Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vykleštěný býk: Lamborghini Aventador 2013 s vypínatelnými válci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (53)
I mocný italský býk se dočká nepříjemné berličky určené k snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Informace o úpravách techniky Lamborghini Aventador LP700-4 zveřejnil jako první švédský magazín Auto Motor & Sport, který získal dokumenty odhalující novinku v podobě systému vypínání šesti válců v případech, kdy není potřeba plný výkon motoru.

Systém má být údajně standardně spojen se stop-start systémem. Ten má na sešlápnutí pedálu akcelerátoru reagovat za pouhých 180 milisekund a nastartovat motor. Namísto baterie má energii tomuto systému poskytovat kondenzátor, který je zhruba o 3 kg lehčí.

Díky těmto úpravám má mít Aventador v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 16,0 l benzinu na 100 km a emise CO2 370 g/km. V současném provedení má vrchol v nabídce Lamborghini spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 17,2 l na 100 km a emise CO2 398 g/km.

Kromě systémů zaměřených na snížení spotřeby paliva a emisí CO2 se Aventador dočká pro modelový rok 2013 i několika dalších úprav. Mezi ně mají patřit tužší pružiny a nově nastavené tlumiče pro zajištění komfortnější jízdy.

Další novinky mají představovat upravené ovladače v interiéru a přepracovaný přístrojový štít s většími číslicemi rychloměru. K dispozici pak má být také širší nabídka doplňků z kompozitních materiálů.

V provedení pro modelový rok 2013 se má Lamborghini Aventador LP700-4 představit na podzimním autosalonu v Paříži, což je necelé dva roky od jeho premiéry na loňském březnovém autosalonu v Ženevě. Nástupce modelů Murciélago, Diablo, Countach a Miura přitom stále působí jako horká novinka na trhu se supersportovními vozy.

Lamborghini Aventador LP 700-4 je poháněno 6,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem se čtyřmi ventily na válec o výkonu 515 kW (700 koní) v 8250 min-1. Vrchol točivého momentu 690 Nm leží v 5500 min-1. Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola pomocí systému Haldex.

Dvoumístné kupé sprintuje z 0-100 km/h za 2,9 s a podle automobilky jede maximální rychlostí 350 km/h, čímž překonává doposud nejrychlejší Lamborghini. Tím byl model Murciélago LP670-4 SuperVeloce s maximální rychlostí 342 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (53)
Avatar - EauRouge
4. 8. 2012 00:41
Re: Chyba v článku?
Tady přece nejde vůbec o spotřebu paliva a že by to mělo v praxi fungovat, ale o to aby Lambo mohlo na papíře ukázat zelenejm hlavám, že produkujou míň emisí. A sníží tím částku, kterou teď Lambo platí EU jako "sankce" za vysoký emise. Ze stejnýho důvodu bylo koupeno ducati prostřednictvím Lamba i když to zaplatilo Audi - tím skupina Lamborhini jako celek vykazuje menší emise. Toť vše.
31. 7. 2012 11:09
A co třeba ?
Co třeba duccati se start stop systémem. Naftové lambo už taky klepe na dveře. Jasně nemám na to, nikdy si to nekoupím a tak nemám co kecat. Toto je, ale fakt provar ... PROČ ?
30. 7. 2012 16:01
Re: Chyba v článku?
vypinani valcu znamena, ze jen nepusti do vstriku benzin, teoreticky jeste prestavi ventily na minimalni zdvihy, ale porad s nima protacis, od klikovky je odpojit nejde... takze se ti porad otiraji pisty o valce, porad se to musi mazat, porad se tam stlacuje a rozpina vzduch... proc by to melo prinest nejakou realnou usporu ?

Kdybys kuchnul katalyzatory (hrisna to myslenka), dostal by ses z tech 17.5l mozna i pod tech 15 bez startstopu a vypinani valcu.

Ekologove do me :-) Tech par Aventadoru co se proda rocne ty katy proste mit musi, ze jo.. protoze jejich celkem ciste benzinove emise odpovidaji i bez katu cca 30ti starym autobusum MHD i se vsema papirama a katalyzatory, co maji namontovane.
>:D >:D >:D
30. 7. 2012 15:56
Re: Asi si ho už koupím
:-)
30. 7. 2012 09:35
Re: Kdy se to tady už přejmenuje,
:yes: za triezvy pohlad na vec