Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Paříži 2008

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Na rozlehlém stánku automobilky Volkswagen bylo velmi rušno. Svou premiéru si zde totiž odbyl model Golf šesté generace včetně konceptu své ostré verze Golf GTI a dále (v dnešní době velmi populární) projekty úsporných dieselových vozů.

Další zajímavou premiérou bylo představení faceliftované verze vlajkové lodi, VW Phaetonu s novým šestiválcovým zážehovým agregátem.

Golf

Hlavní hvězdou pařížského stánku automobilky Volkswagen byla bezpochyby nová generace legendárního modelu Golf. Více o této novince se dozvíte v rozsáhlém článku Volkswagen Golf VI: Přehled motorizací, velká fotogalerie, plakáty a video.

Golf GTI

Na autosalonu v Paříži se představila (zatím pouze jako koncept) i přiostřená verze klasického Golfu, již po léta nazývaná GTI. Nechybí tak nápis GTI na rudě orámované masce a zádi nebo kola známého designu s kruhovými otvory. Velký spojler prodlužující o několik centimetrů střechu a zatmavená koncová světla jsme čekali, ale dvě koncovky výfuku se pro tentokrát vydaly na každou ze stran zadního nárazníku, kterému nemůže chybět náznak difuzoru.

Golf GTI obouvá i nadále známý rozměr pneumatik (225/45 R 17), má podvozek snížený o 22 mm proti běžné verzi a za příplatek poprvé také adaptivní tlumiče DCC.

Nová verze známého čtyřválce 2.0 TFSI posílá na přední kola 210 koní (155 kW), turbodmychadlo se stará o konstantní dodávku newtonmetrů v širokém otáčkovém pásmu. Momentové maximum 280 Nm se ale nezměnilo. Vybírat bude možno ze dvou převodovek. Místo standardní šestistupňové ručně řazené můžete mít za příplatek dvouspojkové šestistupňové DSG. V seznamu výbavy nalezneme také samosvorný elektrický diferenciál nazvaný XDS.

Nejvyšší rychlost Golfu GTI se zvýšila na 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,9 s. Z uvedených čísel je jasné, že prostor pro další silnější verze je stále ještě otevřený. Kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km (dosud 8,0 l/100 km) nemůže být příčinou k nářkům nad neúměrně vysokými emisemi. EU se tak nažere a GTI zůstane celé, bez ohledu na to, zda vůbec někdy s podobným odběrem k pumpě přijedete.

Volkswagen Golf GTI se sice v Paříži představuje ještě jako studie, na jaře 2009 se ale v identické podobě dostane k prvním zákazníkům.

Golf BlueMotion

I Golf šesté generace rozšíří řadu úsporných Volkswagenů BlueMotion, která je dostupná napříč téměř celým modelovým portfoliem od Pola až po Passat. V tomto případě je kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km (emise CO2 99 g/km), čímž se připravovaný Golf BlueMotion vyrovná v současnosti nabízenému Polu BlueMotion. Podle Volkswagenu bude novinka nejúspornějším pětimístným automobilem na trhu.

Pod kapotou bude zcela nový turbodiesel 1,6 TDI common-rail o výkonu 77 kW. Točivý moment má maximum 250 Nm při 2000 ot./min. Ke snížení spotřeby přispívá prodloužení převodů pětistupňové manuální převodovky, vylepšená aerodynamika a pneumatiky s nižším valivým odporem. Standardem je také filtr pevných částic. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,3 s a maximální rychlost v této verzi dosáhne 187 km/h.

Nabídka dieselových motorů pro Golf VI v tuto chvíli obsahuje dvě verze 2,0 TDI CR. Slabší o výkonu 81 kW má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Stejné normované spotřeby dosahuje aktuální Golf BlueMotion (V) s motorem 1,9 TDI (77 kW). Silnější varianta má výkon 103 kW a kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Oficiální plány Volkswagenu počítají s rozšířením palety turbodieselů na výkonové spektrum 66 až 125 kW.

Podle oficiálního prohlášení Volkswagen se nový Golf BlueMotion dostane do prodeje v polovině příštího roku. Že tomu tak bude přispívá i fakt, že vystavený koncept je prakticky shodný provedením určeným pro prodej.

Passat BlueMotion II

Volkswagen spojil v Passatu princip úsporných modelů BlueMotion s technologií skrývající se za názvem BlueTDI. Výsledný model Passat BlueMotion II splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Kombinovaná spotřeba je 4,1 l/100 km, což znamená dojezd zhruba 1700 km. Zároveň se ale tato hodnota blíží spotřebě Golfu VI BlueMotion (3,8 l/100 km), který má premiéru také na pařížském autosalonu.

Z běžného Passatu BlueMotion, který debutuje také v Paříži, si verze BlueMotion II přebírá aerodynamické úpravy, systém Automatic Start/Stop, vstřikování common-rail a převodovku prodlouženými převody. Navíc je použita koncepce BlueTDI. Ta zahrnuje katalyzátor SCR a vstřikování směsi AdBlue, která snižuje emise oxidů dusíku. Dále se poprvé ve Volkswagenu objeví systém rekuperace brzdné energie. Tyto úpravy znamenají ve srovnání s novým BlueMotion snížení spotřeby o 0,8 l/100 km, proti aktuálnímu BlueMotion pak o celý litr.

Nový Passat BlueMotion a Passat BlueMotion II nahradí stávající verzi s motorem 1,9 TDI PD. Nabízet se budou s karoserií sedan i kombi Variant.

Phaeton facelift

Volkswagen Phaeton se již v první polovině letošního roku představil s posíleným šestiválcem 3.0 TDI, který má nyní výkon 176 kW (239 k) namísto původních 171 kW (232 k) a také jeho točivý moment vzrostl ze 450 Nm na 500 Nm.

V Paříži se představuje Phaeton s novým zážehovým motorem V6 FSI o objemu 3,6 litru, který pod kapotou prestižního modelu nahrazuje vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Původní agregát disponoval výkonem 177 kW (241 k), zatímco nový motor se může pochlubit výkonem 206 kW (280 k) při 6250 ot./min. a točivým momentem 360 Nm dostupným od 2500 do 5000 ot./min.

S novou pohonnou jednotkou, která spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol 4Motion, dosahuje Phaeton elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Průměrná spotřeba paliva má hodnotu 11,7 l na 100 km a emise CO2 se oproti předchozímu modelu snížily z 288 g/km na 273 g/km. S motorem 3,6 V6 FSI splňuje Phaeton emisní normu Euro 5.

Vedle nové pohonné jednotky dostal Phaeton přepracovanou středovou konzolu, v níž je zabudováno nový standardně dodávaný audio systém RCD 810 nebo na přání dodávaný systém s navigací a označením RNS 810. Společně s navigačním systém je montována také zpětná kamera, která usnadňuje couvání. Vedle použití nového audio systému došlo také na přepracování ovládání čtyř zónové klimatizace.

Kromě šestiválce 3,6 V6 FSI a lehce přepracovaného interiéru je pro zájemce o reprezentativní Phaeton připravena také nabídka tří nových druhů litých kol ve velikost 17, 18 a 19 palců nebo několik nových laků karoserie.

Volkswagen Phaeton pro modelový rok 2009 má být identifikovatelný lehce modernizované masky chladiče a jeho prodej má být zahájen ještě před koncem letošního roku.


Aleš Jungmann
Diskuze (1)
8. 10. 2008 17:34
Pro redakci
Chápu, že Golf 6 je zásadní novinka, ale že jste úplně opominuli sériovou verzi Touaregu Northsails je dost škoda. ;-\