Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen stanovil nový rekord na Nürburgringu. Ovšem jen ten elektrický

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 6. 2019
14
3
Zobrazit náhledy (14)
Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R Volkswagen ID.R

Volkswagen ID. R pokračuje ve svém vítězném tažení a po stanovení nového absolutního rekordu na závodě Pikes Peak International Hill Climb se mu podařilo stanovit i nový rekord mezi elektromobily na slavném německém okruhu Nürburgring.

Romain Dumas zvládl absolvovat náročnou trať v čase 6:05.336 minut, čímž pokořil předchozí rekord Petera Dumbrecka za volantem čínského elektromobilu NIO EP9 o 40.564 sekund. Průměrná rychlost vozu dosahovala při rekordní jízdě 206.96 km/h.

Rozdíl 40 sekund je v závodním světě obrovský, Volkswagen měl přitom oproti modelu EP9 pouze poloviční výkon (500 kW vs. 1000 kW). Současně se však sluší zmínit, že ID. R je čistě závodním speciálem, zatímco EP9 je označováno za silniční vůz (ačkoliv zatím nemáme žádné informace o tom, že už by ho automobilka začala dodávat zákazníkům).

Romain Dumas, tovární jezdec týmu Porsche, je na Nürburgringu jako doma, o čemž ostatně svědčí i čtyři vítězství během 24-hodinových závodů. Stanovení nového traťového rekordu je pro něj však dalším významným bodem v jeho kariéře. „Jsem neuvěřitelně hrdý, že jsem držitelem rekordu na Nordschleife,“ uvedl Dumas ke svému úspěchu.

S elektrickým závodním speciálem ID. R už sice v minulosti stanovil nový absolutní rekord na slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb a rekord mezi elektromobily na okruhu v Goodwoodu, během testování na Nürburgringu však vůz prošel sérií úprav, které výrazně změnily jeho chování.

Pod kapotou sice zůstal stejný pohonný systém o výkonu 500 kW (680 koní), technici však kompletně přepracovali nastavení aerodynamiky, která umožňovala dosahování maximálních rychlostí, namísto generování maximálního přítlaku. Mezi testovacími koly si pak technici pohráli ještě s šasi, energetickým managementem a došlo i na testování různých sad pneumatik.

360p720p

Výsledný čas 6 minut a 05.336 sekundy je sice působivý, nicméně na absolutní rekord to tentokrát nestačí. Ten totiž minulý rok stanovilo závodní Porsche 919 Evo, které zajelo slavný okruh v čase 5 minut a 19.55 sekundy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ham.
Re: Takze...
| 4. 6. 2019
Dostali bychom odpověď na velký prd, protože
1. nacpat do 919 objem baterek z ID.R. by byl problém, není na to stavěná
2. I kdyby se to povedlo, tak by 919 rázem měla přes tunu a výkon 680 koní, dnes má 850 kg a 1160 koní, takže by nebylo co porovnávat, 919 je poměrem výkon/hmotnost někde úplně jinde, takže časy 919 s pohonem z ID.R. by byly horší než samotného ID.R.
Avatar - speedfred
Re: Takze...
| 4. 6. 2019
....že ty ešte nepracuješ niekde vo vývoji automotive. :-)
Avatar - .StenLi.
Takze...
| 4. 6. 2019
VW vyhodilo von oknom par dalsich zbytocnych miliard a pritom stacilo dat do Porsche 919 EVO tie iste baterky a elektromotory a casy na Goodwoode, Pikes, NS atd by boli vyrazne lepsie a dostali by sme odpoved na otazku ci je na zavodnej trati najrychlejsi hybrid alebo EV.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku