Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid: Budoucnost z Wolfsburgu
Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid má pod svou kapotou, jak již jeho název napovídá, uložen přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 245 kW (333 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 440 Nm při 3000 ot./min. Za tímto spalovacím motorem je umístěn elektromotor, který přidává výkon 38 kW (52 k) a točivý moment 300 Nm. Konečný výkon hybridního pohonného ústrojí je 275 kW (374 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. S výkonným pohonem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka umístěná za elektromotorem.
Hybridní Touareg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s, přičemž jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má být méně než 9,0 litru paliva na 100 km a emise CO2 jsou nižší než 210 g/km. Tiskové materiály automobilky uvádějí, že Touareg V6 TSI Hybrid má o 25 % nižší spotřebu paliva než jeho sérioví příbuzní se srovnatelně výkonným spalovacím motorem.
Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid je vybaven systém start-stop a funkcí regenerativního brzdění, které může posloužit pro dobíjení NiMH baterií uložených za zadní nápravou. Elektromotor ve voze slouží také jako startér motoru a do rychlosti 50 km/h se hybridní Touareg může pohybovat pouze s jeho pomocí.
Umístěním NiMH baterií za zadní nápravou došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru. Baterie společně se schránkou v níž jsou uloženy a vlastním systémem chlazení mají hmotnost 79 kg, ale aby se příliš nezvýšila celková hmotnost vozu byl systém pohonu všech čtyř kol používaný u sériových Touaregů nahrazen lehčím diferenciálem Torsen, stejným jako je v Audi Q7. Dalšími úpravami oproti sériovému vozu je například použití elektro-hydraulického posilovače řízení nebo vyjmutí alternátoru, jehož funkce přebírá elektromotor.
Volkswagen má v plánu spustit produkci Touaregu s hybridním systémem pohonu v roce 2010 a již nyní uvádí, že toto SUV je schopné utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.