Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen investuje v příštích pěti letech přes 2,3 bilionu korun

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 24. 11. 2013 • 20:46
10
Volkswagen během následujících pěti let napumpuje do své automobilové divize 84,2 miliardy eur. Peníze mají pomoci stát se do roku 2018 největším výrobcem aut na světě.

Nový investiční plán, který zahrnuje investice do továren, technologií a výzkumu a vývoje, schválila dozorčí rada automobilky Volkswagen. Společné podniky v Číně by měly v letech 2014 až 2018 investovat dalších 18,2 miliardy eur.

Volkswagen již dříve uvedl, že v letech 2013 až 2015 chce v Číně otevřít devět závodů na výrobu aut a jejich dílů, což mu má pomoci do roku 2018 zdvojnásobit kapacitu výroby na tomto největším automobilovém trhu světa na více než čtyři miliony exemplářů.

Volkswagenu se na rozdíl od evropských konkurentů Fiat a PSA daří odolávat poklesu prodeje automobilů v Evropě, který trvá již šest let. Je to hlavně díky luxusním značkám Audi a Porsche, které mají na celkovém prodeji podíl jenom 15 procent, avšak na zisku se podílejí dvěma třetinami. Odborníci však upozorňují, že výdaje za výzkum a vývoj v Audi zaostávají za výdaji konkurenčních značek BMW a Mercedes-benz a měly by se zvýšit.

Volkswagen je v současnosti třetím největším výrobcem automobilů na světě, jeho součástí je i Škoda Auto. Volkswagen má celkem dvanáct značek a 105 továren.

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2013 08:56
Re: kam investice putuji
V Evropě musí skončit hodně, pokud si má VW udržet výsadní postavení. Je tam jasně řečeno, kolik skončí v Číně, takže o ten zbytek se postará USA-Mexiko/Evropa/Jižní Amerika ............... a je to pořád pořádnej balík.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2013 08:54
Re: Bodaj by nie!
Ádo, brzy Ti praskne žilka, dej si pozor .........
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2013 08:53
Re: Bodaj by nie!
Víš guvno ale hodně toho nakecáš, kdybys místo plácání raději nastudoval, byl bys překvapen.
Rozhodně nejde o přečipování řídících jednotek ale to nemá cenu takovému zoufalci jako ty vysvětlovat.....
Když už napadáš ty diesely, od Euro se zvedl plnící tlak z 1100 bar na 2500 bar, je k tomu potřeba spousta mechaniky a elektroniky, to asi nebudou jen ty konstanty, co???
25. 11. 2013 07:26
Re: Bodaj by nie!
Jojo, upraví pár konstant v řídící jednotce a nová norma je splněna. :-) Neřekl bych, že nové modely smrdí méně než ty staré, obzvlášť ne u dieslů. U spalovacích motorů už nikdo nic novýho nevymyslí. To by museli zvednou rapidně účinnost, což není moc realistické. Nějaká slovensko-americká firma vyhrožovala, že má motor s vysokou účinností: "o 80 % vyššího výkonu než ostatní agregáty stejné kubatury a to při třetinové spotřebě paliva, splňuje emise bez nutnosti použít katalyzátor a absenci chladiče"
[odkaz]
Sakryš, tak kde je ten motor?
Avatar - Jenik3
24. 11. 2013 23:25
kam investice putuji
Je to vyzva tahle investice. Docela balik penez i pro vw. Zajimalo by mne, zda neco z te investice kapne i do evropy. obavam se vsak, ze primarne jde investice mimo stary kontinent.
Články odjinud