Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vznikne obří automobilový kolos? Fiat a Renault jednají o možném spojení

David Bureš David Bureš 27. 5. 2019
49
12
Zobrazit náhledy (49)
Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW)

Společný podnik by podle návrhu Fiatu vlastnil z poloviny italsko-americký koncern a z poloviny francouzská automobilka Renault.

Vedení koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) dalo v minulosti několikrát najevo, že je otevřeno spojení s jiným automobilovým výrobcem. Spekulovalo se o spojení s Hyundaiem nebo Skupinou PSA, nakonec ale italsko-americký koncern možná bude spolupracovat s jiným francouzským výrobcem. Fiat totiž nabídl možnou spolupráci Renaultu. Také o tomto spojení se už letos spekulovalo.

Francouzská automobilka v oficiální tiskové zprávě přiznala, že obdržela nabídku od FCA na potenciální spojení obou společností. Podle návrhu Fiatu by obě firmy měly ve společném podniku shodný, poloviční podíl. Plán na spojení dnes projednávalo vedení Renaultu, které oznámilo, že nabídku detailně prostuduje.

Takových nabídek o spojení bývá vícero, jen málokdy se však dostanou až do oficiální tiskové zprávy. I to naznačuje, že je spojení Fiatu a Renaultu reálné a vedení obou automobilek nad ním vážně uvažuje.

FCA dokonce zveřejnilo i detaily možného spojení obou výrobců. Sdruženy by byly pod mateřskou firmou sídlící v Nizozemí, jejíž akcie by byly nabízeny na burzách v New Yorku, Paříži a Miláně. Představenstvo mateřské firmy by mělo 11 členů. Po čtyřech členech by měly Renault a Fiat, Nissan jako alianční partner francouzské značky by byl ve vedení zastoupen jedním členem.  Zbytek členů by mělo být nezávislých.

Vedení FCA zdůrazňuje, že by spojení s Renaultem mělo několik výhod. Vznikla by tím silná skupina se s rozsáhlým zastoupením na všech klíčových trzích světa, která by mohla sdílet techniku. I tím by mohla ročně ušetřit pět miliard eur ročně. Výhodou by bylo i široké portfolio pokrývající kompletní trh, od nejmenších vozů, po ty nejluxusnější. Vždyť do takového podniku by patřily jak značka levných vozidel Dacia, tak výrobce luxusních sportovních aut Maserati. Silně zastoupeny by byly obě firmy i na poli užitkových vozidel.

Společně by obě firmy prodávaly asi 8,7 milionu aut ročně, což by z nich udělalo třetí největší automobilku na světě. Pokud by se pak k tomu přičetl alianční partner Renaultu, Nissan, jednalo by se o vůbec největší automobilovou skupinu na světě, prodávající 15 milionů aut za rok. Na to by Volkswagen Group a Toyota nestačily, ty se pohybují kolem 10 milionů prodaných vozů za rok.

Právě pro Nissan by ale spojení Renaultu s Fiatem mohlo mít katastrofální důsledek. Francouzi chtěli těsnější spojení obou aliančních partnerů, s čímž ale Japonci nesouhlasili. Pokud by se tak Renault spojil s FCA, rázem by Nissan měl menší váhu při rozhodování o další budoucnosti stávajících partnerů. 

Návrh dohody o možném spojení přitom přichází v době, kdy se Fiatu i Renaultu měnilo vedení. Italsko-americkému koncernu loni zemřel dlouholetý šéf Sergio Marchionne, zatímco dlouholetý ředitel Renaultu Carlos Ghosn byl zatčen v Japonsku a obviněn z finančních podvodů. 

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Kočkopes na entou
| 28. 5. 2019
Alfa a Maserati se neprodávaj nikde, zajímavý.
Osobáky Fiat jen v itálii a pár dalších zemích.
Chrysleru se se započítáním Evropy a dalších trhů, které ztratil prodá proti nejsilnějším letům 04-08 asi tak 15-19% :)))


Zisk vychází díky minimálním investicím, ale to je dlouhodobě neudržitelné, proto chtěj fůzovat s Renaultem :-)
Avatar - Ada je zase tady
Blbý a blbější
| 27. 5. 2019
Zřejmě budou tyto situace častější: https://www.pozary.cz/…-a-dreveny-plot/
Re: Re: Re: Kočkopes na entou
| 27. 5. 2019
... zase čísla zcela náhodně vytrhaná z kontextu, jak jinak....

ten kontext říká, že dlouhodobě to funguje a je to stabilně v zisku, jednou víc, jednou míň.... že se teď někde něco neprodává je samozřejmě pravda, ale u takového koncernu jde o dlouhodobá data a trendy....
Avatar - Barrichello
Re: Re: Kočkopes na entou
| 27. 5. 2019
Jojo, taky ty prodejní výsledky vid. Chrysler v dubnu meziroční pokles 37%, Fiat 34% Dodge 24%, Alfa 14% a Jeep 8%.

výsledky za 1-4/19 jsou meziroční pokles 42% Fiat, 33% Chrysler, 23% Alfa, 10% Dodge a 7% Jeep.

Vyloženě jim to v USA šlape, zejména značka Chrysler aktuálně prodává asi 25% objemu co v roce 2006 :-) :-) :-)

A jediný čeho se jim daří prodávat víc sou pikapy RAM :-) Kterým jste se tu smáli že sou to vobludy.

:-)
Re: Kočkopes na entou
| 27. 5. 2019
Ty vole to musi zakonite velmi brzo kleknout.... davam jim rok, maximalne dva....

PS: pamatujes jak Fiat doslova zadarmo ziskal a vytuneloval Chrysler, to byl tehdy hnus, co...?

PS: >:D >:D >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku