Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj Hyundaie i30 N se chýlí ke konci. Co nabídne hot hatch z Nošovic?

David Bureš
Diskuze (6)
Kompaktní hot hatch korejské značky bude poháněn přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Na jeho vývoji se podílel i rallyeový závodník Thierry Neuville.

Automobilka Hyundai usilovně pracuje na sportovní verzi nové generace kompaktního modelu i30. Prototypy modelu pojmenovaného i30 N už jezdily ve Švédsku na zamrzlých jezerech, aktuálně pak mají za sebou náročné testování na silnicích ve Velké Británii. Co si pro nás tento hot hatch, jehož výroba bude probíhat v Nošovicích, chystá?

„Musíme se ujistit, že i na běžných a náročných silnicích, jako jsou například ve Velké Británii, je jízdní výkon vhodný pro každodenní použití,“ říká k nedávným testům v Británii vedoucí vývoje výkonných aut v Hyundai Albert Biermann, který v minulosti pracoval pro BMW. Techniku vozu bude automobilka navíc testovat také na letošní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, na níž budou nasazeny dva závodní vozy s prvky těch sériových.

Nejdůležitějším komponentem sportovního motoru je bezesporu jeho srdce, což v tomto případě bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je upravenou verzí motoru rodiny Theta z modelů Genesis Coupé nebo Sonata. Výrobce přiznává, že při ladění 2.0 T-GDI sloužil jako měřítko motor z VW Golf GTI Clubsport.

Automobilka nabídne dvě výkonové verze jednotky, přičemž ta silnější nabídne až 280 koní (206 kW). Síla agregátu pak bude posílána na přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Důležitým prvkem i30 N bude také její podvozek. Ten přitom není jen tužší a sníženou verzí toho ze sériového auta, Hyundai se dušuje, že se jedná o kompletně nové řešení. Zcela nové jsou nápravy, stejně tak kinematika zavěšení nebo posilovač řízení. Vozu nechybí ani posílený brzdový systém, adaptivní tlumiče nebo samosvorný diferenciál. K dispozici pak bude i balíček „Performance,“ který vedle zmíněného zvýšení výkonu bude disponovat také ještě tužším podvozkem nebo 19palcovými koly obutými do pneumatik Pirelli P-Zero.

Jak už je dnes zvykem, i30 N nabídne různá nastavení jednotlivých systémů auta. Nejbrutálnějším režimem bude mód „N,“ v němž aktivní výfuk bude pekelně slyšet a řídící jednotka motoru bude nastavena tak, aby se při přeřazení vstřikoval do výfuku nespálený benzin. Dobře známé řešení třeba z vozů Mini povede k hřmotnému tónu, který při jízdě nepochybně vyloudí široký úsměv na tváři.

To všechno znamená, že se rozhodně máme na co těšit. Automobil pojmenovaný podle Namyangu, korejském sídle vývojového centra Hyundaie, případně podle Nürburgringu, se začne prodávat ještě letos.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - JDM
20. 5. 2017 17:38
Hjundaj
Jo i hjundaj když staví sportovní verzi tak si stím dá práci, podvozek, brzdy, řízení, samosvor, ve skodovce by se mohli učit >:D
18. 5. 2017 17:44
Re: H - zase pokles
Ale je... zle jevto zejmena pro vsechny koreahatery.. a ze jich tu je :-!
Avatar - iudex
18. 5. 2017 08:36
Re: H - zase pokles
Ja netvrdím nič o kráľovi a pod., nie som Topper, ale napr. na Autoexpresse sa už viezli na prototype a boli nadmieru optimistickí:
In fact, we were amazed by how good it was, and by how composed and fast it felt over this most evil of roads.
The Hyundai i30 N has the potential to deliver Ford Focus RS levels of driver involvement for less than the price of a regular VW Golf GTI.
To neznie zle.
Avatar - woody-alien
17. 5. 2017 18:09
Re: H - zase pokles
Pravda. Na druhou stranu těch odvážných prohlášení bylo ze strany Hyundaie už tolik, že trocha skepse je na místě. ;-) A samozřejmě důležitá, i když trochu předčasná, je otázka ceny. Pokud si i v tomhle budou chtít brát za vzor GTI CS, zřejmě to žádnej trhák nebude.
Avatar - iudex
17. 5. 2017 17:40
Re: H - zase pokles
Jj, 280 koní, samosvor, inžinieri od BMW, to vyzerá na úplný fail. ;-)