Volkswagen stanovil nový rekord na Nürburgringu. Ovšem jen ten elektrický
Volkswagen ID. R pokračuje ve svém vítězném tažení a po stanovení nového absolutního rekordu na závodě Pikes Peak International Hill Climb se mu podařilo stanovit i nový rekord mezi elektromobily na slavném německém okruhu Nürburgring.
Romain Dumas zvládl absolvovat náročnou trať v čase 6:05.336 minut, čímž pokořil předchozí rekord Petera Dumbrecka za volantem čínského elektromobilu NIO EP9 o 40.564 sekund. Průměrná rychlost vozu dosahovala při rekordní jízdě 206.96 km/h.
Rozdíl 40 sekund je v závodním světě obrovský, Volkswagen měl přitom oproti modelu EP9 pouze poloviční výkon (500 kW vs. 1000 kW). Současně se však sluší zmínit, že ID. R je čistě závodním speciálem, zatímco EP9 je označováno za silniční vůz (ačkoliv zatím nemáme žádné informace o tom, že už by ho automobilka začala dodávat zákazníkům).
Romain Dumas, tovární jezdec týmu Porsche, je na Nürburgringu jako doma, o čemž ostatně svědčí i čtyři vítězství během 24-hodinových závodů. Stanovení nového traťového rekordu je pro něj však dalším významným bodem v jeho kariéře. „Jsem neuvěřitelně hrdý, že jsem držitelem rekordu na Nordschleife,“ uvedl Dumas ke svému úspěchu.
S elektrickým závodním speciálem ID. R už sice v minulosti stanovil nový absolutní rekord na slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb a rekord mezi elektromobily na okruhu v Goodwoodu, během testování na Nürburgringu však vůz prošel sérií úprav, které výrazně změnily jeho chování.
Check out the highlights of the record-breaking run of the ID.R on the Nürburgring-Nordschleife. #IDR #JustElectric #Nordschleife #challengeacceptID #eRecord #WeDidIt @nuerburgring @VWGroup @volkswagen pic.twitter.com/iOrUOdWKYy
— VolkswagenMotorsport (@volkswagenms) 3. června 2019
Pod kapotou sice zůstal stejný pohonný systém o výkonu 500 kW (680 koní), technici však kompletně přepracovali nastavení aerodynamiky, která umožňovala dosahování maximálních rychlostí, namísto generování maximálního přítlaku. Mezi testovacími koly si pak technici pohráli ještě s šasi, energetickým managementem a došlo i na testování různých sad pneumatik.
Výsledný čas 6 minut a 05.336 sekundy je sice působivý, nicméně na absolutní rekord to tentokrát nestačí. Ten totiž minulý rok stanovilo závodní Porsche 919 Evo, které zajelo slavný okruh v čase 5 minut a 19.55 sekundy.