Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C70: Modernizace jako přiblížení k novému S60

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Švédské Volvo přiveze na IAA do Frankfurtu modernizované provedení kupé-kabrioletu C70. Dříve avizovaná premiéra sedanu S60 se zřejmě odsouvá.

C70 se tak objeví s omlazeným vzhledem na stejném místě čtyři roky po představení původního modelu druhé generace. Co je nového? Na první pohled se nejvíce změnila přední část, dostala sešikmené světlomety podobné studii nové řady S60, která byla představena v Detroitu letos v lednu. Úpravou prošla maska chladiče a také oba nárazníky. V zadních světlech nalezneme světelné diody stejného typu jako v SUV XC60. V interiéru se žádná revoluce nekoná, drobně byla modifikována přístrojová deska, budíky mají jinou grafiku.

Koncept celého vozu, tedy trojdílná skládací pevná střecha, byl pochopitelně zachován, stejně jako pro Volvo typická prvotřídní bezpečnost. Kromě velmi tuhé karoserie jsou jejím základním prvkem vystřelovací oblouky, které jsou součástí ochrany při převrácení ROPS (Rollover Protection System). Pokud gyro-senzor vyhodnotí momentální situaci jako krajně nebezpečnou, oblouky se samočinně aktivují. Vzhledem k tomu, že kupé-kabriolet má vzadu klasické skleněné okno, jsou vybaveny hroty, aby jej mohly prorazit.

Volvo C70 disponuje také nafukovací clonou ve dveřích, tzv. inflatable curtain (IC), místo klasických hlavových airbagů, jejichž instalace do střešního rámu nebyla možná. Nechybí ani boční airbagy, všechny čtyři bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači. Střecha je pochopitelně stále ovládaná elektromotory, kterým pomáhá hydraulické čerpadlo, v zádi vozu zmizí po stisku tlačítka, stejně jako se nad hlavami čtyř cestujících znovu objeví. Celá operace trvá půl minuty, vůz ovšem musí být v klidu. Pokud je střecha nahoře, torzní tuhost karoserie se zvýší o 15 procent.

Co uvidíme pod kapotou? Základem nabídky zážehových motorů je řadový pětiválec verze 2,4 s výkonem 103 kW (140 k), jeho točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm a agregát spřažený s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou průměrně spotřebuje 8,9 l/100 km. O 30 koní více, tedy správně 125 kW a o 10 Nm větší točivý moment má varianta 2,4i. V kombinaci je ale jen o 0,1 l žíznivější. Vrcholem palety benzinových agregátů taktéž pětiválec, ale s označením T5, tedy přeplňovaný. Ten disponuje 169 kW (230 k), 320 Nm a může se pochlubit stejnou chutí konzumovat benzin jako základní 2,4.

Moderní turbodiesely si našly cestu i do vozů této kategorie, Volvo C70 pochopitelně není výjimkou. Najdeme v něm čtyřválcový agregát 2,0D s výkonem 100 kW (136 k), točivým momentem 320 Nm a kombinovanou spotřebou rovných 6 l/100 km. Výkonnější alternativu představuje pětiválcová verze D5 s objemem 2,4 litru, která poskytuje 132 kW (180 k), 400 Nm a za své služby žádá o 0,6 l nafty více.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
2. 9. 2009 14:52
Re: Pěkné
Pěkný je, hlavně s tou nataženou střechou vypadá přirozeně. Střecha mi celkem vadí i u trojky.
Avatar - Dinar
2. 9. 2009 09:29
Pěkné
Hlavně ať nám už Volvo ukáže novou S60. :-)