Sedan Audi A3 zamíří k prodejcům ještě letos na jaře

 

Třetí generace Audi A3 poprvé nabídne klientům i tříprostorovou klasiku, tedy sedan. Světovou premiéru si odbyl už v New Yorku, Audi jej ale přivezlo i do Šanghaje.

Čtyřdveřové provedení je pro Čínu důležité, spolu s USA bude tvořit tamní trh jeho hlavní odbytiště. Proto ta vlastně tak trochu dvojitá premiéra. Sedan je 4,46 m dlouhý, 1,80 m široký a pouhých 1,42 m vysoký. Je tak o 11 mm širší než Sportback a také překvapivě ještě o 9 mm nižší. Základní verze s motorem 1.4 TFSI váží 1250 kg. Na víku zavazadelníku najdeme odtokovou hranu, která slouží jako spoiler. V hlavních i koncových světlech mohou být diody.

Na počátku evropského prodeje budou k dispozici tři čtyřválce. Lehký motor 1.4 TFSI o váze kolem 100 kg je vybaven deaktivaci dvou válců. Nabídne 103 kW (140 k) a 250 N.m. Může se pochlubit kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km, zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,4 s a auto s ním dosahuje 220 km/h. Silnější 1,8 TFSI reprezentují údaje 132 kW (180 k) a 250 N.m. Takto motorizovaný sedan umí sprintovat z klidu na stovku během 7,3 s, na německých dálnicích se rozjede k metě 235 km/h a na stokilometrovou vzdálenost spálí 5,6 l benzinu. Turbodiesely zastupuje jediný: 2,0 TDI/110 kW (150 k) s točivým momentem 320 N.m. S ním sedan zrychlí z nuly na 100 km/h za 8,7 s a jede 220 km/h. Spotřebuje přitom jen 4,1 l nafty na 100 km.

Špičková S3, která se trochu opozdí, je poháněna agregátem 2.0 TFSI/221 kW (300 k) s 380 newtonmetry točivého momentu. Jako jediná má pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá pouhých 4,9 s, respektive 5,3 s. Převodovky jsou totiž na výběr dvě: šestistupňový manuál, případně dvouspojkový S tronic, který se ovládá voličem, nebo pádly. Při 250 km/h zasáhne omezovač. S3 spotřebuje maximálně 7 litrů benzinu. Od svých méně výkonných sourozenců se liší sportovnějším vzhledem s jinými nárazníky, maskou, vstupy vzduchu, prahovými nástavci čtveřicí koncovek výfuku a chromovaným difuzorem.

Všechna provedení mají podvozek s rozvorem 2,64 m. Ten tvoří vpředu vzpěry McPherson a ramena tvaru písmene A, na která navazuje pomocný hliníkový rám. Na přední nápravu připadá 60 procent hmotnosti, na zadní čtyřprvkovou pak zbývajících 40. Pružiny a tlumiče jsou umístěny zvlášť. Verze Ambition, S line a S3 mají sníženou světlost o 25 mm. Posilovač řízení je elektromechanický, stejně jako parkovací brzda ovládaná tlačítkem. Sedan jezdí na šestnácti- až osmnáctipalcových kolech, divize quattro GmbH nabídne ještě o palec větší. Součástí ESC je i elektronická závěrka diferenciálu. S3 má „osmnáctky“ v základu a za nimi pořádné kotouče, ty přední mají v průměru 340 mm.

A interiér? Řidič může v závislosti na provedení sedět za tří- či čtyřramenným volantem, nebo si připlatit za zploštělý. Sedačky mohou mít lepší boční vedení i ve standardu, případně také integrované opěrky hlavy. Barvy jsou k dispozici čtyři: černá, šedá, béžová a hnědá, případně dvoubarevné kombinace, několik druhů kůže a Alcantara. Nechybí tradiční rozhraní MMI v několika verzích, například i se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, harddiskem, DVD a hlasovým ovládáním. Samozřejmostí je bezdrátové připojení mobilních telefonů. Je možné si také koupit i příjem digitálního rádia, přístup na internet a audio Bang & Olufsen. Tempomat a parkovací kamera jsou k dispozici od stupně Ambiente.

V nabídce příplatků k základní verzi najdeme dále barevný displej před řidičem s dalšími informacemi ve 3D (indikátorem zařazené rychlosti apod).Z dalších jmenujme panoramatickou prosklenou střechu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, parkovací asistent, zabraňování kolizím a hlídače přejetí pruhu. Mimochodem, do zavazadelníku se vejde 425 l bagáže a zadní lavice je pochopitelně sklopná.

V Německu a celém starém kontinentu se sedan A3 objeví ještě na jaře. Základní verze 1.4 TFSI bude stát asi 25 tisíc eur (přes 646 tisíc korun).

JAKE.AUTO.CZ: Audi A3 třetí generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní! Audi RS 3 Sportback prošlo faceliftem. Pětiválcová střela nabízí 400 koní!

Výkonová válka v segmentu kompaktních hatchbacků…

Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video) Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video)

Mezi světové premiéry letošního pařížského autosalonu se…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…