Volkswagen C Coupe GTE Concept: Velký sedan pro Čínu
Volkswagen po konceptu Sport Coupe GTE z letošního ženevského autosalonu představuje druhou studii, která rozvíjí nový styl designu této značky s rozměrnou maskou chladiče plynule přecházející do linií hlavních světlometů.
Podle oficiálních materiálů automobilky představuje novinka pojmenovaná C Coupe GTE Concept velký sedan namířený primárně na čínský trh, který se v případě proměny v sériový model zařadí v nabídce Volkswagenu mezi modelové řady Passat a Phaeton.
Volkswagen C Coupe GTE Concept je 5071 mm dlouhý, 1930 mm široký a 1445 mm vysoký. Základem konceptu je podvozek s rozvorem náprav 3014 mm a rozchodem kol 1634 mm vpředu a 1624 mm vzadu. Kontakt s vozovkou, resp. výstavním molem zajišťují 22-palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R22.
K pohonu předních kol konceptu slouží plug-in hybridní pohonný systém, který tvoří zážehový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 155 kW (210 k) a točivém momentu 350 N.m ve spolupráci s elektromotorem, disponujícím výkonem 91 kW (124 k) a točivým momentem 220 N.m. Kombinovaný výkon je pak podle Volkswagenu 180 kW (245 k) a točivý moment má hodnotu 500 N.m.
Koncept je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou a je schopen díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 14,1 kWh ujet v čistě elektrickém režimu 50 km, zatímco celkový dojezd má být přes 800 km.
Volkswagen uvádí, že C Coupe GTE Concept je schopen dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h a v čistě elektrickém režimu se může pohybovat rychlostí až 130 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 8,6 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má být jen 2,3 l na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 55 g/km.
Vedle dynamicky působících linií exteriéru a hybridního pohonného systému s jeho výkony má koncept zaujmout i provedením interiéru. Ten má totiž nabídnout spojení vozu zaměřeného na řidiče i čistě šoférské provedení, v němž je hlavní pozornost namířena k zadním sedadlům.
Vnitřní prostor C Coupe GTE Concept s čtveřicí samostatných sedadel se může pochlubit celkovou délkou 1882 mm. Palubní desce vévodí plně digitální přístrojový štít a velký dotykový displej pro ovládání prakticky všech funkcí od ventilace až po multimediální systém.
Cestující na zadních sedadlech mají na středovém tunelu k dispozici rovněž dotykový displej, jehož prostřednictvím mohou ovládat řadu funkcí, včetně zábavního systému s dvojicí obrazovek umístěných na zadní straně opěradel předních sedadel.