Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Cabrio: První skica

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Cabrio verze Golfu oživí letošní sezonu otevřených vozů. Přidá se po bok většího Eosu. Koncem roku nabídku rozšíří nový New Beetle Cabrio.

Volkswagen potvrdil příchod nového Golfu Cabrio a spuštění jeho výroby na jaře roku 2011 v Osnabrücku v karosárně Karmann.

Známá německá karosárna Karmann, která se v posledních dekádách specializovala na výrobu kabrioletů a střešních systémů pro kabriolety, předloni zkrachovala. Její továrnu a výrobní zařízení získal koncern Volkswagen (divizi střešních mechanismů naopak převzala kanadská Magna).

Příchod třetí generace Volkswagenu Golf Cabrio a obnovení výroby v Osnabrücku potvrdil Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen, když 29. října 2010 navštívil spolu s Davidem McAllisterem, který je ministerským předsedou Dolního Saska a členem dozorčí rady společnosti Volkswagen, bývalou továrnu Karmann.

Na jaře 2011 má v Osnabrücku na výrobě nového kabrioletu začít pracovat více než 1000 zaměstnanců a do konce roku se má jejich počet zvýšit na 1800. Volkswagen naváže na tradiční spojení, které značky VW a Karmann představovaly po dlouhá léta díky modelům, jako je Karmann Ghia, kabriolety odvozené od „Brouka“, první a třetí generace Golfu, původní Scirocco a kombi Golf III Variant.

Nový kabriolet bude teprve třetím Golfem se stahovací střechou. První Golf Cabrio se představil v roce 1979, tedy pět let po uvedení první generace hatchbacku. Svůj pozdní příchod si ovšem vynahradil dlouhověkostí, protože ve výrobě se udržel až do roku 1993. Vyráběl se o dva roky déle než druhá generace hatchbacku Golf.

Druhá a prozatím poslední generace Golfu Cabrio byla odvozena z třetí generace hatchbacku a stejně jako jejího předchůdce ji charakterizovala plátěná střecha a ochranný oblouk v místech B-sloupku. I tento kabriolet měl dlouhý život a vyráběl se zároveň se čtvrtou generací Golfu (1997-2003) až do roku 2002. Náhradou za Golf Cabrio se stal v roce 2003 uvedený New Beetle Cabriolet s plátěnou střechou.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
4. 1. 2011 20:42
Re: Šedivák
To je samozřejmé, hlavně jsem zvědaví, jak bude vypadat z bočního profilu a zezadu
Avatar - white label
4. 1. 2011 19:57
Re: Šedivák
Podle pohledu pouze z jednoho úhlu se to nedá až tak celkově dobře posoudit...
4. 1. 2011 16:00
Re: Šedivák
Tož, docela ujde, ale chybí tomu nějaká ta elegance. Na takový P308cc to nemá. Zde pouze ufikli střechu a hotovo. Ale neurazí
Avatar - white label
4. 1. 2011 12:55
Re: Šedivák
Ano, přesně pravý opak toho, co třeba pro tebe, vlastně v principu naprosto stejný extrém... :*) ;-)
4. 1. 2011 07:40
Re: Šedivák
s ustřihnutejma sloupkama. Ale pro fans VW určitě nejoriginálnější, nejlepší, nejstylovější, nejjánevímužco....