavedení poplatku mohl nastat jediný větší problém v Ječné ulici, která je poměrně vytížená. Technická správa komunikací, která zpracovává podrobný model dopadu zpoplatnění na provoz v jiných částech města, ale pracuje na řešeních.

Proti návrhu zpoplatnění se ale ozývají některé městské části, například Praha 6, 8 nebo 9, které se obávají, že se doprava z centra přesune na jejich území a způsobí zde dopravní komplikace. Podle Zdeňka Hřiba však již předchozí uzavírky Smetanova nábřeží ukázaly, že se doprava přesunula především do tunelů.

Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu Prahy 1, měl navíc již před časem uvést, že zpoplatnění by mohlo být dočasně zrušeno v době dopravních uzavírek nebo velkých problémů.

Ondřej Mára
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
30. 8. 2023 12:59
Re: předně v Praze potřebujeme nízkoemisní zóny
za mně též by stačilo zakázat vjezd všemu co není euro6d, nebo to zpoplatnit. Také si myslím, že by nebyl takový tlak na EV. A zároveň zpřísnit kontrolu ME, aby opravdu emise byly takové jaké mají být.
30. 8. 2023 12:04
Re: předně v Praze potřebujeme nízkoemisní zóny
Omezit, popř. zpoplatnit to podle emisí ve smyslu starších EURO norem za mě problém není a dává mi to smysl, protože taky nemám rád zkažené ovzduší starými vraky a pak se bavíme o akceptovatelné ceně dodávky. Reagoval jsem na ty BEV, protože to je v tomto segmentu zatím scifi.

Ono obecně s tím jak se řeší emise, tak mám svůj soukromý názor, že kdyby se podařilo dostat většinu aut do euro 6d, tak elektrifikace nemusí být tak zbytečně prudká, ale to je samozřejmě legislativně neřešitelná věc, resp. leda tímto způsobem jako to dělají Němci už léta.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2023 11:50
Re: předně v Praze potřebujeme nízkoemisní zóny
Pozdravujetě tě Čína
https://www.newstream.cz/…poptavku-nemecka
Avatar - Barrichello
30. 8. 2023 09:44
Re: předně v Praze potřebujeme nízkoemisní zóny
Nejlepší rozptylový podmínky hlásí Strašnice a Motol, zelenej Lojzíku :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2023 09:40
Re: předně v Praze potřebujeme nízkoemisní zóny
Všude? Ty perlíš a taky nejsou vůbec přeplněný :-) :-) :-)
A taky tou MHD z periferky třeba na severu těsně přes půlku prahy na druhou stranu vůbec nejdeeš 75-110 minut, podle výluky a dalších mimořádných, nicméméně ne neobvyklých situací :-) :-) :-)

Já sem MHD jezdil v letech 1995-2016, vyprávět pohádky mi tu nemusíš