Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid: Budoucnost z Wolfsburgu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 2. 2009 • 19:18
17
19
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg
Automobilka Volkswagen představuje prototyp připravovaného Touaregu V6 TSI Hybrid, jehož výroba se má rozběhnout v roce 2010.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid má pod svou kapotou, jak již jeho název napovídá, uložen přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 245 kW (333 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 440 Nm při 3000 ot./min. Za tímto spalovacím motorem je umístěn elektromotor, který přidává výkon 38 kW (52 k) a točivý moment 300 Nm. Konečný výkon hybridního pohonného ústrojí je 275 kW (374 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. S výkonným pohonem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka umístěná za elektromotorem.

Hybridní Touareg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s, přičemž jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má být méně než 9,0 litru paliva na 100 km a emise CO2 jsou nižší než 210 g/km. Tiskové materiály automobilky uvádějí, že Touareg V6 TSI Hybrid má o 25 % nižší spotřebu paliva než jeho sérioví příbuzní se srovnatelně výkonným spalovacím motorem.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid je vybaven systém start-stop a funkcí regenerativního brzdění, které může posloužit pro dobíjení NiMH baterií uložených za zadní nápravou. Elektromotor ve voze slouží také jako startér motoru a do rychlosti 50 km/h se hybridní Touareg může pohybovat pouze s jeho pomocí.

Umístěním NiMH baterií za zadní nápravou došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru. Baterie společně se schránkou v níž jsou uloženy a vlastním systémem chlazení mají hmotnost 79 kg, ale aby se příliš nezvýšila celková hmotnost vozu byl systém pohonu všech čtyř kol používaný u sériových Touaregů nahrazen lehčím diferenciálem Torsen, stejným jako je v Audi Q7. Dalšími úpravami oproti sériovému vozu je například použití elektro-hydraulického posilovače řízení nebo vyjmutí alternátoru, jehož funkce přebírá elektromotor.

Volkswagen má v plánu spustit produkci Touaregu s hybridním systémem pohonu v roce 2010 a již nyní uvádí, že toto SUV je schopné utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Témata
Avatar - Ada je zase tady
5. 2. 2009 01:22
Normalni TDI je mnohem ekologictejsi
Srovnejte si spotrebu paliva a produkci CO2
4. 2. 2009 21:39
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Tak napis co jsi spocital. :-)
4. 2. 2009 18:28
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Ďakujem veľmi pekne. To PDF som tuším ešte nevidel. Wikipediu zvyknem brať s rezervou, ale mojim účelom asi úplne zaručené info netreba. :yes:
4. 2. 2009 16:08
Re: Takhle ne..
No jo. Problem je ten, ze se nebyli schopni rozhodnout jestli hybrid jo nebo hybrid ne. 3x ho ohlasili a trikrat odvolali. Pak si ho naplanovali na rok 2015. Mezitim si pro jistotu neco bastlili v laboratorich, ale ve skrytu duse doufali ze TDI forever. A najednou jim padly prodeje SUVcek k nule. Tak co ted? No tak odvolame co jsme odvolali, a slibujeme co jsme slibili - v kancelari oprasime co mame a honem s tim do vyroby. A tak nejak mile deti vznikl Touareg hybrid.
4. 2. 2009 15:58
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Firemni PDFko rika toto
[odkaz]

Wikipedia uvadi daleko obsahlejsi tabulku, ale jak rikas, buch vi, jak dalece je to pravda:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud