Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf poprvé od roku 2007 není králem evropských prodejů. Letos tak tak udržel nejlepší pětku

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 2. 2023 • 21:46
66
44
Zobrazit náhledy (66)
Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R Volkswagen Golf Variant R

Automobilovým prodejům na evropských trzích dominoval v loňském roce Peugeot 208. VW Golf, který tabulce vévodil čtrnáct let v kuse, se propadl až na pátou příčku.

Pořadí nejprodávanějších automobilů Evropy za rok 2022 vychází z dat společnosti JATO Dynamics, která do součtu započítává země Evropské unie, ale také Spojené království, Norsko, Švýcarsko a Island.

Podle této společnosti se za loňský rok prodalo napříč zeměmi 11,3 milionu nových automobilů. To je o propastných devětadvacet procent méně než v posledním předpandemickém roce 2019. Zároveň se bavíme o nejmenším počtu nových prodaných aut od roku 1985. JATO Dynamics připomíná nejzásadnější vlivy na razantní pokles: nedostatek polovodičů, inflaci, vzrostlé ceny energií a rusko-ukrajinský konflikt.

Nejprodávanějším modelem za rok 2022 se tak stal francouzský Peugeot 208 s počtem 206.816 ks a meziročním polepšením o pět procent. Kultovní VW Golf hlásí 177.203 prodaných kusů, což oproti loňsku znamená pokles o 14 %. Taková porce aut stačila v ročním zúčtování jen na pátou příčku. Před německý kompakt se dostala Dacia Sandero, VW T-Roc a dokonce i Fiat/Abarth 500. Žebříček deseti nejprodávanějších vozů najdete níže.

Video se připravuje ...

Znovu se sluší připomenout, že čísla jsou značně ovlivněna nejrůznějšími faktory. Výroba VW byla v průběhu loňska ochromena, celosvětové prodeje společnosti klesly meziročně z nejrůznějších důvodů o 6,8 %. A vedení automobilky avizuje, že nedostatek čipů se promítne i do čísel za rok letošní. Rozhodně to neznamená, že by zájem o Golf rapidně klesl, VW ostatně přiznává „velmi vysoký“ počet nevyřízených objednávek.

Významný pokles o sedmadvacet procent hlásí také Renault Clio, jenž se meziročně propadl ze čtvrtého na desáté místo. Předpokládá se, že i francouzskou značku dohnala čipová krize a dostupnou zásobu raději „věnovala“ ziskovým modelům Dacia.

Z pohledu do nejžádanější desítky je zřejmá obliba SUV a crossoverů. Čtvrtý VW T-Roc doplňuje osmý Hyundai Tucson a devátá Dacia Duster, která si z loňského patnáctého místa výrazně polepšila. Opomenout však nelze ani oblibu malých městských automobilů, jejichž budoucnost je však kvůli stále se zpřísňujícím emisním a bezpečnostním nárokům nejistá. Brzy totiž mohou stát stejně jako vozy o segment výše.

Nejprodávanější auta v Evropě za rok 2022
Pořadí Vůz Počet kusů Meziroční rozdíl v %
1. Peugeot 208 206.816 +5
2. Dacia Sandero 200.550 +1
3. Volkswagen T-Roc 181.153 -3
4. Fiat/Abarth 500 179.863 +3
5. Volkswagen Golf 177.203 -14
6. Toyota Yaris 175.713 -4
7. Opel/Vauxhall Corsa 164.358 -9
8. Hyundai Tucson 150.803 +1
9. Dacia Duster 149.648 +2
10. Renault Clio 143.561 -27

Doporučujeme

Témata
6. 2. 2023 10:51
kolik vidíte v TOP10 Škodovek?
Správně, žádnou!
A kolik Dacii?
Ano, dvě. Z toho je jedna na druhém místě.
Co z toho vyplývá?
1) Evropský zákazník chce LEVNÉ auto.
2) Škoda není pupek světa, ani Evropy.
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2023 22:24
Re: snad přijde nějaký rozumný facelift
Člen redakce JSEM = ale

1) NE pirátský!

2) a hlavně NE TÉHLE :D :*)
5. 2. 2023 19:54
Re: snad přijde nějaký rozumný facelift
pirátský člen redakce, už je zase tadyyyyyyyy :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2023 10:15
Re: snad přijde nějaký rozumný facelift
hele BEZMOZKU nemachruj na holky = úplně stačí tvá MEGATUPOSTTRAPNOST s Vaculíkem (levnější díl BMW dražší škodoVWka) a tvůj závěr VACULÍK JE ÚPLACENEJ :-!

Zrovna TY si tu řval jak pominutej když sem tu před lety TOHLE CO TEĎ NASTALO napsal :-)

No bylo to JASNÝ = jo vím že TOBĚ ne ;-)

EDIT to neznamená že nemám na ARESEho a (dnešní obecně) AF názor = hůř to nejde :D :*)
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2023 19:52
Golf
Tak G8 s cenovkou čím dál sebevědomější a přitom mizerným upatlaným interiérem fakt nebude trhat prodejní rekordy, to bylo jasné od začátku.T-Roc je použitými materiály děs, ale evidentně to zákazníci překousli a víc jim záleží na ergonomii. Tucson překvapil. :yes: Co ovšem moc nechápu, je 208. V základu nijak hezké, příšerná manuální klima, velmi malé, 1.2 100k s automatem taková neduživá, 1.2 130k stojí nesmysl s povinným automatem. Corsa je lepší volba. Nebo Clio, i když tam zase zmizel normální automat.