Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen nechce nic měnit na svém podílu v Suzuki

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
Volkswagen dnes na páteční výzvu Suzuki řekl své NEIN.

Německá automobilová skupina Volkswagen nemá v plánu prodat ani jinak měnit svůj podíl v japonské automobilce Suzuki Motor. Diskuse o vzájemném sporu obou stran se budou vést interně, sdělil dnes Volkswagen.

V pátek vyvrcholily spory obou partnerů, když Suzuki obvinila Volkswagen z porušování dohody o spolupráci a vyzvala jej k nápravě nebo vrácení svých akcií.

"Volkswagen nebude ve svém akciovém podílu v Suzuki Motor dělat žádné změny," sdělila německé skupina a k ultimátu Suzuki se konkrétněji nevyjádřila. Firma dodala, že vzhledem k nutnosti řešit spor interně další komentáře neposkytne.

Mluvčí Suzuki pak agentuře Reuters sdělil, že jeho firma od Volkswagenu v této věci žádné oficiální vyjádření nedostala.

Automobilky VW a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v Suzuki podíl 19,9 procenta a Suzuki vlastní ve Volkswagenu podíl 1,5 procenta. Dohoda měla být partnerstvím mezi sobě rovnými a firmy tehdy oznámily, že chtějí spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy spíše chladly. Suzuki letos svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak přišel s tvrzením, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
19. 10. 2011 14:59
Re: POLOpravdy!?
Samozřejmě o rizicích museli v Suzuki vědět.
A stím růstem VW,následně německa apod.,to je naše chyba.
Bývali jsem ekonomicky na tom podstatně lépe.Přišli nacisté pak komunisté a bylo hotovo.Tak a teď jak píšeš jsme závislá kolonie.
Je lepší mít rozvinutých více odvětví průmyslu,než jen jedno,stejně tak je lepší být obchodně navázán na více zemí než na jednu.Proto vždy budu rád za kteroukoliv značku,zemi,která u nás bude investovat,či s námi obchodovat.
I proto nejsem ochoten nic připlácet jen za nálepku made in germany.Vše nejraději české a když to nejde tak rozhýbávám globální ekonomiku (trochu).
Avatar - abacus
19. 10. 2011 13:47
Re: POLOpravdy!?
Proti VW mluví jeho dlouho zveřejňované plány.
Predpokladám, že máš na mysli - stať sa svetovou predajnou jednotkou. Keď vstupovali Suzuki do "spolupráce" o tom nevedelo? Dalo sa predpokladať a už v r. 2009 o tom čvirikali vrabce, že Suzuki, by bola dobrá investícia k prevzatiu. Takže to nie je nič prekvapivé.
Áno ak VW bude rásť, tak bude rásť i Nemecko a v závese i naše "chudobné" krajiny, ktoré su na ekonomike Nemecka, Francúzka neskonale závislé. Ak padne GM ochromí to US, potom Nemecko, potom Slovensko. Neviem, kde žiješ, ale pokles sa naďalej prehlbuje, ceny stúpajú. Ono, keď ti každý mesiac nabehne na účet výplata tak na teba nemá vplyv nič. Začneš sa obzerať, až jedného dňa nepríde. Ešte horšie, keď si na tu "výplatu" musíš zarábať sám.

