Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group chce v Číně prodávat 90 modelů

David Bureš David Bureš 22. 4. 2013
3
Čínský trh je pro výrobce automobilů klíčový. Důkazem toho je i chystaný zdejší růst největší evropské automobilky VW Group.

Německý koncern VW Group chystá další růst na klíčovém čínském trhu. Do roku 2015 tu chce prodávat 90 různých modelů. To je proti dnešku nárůst o významných 29 procent.

VW Group na čínský trh vstoupil před třiceti lety, aktuálně v nejlidnatější zemi světa nabízí 70 modelů. Podle plánů vedení tu koncern chce letos prodat tři miliony vozů.

První ukázky chystaného rozšíření portfolia jsou k vidění už na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji. Volkswagen zde představil model Gran Lavida (kombinace hatchbacku a kombi o velikosti Jetty), Audi zase A3 sedan. V plánu jsou také modely s elektrickým pohonem, VW Group navíc chystá i novou levnou značku.

Rozšíření nabídky je součástí plánovaných investic VW Group v Číně, tyto investice přesáhnou 9,8 miliardy eur (cca 254 miliard korun). Podle šéfa koncernu Martina Winterkorna se jedná o vůbec největší investici v historii čínského automobilového průmyslu.

VW Group chce v rámci investovaných prostředků zvýšit počet svých závodů v této zemi. V současnosti zde buduje sedm továren, díky čemuž zde v budoucnu bude mít 19 továren. Pět ze sedmi budovaných závodů má začít fungovat ještě letos.

Díky navýšení počtu továren vzroste zdejší výrobní kapacita z 2,5 milionu aut ročně na čtyři miliony aut ročně. Vedle toho do roku 2018 vyroste počet zde zaměstnaných pracovníků, ze součastných 75.000 zaměstnanců na 100.000 zaměstnanců.

Aktuálně je pro VW Group Čína největším trhem na světě, německý koncern díky zdejšímu růstu prodejů může kompenzovat pokles v Evropě. Ani VW Group se totiž nevyhnul problémům na evropských trzích, za první čtvrtletí letošního roku tu jeho prodeje klesly o 7,6 %.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Věčný růst Číny?
| 27. 4. 2013
Chápu, že pro prosťáčka tvé úrovně je tohle složité a nepřehledné. Přitom cítíš nutkavou potřebu potřebu napsat aspoň něco a on z toho vyleze jenom blábol, který věcně nepřináší nic a vypovídá jenom o jednom - tvém IQ na hranici debility...... :no:
Věčný růst Číny?
| 23. 4. 2013
Jsi známý tím že jsi v Číně pečený vařený a dokonale znáš tamější poměry. Divím se však ze si tě nenajala žádná automotive společnost jako poradce. Holt jsou to všechno hlupáci a ty budoucí kapitán průmyslu jim to už brzy ukážeš.
Věčný růst Číny?
| 23. 4. 2013
Čína má řadu obrovských problémů, které jsou zcela evidentní, ale investoři z Evropy i z USA (a třeba Japonska i Koreje) si myslí, že ty nárůsty budou pokračovat nezměněným tempem. Každý trh se jednou nasytí a Čína - to není trh s 1,2 miliardami zákazníků, ale tak s 200 miliony a možná ani to ne. Ten zbytek žije na úrovni standradů 3 světa, to ovšem z Pekingu nebo oblasti Šangaje či Hinkongu nikdo z těch "plánovačů" nevidí, protože se tam nikdy nepodívá. Čínská ekonomika zpomaluje a zásadní problémy neřeší (kapitálový trh, měna, obrovské rozdíly mezi jednotlivými částmi země a i mezi městy a venkovem, nedostatečná a nekompatibilní infrastruktura, stárnutí a hlavně skladba populace - už dneska v Číně žije o pár miliónů mužů víc než žen, což je důsledek politiky jsme dva a máme jedno s tím, že v rámci onoho jednoho dítěte se preferuje chlapec.....) a případné otřesy mohou celý čínský zázrak položit a vytvořit tak ve světové ekonomice něco ještě mnohem horšího, než je ona stávající "krize" v Evropě.

Takže, jakkoliv jsem fanda a akcionář VW AG, tak z tohodle moc radost nemám......

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku