Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Concept A: první evropské kupé-SUV?

Ondřej Láník
Diskuze (56)
Německý autokoncern představil v Berlíně studii SUV, které se svou velikostí rozměrově spadá pod úspěšný Touareg. Už od pohledu netradiční koncepce karosérie by v případě sériové výroby asi dobře vykryla kus neobsazeného segmentu...

Německý autokoncern představil v Berlíně studii SUV, které se svou velikostí rozměrově spadá pod úspěšný Touareg. Zde je místa v modelovém mixu VW stále dost! Už od pohledu netradiční koncepce karosérie by v případě sériové výroby asi dobře vykryla kus neobsazeného segmentu...

Design Volkswagenu dostal opět zelenou v realizaci nápadů, které se vymykají zažitým představám o voze této konzervativní značky. SUV menší než Touareg je originálem, který by mohl zaujmout. Už na první pohled je zřejmé sloučení designérských prvků sportovních kupé s tvary a dimenzemi, které jsou obvyklé spíše u lehkých terénních vozů. Nejde sice o první takový počin, automobilová Evropa však zatím nic podobného nevyrábí.

Vnější rozměry vozu 4348 x 1854 x 1551 odpovídají kategorii středních SUV, neobvyklý je ale rozvor 2602 mm v kombinaci s předním převisem dlouhým 925 mm! To není právě optimální geometrie pro zdolávání terénních překážek, ale o to jistě konstruktérům v tomto případě nešlo. Cílem koncepce vozu je převážně bezchybné silniční vyžití, jen s občasnými vyjížďkami mimo zpevněné komunikace.

Sportovní dramatičnost karosérie se nese celým vozem. Záď jakoby patřila spíše stuttgartskému dorosteneckému Cayenne, příď ač nese typické rysy moderních Volkswagenů, není vůbec nudná. Boční profil s výraznou siluetou vozu kupé postrádá B sloupek, z čehož těží cestující při nastupování. Nástupní prostor jim otevírají křídlové dveře otevírané proti sobě. Sportovní atmosféru podporuje nízké a značně skloněné čelní sklo a také tmavá střecha, která z vozu dělá terénní kabriolet.

Pod kapotou vozu je sice dvojitě přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSi Twincharger o výkonu 110 kW, ale stejně tak dobře by zde mohl být některý motor z široké nabídky turbodieselů TDI. Concept A se poprvé představil veřejnosti v Berlíně, světová výstavní premiéra se uskuteční za několik dní v Ženevě.

Ondřej Láník
Diskuze (56)
18. 2. 2006 20:20
Re: Karosa
Pokud to bude povedené jako tohle "A", pak uděláš díru so světa. Můj tip je, že to nezvládneš... a za tři roky tu budem psát nikoliv o KARSCHE... ale o Áčku v reálu...
17. 2. 2006 21:27
Re: Kraska ve stade oblud
Dobrý hlášky... ale na špatném nádraží >:D ;-) Nemám sebemenší obavu o VW...
17. 2. 2006 21:26
Re: Yes
:-) :yes: