Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touran EcoFuel na českém trhu od 756.800,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Volkswagen uvádí na český trh ekologicky šetrný model Touran EcoFuel. Zákazníci jej mohou již nyní objednávat. Jeho cena začíná na 756 800 Kč.

Volkswagen Touran EcoFuel pohání čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW, který je uzpůsoben pro využití jak stlačeného zemního plynu, tak i benzinu. Benzin však u tohoto modelu slouží pouze jako rezerva na dojezd a vůz na jeho spalování automaticky přepne v tom případě, že je plynová nádrž prázdná. Dojezd Touranu EcoFuel při využití pouze zemního plynu činí přibližně 310 kilometrů a jeho průměrná spotřeba je 5,8 kg CNG na 100 km. Dojezd Touranu EcoFuel na benzin je 130 km, celkem tedy tento vůz ujede 440 km bez nutnosti tankování. Při současných cenách pohonných hmot tak stojí jeden kilometr na zemní plyn přibližně polovinu toho, co kilometr při použití benzinu.

Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500 ot./min toto MPV rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se pak Touran dostane během slušných 13,5 sekund. Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.

Čtyři nádrže pro celkem 18 kilogramů zemního plynu ve Wolfsburgu integrovali přímo pod podlahu Touranu, díky čemuž není omezena variabilita jak prostoru pro cestující, tak i nákladního prostoru.

Vývojáři vozu samozřejmě dbali i na bezpečnost cestujících a ocelové nádrže na stlačený zemní plyn podrobili intenzivním zkouškám při rozsáhlých crash-testech. Při náhlém zastavení motoru v případě havárie umí elektronika automaticky vypnout přívod plynu, všechny nádrže mají navíc vlastní bezpečnostní tepelný spínač a omezovač proudění plynu, jako prevenci proti nekontrolovatelnému poklesu tlaku v případě poškození. Toto vše doplňují ještě dva pojistné ventily, které zamezují případnému úniku plynu z nádrže. Mezi Touranem EcoFuel a modelem poháněným klasickými palivy tak neexistují žádné bezpečnostní rozdíly.

Náklady na provoz, hospodárnost vozu a nízké hodnoty emisí jsou největšími benefity stále úspěšnějších automobilů na zemní plyn. V tomto kontextu je zajímavým faktem, že nejlépe prodávaným vozem tohoto typu je v sousedním Německu Caddy EcoFuel, na jehož úspěch by Touran EcoFuel rád navázal v celoevropském měřítku.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Avatar - Schapp
29. 5. 2007 20:21
Kupni sila?
Ze nebude nikdo tenhle VW kupovat bych se zdaleka nebal. Pravdepodobne ne repy z vidlakova v Cechach, ale jinak je budoucnost tohohle auta a jeho nastupcu zarucena, o to se nikdo neboji. Otazkou vubec je, jak je mozne, ze si Cesi muzou vubec dovolit jakakoli auta v tehle cenove relaci.. Pedpokladam, ze kdyby Nemci vydavali takove ohromne procento svych mesicnich prijmu na auta, tak jezdi v A6, nebo A8, nemluve o ctvrtine naroda, ktera by jezdila v Rollsech a Maybachu.. Proberte se lidi, na popojizdeni po Praze, nebo na nakup do kramu nepotrebujete auto za 800.000,- na kterem v prvnich 2 letech ztratite 50% hodnoty. Vyhazovani penez. Investoval bych do nemovitosti, soukroma rada.

P.S.: Donutte urednicky, at danove zvyhodni ekologicka auta a mate duvod.. Chvili to potrva, ale taky to jednou prijde ;-)
28. 5. 2007 09:05
Re: Vtip?
Ono ten hybrid taky neni zrovna vyhra. Hybrid se vyborny do mesta nebo na predjizdeni. Ale jakmile jedete po okresce, dalnici, nebo i po meste aniz byste se rozjizdeli a brzdili, tak jedete pouze na benzin. Hybrid pomaha hlavne pri rozjezdech, nebo popojizdeni v kolone jezdite jen na elektrinu. Ale jakmile jedete uz ve meste 50 tak uz spalujete jen benzin, stejne tka okreska a dalnice. Takze vyhodu vidim v tim vykonu pro predjizdeni. Nevyhodu vidim v bateriich v kufru. Ja vam tak nejak nevim, ale to CNG me prijde trosku jako mimo misu.V dnesni dobe, kdy LPG je vsude, prestavba na LPG stoji polobinu toho co CNG tak nevidim moc duvodu. Nemluvne o dojezdu na CNG, ktery je maly a cerpacky nejsou. Ja ted do rodini budu kupvoat Mondeo Kombi 2003 po faceliftu 2.0 benzin a hned po koupi tam jde sekvencni vstrikvoani LPG cena 30 - 32 tis. Nadrz na bnezin zustava cca 50 litru, a LPG nadrz ted nevim, protoze nevim, jestli ma mondeo dojezdovku nebo plnohodnotne kolo, ale chci to urcite misto rezervy. Ale hlavne LPG mate na kazdem rohu a i v Evrope jsou cerpacky. Jak na zapade tak na vychode. Skoda, ze LPG nejde dat misto nadrze na benzin a nejakou malou benzinovou nadrz na 10 litru schovat nekam treba pod zadni sedacky. No budu se muset smirit s rezervou v kufru, ale alespin s ni muzu manipulovat a dat ji kamkoliv v aute. Spise premyslim, ze budu vozit sadu na opravu pneu a kolo necham doma.