Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Lexus IS - první diesel!

Ladislav Čermák
Diskuze (225)
Malou revoluci zažehl uvnitř noblesní rodiny Lexusů nástupce dlouholetého benjamínka - IS

Náhradník dlouhověkého nejmenšího Lexusu bude o citelných 9 cm delší a o 75 mm širší, tím seznam změn pouze začíná. Na předpokládaný dlouhý životní cyklus se připravil dobře - pojal totiž do svého portfolia maximum v současnosti dostupných špičkových technologií a při jeho konstrukci bylo ve velké míře užito pokročilých kovů, zejména hliníku (kapota).

Design pochopitelně vychází z úspěšného předchůdce, přesto přináší zcela nové prvky, převzaté z konceptů LF-S a LF-C a poprvé užité v nové generaci GS. Ladný profil je doplněn dotaženými detaily a charakteristickými identifikátory - např. vertikálně žebrovanou maskou. V interiéru je kromě uměřeného luxusu, inspirovaného tradičními japonskými kulturními principy, k nalezení i o 60 mm prodloužený rozvor a multimediální elektronika poslední generace; kromě nejnovějšího satelitního navigačního systému i audio se 13 reproduktory, schopné přehrát mp3 i wma, případně signál z externího zdroje. Na přání je k dispozici high-end Mark Levinson se 14 reproduktory špičkové kvality a měničem na 6 DVD.

Podvozek je z velké části sestaven z hliníku a vysokopevnostní oceli, vpředu používá dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvkovou nápravu. Kvalitním jízdním vlastnostem sekundují i dva moderní agregáty - přímovstřikový dvaapůllitrový šestiválec, na rozdíl od původního IS vidlicový. Disponuje variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a poskytuje velmi kultivovaných 150 kW a 250 Nm. Daleko zajímavější je ovšem druhý motor - vůbec první vznětový pod kapotou Lexusu. Jedná se o čtyřválec common-rail 2,2 L, představený již v Avensisu a vyvíjející na svou objemovou třídu rekordních 130 kW a zejména 400 Nm. Vstřikovací tlak 1800 bar a až čtyři vstřiky v jediném cyklu spolu s extrémně nízkým kompresním poměrem 15,8:1 a unikátním čtyřcestným katalyzátorem, eliminujícím i pevné částice, udržuje tento motor na aktuální technologické špičce.

Oba motory jsou spojeny s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, která může být v případě zážehového šestiválce nahrazena samočinným ústrojím s možností sekvenčního řazení tlačítky přímo na věnci volantu. Do seznamu bezpečnostních zkratek kromě adaptivního tempomatu ACC přináší i integrovaný systém jízdní stability VDIM (Vehicle Dynamic Integrated Management), zahrnující ABS, TRC (TRaction Control), VSC (Vehicle Stability Control) a EPS (Electronic Power Steering).

V nejvyšší míře bylo myšleno i na bezpečnost, o čemž svědčí standardní montáž 10 airbagů, vč. dvou kolenních, a tzv. PCS (Pre-Crash Safety system), který pomocí radaru a hodnot z čidel rychlosti, natočení volantu a příčného zrychlení dokáže předvídat blížící se karambol a uvést s předstihem v činnost některé systémy, jako např. předpínače bezpečnostních pásů, nebo brzdový asistent. Větší jsou i použité airbagy.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:

Paříž 2004

Ženeva 2004

Ladislav Čermák
Diskuze (225)
6. 3. 2005 23:33
Re: tachometer v IS 200
Jo.
6. 3. 2005 21:44
Re: tachometer v IS 200
Tome, Tome. Pozdravuj děvčice u vás na dědině.
6. 3. 2005 19:28
Re: tachometer v IS 200
Tome, také sbírám angličáky, možná jich mám viac než ty. Život je soutěž, vid. To, že na Slovensku už dávno (proč ten akcent na tohle slovo?) nežiješ a do krčmy nechodíš je tvé trauma, s tím se mi tu nemusíš svěřovat. Prečitaj si tu svou první zprávu, tam je pravda. Myslím o tobě. Tak to zkus na mně příště trochu kvalitněji. Jo, a pozdravuj Vaše děvčice na dědině.
5. 3. 2005 16:58
Re: Pro GTI
Přečti si ještě jednou, co píši u LOG x Lex.
5. 3. 2005 16:55
Re: Pro GTI
Kolíku, vytiskni si, cos teď napsal a přesně za tři roky na den si to přečti. Uvidíš, že tě napadne, jak jsi neměl před třemi lety ve vztahu mezi BMW a Lexus odhad. Já nejsem zaslepený zastánce designu BMW, ale jestli nejsi schopen rozlišit mezi designovou jistotou BMW a nedotažeností Lexe, přičemž, uznávám, oba usilují o prolomení klasických křivek, pak chyba není ani u Lexe ani u BMW. Chyba je u tebe. To co tady předvádíš (a třeba i u Alfy) to není nic jiného, než povrchní výkřiky a rádoby šťouchance tu do Alfy, tu do BMW. Zatím jsi mě nepřesvědčil, že máš "oko" a cit pro tvary. Zajímá-li tě design opravdu, soustřeďuj se na kritická místa - přechod sloupku C do zadního blatníku, "nosnost" boků, a třeba také o harmonii zpětných zrcátek. Na lexovi jsou jak sloní uši, viď. Bolestným místem Japonců jsou přední masky, to se potvrzuje i tady. Chceš-li ode mně pozitivum lexe, pak jednoznačně zvládnuté a nadčasové jsou siluety bočních oken.