Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výkon není všechno! Čtyřválcový Mercedes-AMG C 63 nezaujal

Dominik Kovář
Diskuze (20)

Populárnímu sedanu proti konkurenci vyšší výkon nestačí, v prodejích zaostává.

Od premiéry modelu Mercedes-AMG C 63 S E Performance uběhl již téměř rok. To je již vcelku rozumná doba, kdy mohou prodejci na základě poptávky reprezentativně zhodnotit, které nové modely zákazníky zaujaly, nebo ne.

V Německu už začínají mít prodejci Mercedesu jasno ohledně modelu AMG C 63 S E Performance. A nejsou to pozitivní zprávy. Nejvýkonnější model třídy C přišel v nové generaci o čtyřlitrový osmiválec. Ten nahradil dvoulitrový plug-in hybridní čtyřválec s rekordním výkonem 680 koní. Je tedy téměř o 200 koní výkonnější než model AMG C 63 S z předchozí generace. 

Mercedes se při téma downsizingu nechal několikrát slyšet, že zákazníky počet válců nezajímá. Realita je ale pravděpodobně trochu jiná. Několik nejmenovaných dealerů značky Mercedes v domácím Německu tvrdí, že se objednávky na elektrifikovaný sedan blíží nule. 

680 koní působí na papíře působivě a vývojový tým v Affalterbachu spoléhal, že čísla předčí všechno. Je tu ale několik důvodů, proč tomu tak není. Ten první již zmiňujeme. Downsizing je něco, co zákazníci jakékoliv automobilky těžce nesou a při skoku z osmiválce na čtyřválec obzvlášť.

Druhým důvodem je cena, protože špičková technologie něco stojí. V případě Mercedesu-AMG C 63 S E Performance je to v Německu 114.888,55 eur (asi 2.765.000 korun). Třetí důvod je kombinací prvních dvou. 

Video se připravuje ...

Konkurentem je BMW M3, které ve srovnatelné verzi M3 Competition xDrive v Německu začíná na částce 100.300 eur (asi 2.400.000 korun). Pod kapotou má navíc pro zákazníky atraktivnější třílitrový řadový šestiválec. 

Zákazníci nemají problém s tím, že má konkurent z Bavorska “pouze” 510 koní, tedy o celých 170 koní méně, než model AMG C 63 S E Performance. Oficiální čísla sice zatím nejsou k dispozici, ale pro automobilku ze Stuttgartu mohou být v porovnání s konkurencí velmi nepříjemným setkáním s realitou.

Dominik Kovář
Diskuze (20)

Doporučujeme

16. 8. 2023 18:27
Bude hůř
Ted je treba kde vybírat a jit ke konkurenci. Ale az nebude kde brát, to bude terno a zájem o ojetiny. 😉
S green dealem na věčné časy. My ten svět zachranime.
16. 8. 2023 15:59
Dobře jim tak!
Ať si ten čtyřvál strčí někam! Z osmiválce přeskočit na čtyřválec? Jen ať si nabijou rypák.
Avatar - Markus1
16. 8. 2023 13:53
Re: U medveda uz dlhsie plati
Co cakas od cloveka co tu roky fuckoval koncern a velebil h/k a nakoniec kupil polo….
16. 8. 2023 11:19
Re: U medveda uz dlhsie plati
To vazne? Chlapec s Polom v trendline povazuje za jedine rozumne auto od mercedesu Gčko? Velmi fundovaný názor teda. Všade bol, všetko videl.
16. 8. 2023 09:59
Re: faaaakt?
Elektromotor je důležitou složkou výkonu právě kvůli R4. Problém je hmotnost celého ústrojí, vůbec by mi nevadilo, že můžu jezdit město a příměsto na elektriku.