Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen C Coupe GTE Concept: Velký sedan pro Čínu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Šanghajský autosalon se stal místem světové premiéry Volkswagenu C Coupe GTE Concept, jímž německá automobilka naznačuje budoucnost designu i techniky svých velkých sedanů.

Volkswagen po konceptu Sport Coupe GTE z letošního ženevského autosalonu představuje druhou studii, která rozvíjí nový styl designu této značky s rozměrnou maskou chladiče plynule přecházející do linií hlavních světlometů.

Podle oficiálních materiálů automobilky představuje novinka pojmenovaná C Coupe GTE Concept velký sedan namířený primárně na čínský trh, který se v případě proměny v sériový model zařadí v nabídce Volkswagenu mezi modelové řady Passat a Phaeton.

Volkswagen C Coupe GTE Concept je 5071 mm dlouhý, 1930 mm široký a 1445 mm vysoký. Základem konceptu je podvozek s rozvorem náprav 3014 mm a rozchodem kol 1634 mm vpředu a 1624 mm vzadu. Kontakt s vozovkou, resp. výstavním molem zajišťují 22-palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R22.

K pohonu předních kol konceptu slouží plug-in hybridní pohonný systém, který tvoří zážehový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 155 kW (210 k) a točivém momentu 350 N.m ve spolupráci s elektromotorem, disponujícím výkonem 91 kW (124 k) a točivým momentem 220 N.m. Kombinovaný výkon je pak podle Volkswagenu 180 kW (245 k) a točivý moment má hodnotu 500 N.m.

Koncept je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou a je schopen díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 14,1 kWh ujet v čistě elektrickém režimu 50 km, zatímco celkový dojezd má být přes 800 km.

Volkswagen uvádí, že C Coupe GTE Concept je schopen dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h a v čistě elektrickém režimu se může pohybovat rychlostí až 130 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 8,6 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má být jen 2,3 l na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 55 g/km.

Vedle dynamicky působících linií exteriéru a hybridního pohonného systému s jeho výkony má koncept zaujmout i provedením interiéru. Ten má totiž nabídnout spojení vozu zaměřeného na řidiče i čistě šoférské provedení, v němž je hlavní pozornost namířena k zadním sedadlům.

Vnitřní prostor C Coupe GTE Concept s čtveřicí samostatných sedadel se může pochlubit celkovou délkou 1882 mm. Palubní desce vévodí plně digitální přístrojový štít a velký dotykový displej pro ovládání prakticky všech funkcí od ventilace až po multimediální systém.

Cestující na zadních sedadlech mají na středovém tunelu k dispozici rovněž dotykový displej, jehož prostřednictvím mohou ovládat řadu funkcí, včetně zábavního systému s dvojicí obrazovek umístěných na zadní straně opěradel předních sedadel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
21. 4. 2015 09:44
ok
dizajnovo vychytané, je to prakticky séria a vyzerá to presne ako treba, dobre že sa nezbláznili a držia vw líniu, nový je elegantnejší a dynamickejší, prvý bol uprdnutý (však má už svoje roky).
Avatar - Uživatel_5340709
20. 4. 2015 13:59
Re: ... a jsou vyškoleni!
S tou audi to cítím podobně, doposud paráda, poslední studie a některé modely /viz. např. Q7/ s rovnými linkami trochu tápají. A myslím, že pěkný "stiling" co nyní předvádí passat a tato studie se ale také rychle vyčerpá.
Avatar - AUDIRS6
20. 4. 2015 13:42
Re: ... a jsou vyškoleni!
Tak zrovna ten vonkajsi dizajn je len cisto evolucny - proste mix toho, co cakas od Passatu, CC a Phaetonu s nizsou strechou. Proste ziaden zazrak. Takto to donedavna robilo Audi a prisli na to, ze treba urobit zmenu nejaku vyraznejsiu. ( aj ked sa so vsetkymi verziami Prologue-u nemozem zatial stotoznit ).
Technika, to je uz na EU pomery uplne max. priemer - 2 liter R4, el. motor a pohon PREDNEJ napravy v luxus klase uz inde nenajdes. Proste technika vyslovene made for China. Btw. - totozna s aktualnou A6L e-tron ;-) - teda autom specialne pre Čínu. ;-)
Avatar - Bubáq
20. 4. 2015 13:36
Re: ... a jsou vyškoleni!
Hm, hodnotím výsledek, který vidím na vlastní oči. Zde je vynikající, u Audi je mnohem více rozpaků u každé jejich novinky... Nějak mi to připadá, že WdS se vyčerpal, zatímco (možná) podpora ID práci studia VW viditelně kultivuje. Nový Passat je v reálu mimořádně elegantní, zatímco studie a prototypy Audi ukázané od premiéry současné A6/Allroad ukazují typický vývoj "od deseti ku pěti". A nejsem sám, kdo si to myslí.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 4. 2015 13:23
Re: ... a jsou vyškoleni!
No s těmi soudy bych byl opatrnější, hlavní designer audi, i celého koncernu je Walter Da Silva. Ten se hlavně zasloužil o to, kde jsou nyní designově vozy VW a Audi.