Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wimmer vs. 9ff: Porsche 911 může mít 1020 i 1200 koní

Michal Fokt
Diskuze (0)
Sešly se nám zde ve stejnou dobu dvě zajímavé úpravy minulé generace Porsche 911 – Wimmer RS upravil kultovní GT2 RS a 9ff se zaměřil na neméně vyhlášené GT3.

I mezi příznivci značky Porsche to může vřít – a to zejména v případě, kdy se řeší, jestli má mít 911 přeplňování nebo ne. Díky tomu se vytvořily dvě skupiny fanoušků – jedni tvrdí, že nejlepší je dvakrát přeplňovaná bestie GT2 RS, ti druzí zase vzývají atmosférickou GT3. Teď se obě auta na dálku utkala v souboji tuningových firem a výsledkem je v obou případech nejen výkon přes 1000 koní, ale také smutek jedné z komunit – i GT3 totiž dostalo turbo.

Wimmer RS Porsche 911 GT2 RS (997)

Tohle auto vyjelo na silnice poprvé v roce 2010 a stala se rázem nejsilnějším porsche všech dob. Jeho 3,6litrový boxer se dvěma turby s variabilní geometrií lopatek disponoval výkonem 620 koní a točivým momentem 700 Nm.

A teď jeden z jeho 500 majitelů zatoužil po něčem ještě více extra a nechal si u Wimmer RS postavit tenhle speciál. Jedinými viditelnými změnami (pokud nepočítáme reklamní fólii) jsou nová 19" kola a možná odhalíte i snížený závodní podvozek, jenž pochází od KW. Všechno ostatní úsilí bylo věnováno motoru, ze kterého toho moc nezbylo.

Ten dostal jiná turba, nové mapy ECU, hlavu, písty, ojnice, vačkové hřídele, rozvodové řetězy, palivové čerpadlo, svody, sportovní katalyzátor a výfuk. Po těchto modifikacích se výkon posunul za hranici 1000 koní, konkrétně 1020 k při 7340 ot/min a točivý moment 1108 Nm při 5680 otáčkách.

Zrychlení na stovku se překvapivě nezměnilo a stále činí 3,4 s, na 200 km/h už je o 1,1 s, teda za 8,7 s a třístovku udělá za 15,5 s, což je 13,4 s rychleji, než série! A nejn to, maximálka se zvýšila z 330 km/h na 389 km/h!

9ff Porsche GTurbo 1200

Zdálo by se logické, že se bude snáze a lépe upravovat auto, které se už s turbodmychadly narodilo, ale jak je vidět, vůbec na tom nesejde. 9ff vzal atmosférické Porsche 911 GT3 997 a pomocí přeplňování dostalo z boxeru, jemuž byl zdvih zvýšen na 3,9 l, výkon 1200 koní a točivý moment 1150 Nm.

Podrobnosti k úpravě zatím nejsou k dispozici, víme jen to, že této hodnotě výkonu vděčí motor zejména jedinému turbodmychadlu Garrett GT1200R , které umožňuje nastavit tři úrovně přeplňování, díky nimž dává motor výkon od 447 do 895 kW. Zato se ale německý úpravce chlubí tím, že GTurbo 1200 zvládne zrychlit na stovku za pouhé 3,3 s a jeho maximální rychlost činí 403 km/h!

Šestistupňový manuál a diferenciál se zvýšenou svorností byly zesíleny, auto má také nový, plně seřiditelný podvozek Bilstein, zesílené lichoběžníkové závěsy na zadní nápravě a stavitelné přední a zadní stabilizátory. GTurbo 1200 také dostalo keramické brzdy PCCB z 911 GT2 s destičkami, používanými pro Porsche Superčip. Devatenáctipalcová kola obouvají pneumatiky Continental V-max.

Michal Fokt
Diskuze (0)