19. 10. 2011 12:47
Re: POLOpravdy!?
Po ten čas kdy vlastnil GM část akcií Suzuki vydělával na tom,nebo ne?Vydělával.Že přišel tak strmý pád,bylo to vinou především Suzuki?Ne
Za notory platili a vlastní dieslové ani hybridní technologie nemají,takže to parazitování,nebo kopírování nepřichází v úvahu.
Na zpětném odkupu mohli vydělat samozřejmě,ale podobně vydělával na akciích i VW při rošádách s Porsche.nebo ne.Takže ho odssoudíme stejně?
Především jde tu o to,že vW se Suzuki podepsalo dohodu o výměně akcií o stejné hodnotě a společném vývoji a samozřejmě přístupu na indický trh.
Není to dlouho co i zde proběhl článek,že Suzuki bude v Indii investovat samo,bez VW.A
právě to by značilo porušení smlouvy ze strany Suzuki.
Jenže nikdo neví zda vůbec kdy byl nějaký společný vývoj započat a to,už na to také měli dostatek času od podpisu smlouvy.Tak a opravdu si myslíš,že společný vývoj brzdí Suzuki?nebo VW?Nebo oba dva?
Zkus uvažovat logicky.Co kde,kdo investuje,to se většinou ví,Co kde kdo s kým právě vyvíjí,to se spíše tají.
Nemá logiku,že by Suzuki brzdil vývoj,o který i podle tebe mu jde nejvíce a ani 2 roky není dostatečně dlouhá doba aby s něčím utekli.Dva roky a nějaký výdělek na akciích a co dál.Když i z tvých odkazů vyplývá závislost Suzuki na alianci s někým.Dlouhodobě je to úplný nesmysl.
Všechny menší automobilky,budou potřebovat aliance,to je trend.Ane všechny velké se chtějí o svou techniku s někým dělit.
Na druhou stranu není Suzuki v takové pozici,jako byla naše Škoda,která by bez opravdu velkých investic zpočátku těžko přežila.
Vidím to spíše tak,že VW přibrzilo vývoj se Suzuki (on je schopen být sám,může si to dovolit,pohnutky mohli být jakékoliv),jenže Suzuki na to rozhodlo o vynechání VW z investic v Indii a konflikt je tu. Je to proto,že se představy partnerů diametrálně rozcházejí,Možná chtěl každý to své hned,Jenže některé věci jsou nevratné.Myslím že dospělý člověk by to měl znát ze zkušeností.
Proti VW mluví jeho dlouho zveřejňované plány.Ono velkohubé budeme největší,kde kdo si může myslet,že za každou cenu.
Ale ve skutečnosti má to pro zákazníka význam?Bylo GM.Mělo to na tebe vliv?Byla Toyota.Mělo to na tebe vliv?Ne
Jen určitá prohlášení mhou trochu škodit.
Avatar - abacus
19. 10. 2011 11:21
Re: POLOpravdy!?
Žiaden ortieľ som nevyniesol, len som priblížil fakty doložené odkazmi - pohľad na Suzuki, pretože tu väčšina píše o VW ako o najväčšej špine, ktorá ničí menších výrobcov. Kto vie vyhľadať relevantné informácie z druhej strany nech ich tu doloží. Ešte raz ťa vyzývam, ak chceš k tejto téme diskutovať, dolož fakty s odkazmi ty.

Varíš z vody: perly ako: GM nepotreboval dízle pretože ich má ....
vo svete bežne automobilky spolupracujú BEZ PROBLÉMOV - pozri sa ako dopadla spolupráca Fiat - GM [odkaz] Rozchod ich stále nemalé finančné náklady. (ten odkaz tu dávam opätovne, pretože si ho zrejme nečítal).To isté bolo so Suzuki. Odpredaj za nominatívne nízku cenu, takže GM prišlo o kapitál, ale v jeho situácii ti bolo lepšie ako nič. Suzuki opätovne akcie odpredané ( vymenené ) za akcie VW. Očakáva Suzuki, že opäť na takejto transakcií zarobí?
Dohodli sa na spolupráci ohľadom dieslov a hybridov.
V poriadku, ak VW dohodu nesplnilo - nezabezpečilo prístup k hybridom. 1:0 pre Suzuki.
Suzuki malo umožniť vstup na indický trh. Umožnilo? O ničom nevieme ani neprebehli informácie (ak ich niekto má vrelo ich príjmem) takže 1:1 Suzuki : VW
Prístup k dízlom - VW má v ponuke motor o objeme, ktorý Suzuki požadoval (1,6). Zrazu im nevyhovoval a nakupuje dízel opätovne od Fiat-u. Niekto povie prečo nie, keď už od Fiatu motory nakupuje. Ja vravím, prečo od Fiatu, keď uzavrel dohodu s VW? 1:2 v neprospech Suzuki.
Toto je môj pohľad a názor na terajšiu situáciu.

19. 10. 2011 10:17
Re: POLOpravdy!?
Já je totiž nesoudím,na rozdíl od tvých ortelů.Nepracuji ani v jedné z těchto firem,ani nejsem jinak osobně zainteresován.
Ovšem když kritizuješ zveřejňování informací,tak je sám podávej také celé ne polopravdy.
Ale vlastně ty jsi i tak svůj příspěvek výstižně pojmenoval.
Mohu to posoudit ne z druhé strany ale objektivně,tak že spolupráce,mezi firmami je běžná.Takže Suzuki spolupracovalo s GM,Fiatem,Subaru...tudíž,že na kooperacích vydělávali obě strany.
Otázka je proč náhle není možné naplnění dohody?Jeden chce pravděpodobně pouze brát.
Osvědčený partner,nebo ten druhy?