Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo je zatčený Carlos Ghosn? Neúnavný šéf, kterému se říká zabiják nákladů

ČTK ČTK 20. 11. 2018
43
7
Zobrazit náhledy (43)
renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida renault strednitrida
Vizitka předsedy správní rady automobilek Nissan, Mitsubishi a Renault Carlose Ghosna (64), který byl v Japonsku zadržen kvůli údajnému finančnímu pochybení.

V Brazílii narozený Francouz libanonského původu Carlos Ghosn začal svou kariéru u francouzského výrobce pneumatik Michelin, kam nastoupil v roce 1978 po studiích. Z něj se v polovině 90. let přesunul do Renaultu, kde zařídil obrat ze ztrát k ziskovosti a kvůli tomu se mu říká "zabiják nákladů".

Jeho následné působení v Nissanu, kam nastoupil v roce 1999, kdy Renault v továrně získal kontrolní podíl, vyústilo v jedno z nejvýraznějších ozdravení firmy v historii autoprůmyslu. Ghosn se po něm stal v Japonsku hrdinou a jedním z nejznámějších a nejuznávanějších automobilových manažerů světa. V roce 2001 se stal výkonným šéfem Nissanu, kterým byl až do loňského roku. Předsedou správní rady ale zůstal.

Současná aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vznikla v roce 2016, kdy japonsko-francouzská skupina Nissan-Renault koupila Mitsubishi. Zapojením Mitsubishi do aliance vznikla skupina s ročním odbytem kolem deseti milionů vozů ročně, která konkuruje největším světovým automobilkám Toyota a Volkswagen. Loni se dokonce podle některých zdrojů "Ghosnova" aliance stala jedničkou mezi výrobci automobilů. Alianci tvoří deset značek, například Dacia, Datsun, Infiniti, Nissan či Renault.

Renault v současnosti vlastní v Nissanu podíl přes 43 procent, zatímco Nissan má v Renaultu téměř 15procentní podíl. Nissan je navíc největším akcionářem automobilky Mitsubishi. Ghosn je rovněž předsedou správní rady Mitsubishi, předsedou správní rady a generálním ředitelem Renaultu a šéfem celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kterou v nedávné době zasáhly emisní skandály. Ghosn je ale současně jedním z nejhlasitějších zastánců a průkopníků výroby ekologických automobilů.

360p720p

Carlos Ghosn se narodil 9. března 1954 v Porto Velho v Brazílii, kam odešli jeho předci z Libanonu. Když mu bylo šest let, jeho rodina se vrátila do vlasti. Po střední škole Ghosn odjel do Francie, kde vystudoval v roce 1974 prestižní pařížskou polytechniku (École Polytechnique) a v roce 1978 Pařížskou báňskou školu. Následujících 18 let pracoval na manažerských postech u předního světového výrobce pneumatik Michelin.

V roce 1996 ho "zlanařil" Renault do funkce viceprezidenta a hned následující rok se ztrátový Renault vrátil k zisku. V roce 1999, kdy vznikla aliance Renault-Nissan, se stal výkonným ředitelem Nissanu. Renault postavil Ghosna do čela Nissanu s jediným cílem: zvrátit nepříznivé hospodaření japonského výrobce a vrátit firmu k zisku. To se Ghosnovi také podařilo a postaral se také o snížení dluhů firmy. To vše zvládl o rok dříve, než bylo stanoveno.

Ghosn je držitelem řady čestných titulů. Hovoří anglicky, portugalsky, francouzsky a arabsky, ovládá i japonštinu. Stále udržuje vazby na Libanon, kde například spoluvlastní vinařství. Z prvního manželství má čtyři již dospělé děti. Předloni se oženil podruhé. Žije a pracuje střídavě ve Francii, Japonsku a Brazílii a pro jeho vysoké pracovní nasazení se mu říká Carlos Superman Ghosn.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

A co dokázal?
abc
| 25. 12. 2018
na rozdiel od Ady, veru možno úplne najlepší manager nielen v automobilovom priemysle
Avatar - Ada je zase tady
A co dokázal?
Ada je zase tady
| 21. 11. 2018
Jo, schopnej je. Všeho. :no:
A co dokázal?
car
| 21. 11. 2018
Ještě dokázal radikalizovat našeho Ádu a udělat z něho úplnýho bl.ba..;-)
A co dokázal?
homernaj
| 21. 11. 2018
Manuálna ručná brzda je nejaká výhra? Aj keď nie som fanúšikom ani jedného z aut tohto koncernu, musím uznať, že Reanulty( sýto červená farba) aj niektoré Nissany, Infinity sa mi páčia. Dacia je určená pre budget zákazníkov. Myslím, že ich predaje mimo ČR a SR sú tiež solidné. Kvalita motorov je v dnešnej hromadnej výrobe asi u všetkých " prašť jako uhoď".
A co dokázal?
Nicco
| 21. 11. 2018
Rucni brzdu likviduje kdekdo, dokonce i Ford (Focus), ktery si zakladal na jizdnich vlastnostech a autech pro ridice. Rucky uz maji jenom low costy (Skoda) a ultra lowcosty (Dacia).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku