Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wuling Hong Guang: Minivan s podvozkem nastaveným u Lotusu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Jednou z řady premiér na Auto China 2010 probíhající v Pekingu je i představení minivanu Wuling Hong Guang. Tato novinka pochází od automobilky SAIC-GM-Wuling.

Jak napovídá jméno automobilky SAIC-GM-Wuling představuje joint venture společností Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) a General Motors.

Wuling Hong Guang je navržen především pro splnění potřeb malých a středně velkých podniků i soukromých podnikatelů. Design tohoto modelu s pětidveřovou karoserií přejímá východní estetiku a má představovat posun od vnímání minivanu jako užitkového automobilu k osobnímu vozu kategorie MPV.

Tomu ještě více než exteriér odpovídá svým provedením interiér. Ten se může pochlubit například dvoubarevným provedením palubní desky ve stylu osobních automobilů. Sedadla s uspořádáním 2 + 2 + 3 mají nabídnout komfort a cestující si mají užívat dostatek vnitřního prostoru. V případě potřeby je možné sedadla druhé a třetí řady složit nebo i zcela vyjmout.

K pohonu modelu Hong Guang poslouží zážehové motory řady P-TEC o objemech 1,2 l a 1,4 l, což z něj první automobil své kategorie na čínském trhu vybavený motory s objemy nižšími než 1,6 litru. Pohonná jednotka o objemu 1,2 litru byla v roce 2009 zařazena mezi 10 nejlepších motorů v Číně.

Pro Evropana je Wuling Hong Guang zajímavý díky skutečnosti, že jeho podvozek byl upraven a nastaven společností Lotus Engineering ve Velké Británii. Všechny provedené úpravy byly zaměřeny na zvýšení aktivní bezpečnosti a komfortu při jízdě po cestách s nekvalitním povrchem.

Prodej Wuling Hong Guang má automobilka v plánu spustit v květnu letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
28. 4. 2010 10:25
Styl
Trochu mi to připomíná Martin Motors Coolcar 1.4i, to se prodává i u nás za 300 tisíc včetně plynu. Jinak ty čínský auta začínají vypadat hodně konkurenceschopně. Ještě tak před rokem jsem odhadoval že čína bude problémem pro EU automobilky tak za 10 let, dnes bych řekl že to bude spíš do 5-ti let, možná i dřív, učí se hrozně rychle.
Taky rozdíly mezi evropským a čínským autem se pomalu stírají, protože i v těch evropských autech už je většina komponent z číny. Tady navíc hodně zvedají cenu ekologické požadavky na výrobu a velké daně. Budoucnost je žluto červená a má šikmé oči...
27. 4. 2010 21:29
made in china
Úzke, vysoké - ako asi by dopadol losí test?
Inak bodlo by viac info a fotky interiéru. ;-)
Inak tie malé kolečká zrovna nevyzerajú,
že by mali primárne zdolávať nekvalitné
cesty.

Aj na Favorite riešilo zavesenie motora
Porsche, a stojí za howno...