Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Fisker slavného designéra se vrací. Tesle bude konkurovat krásným elektromobilem EMotion

David Bureš David Bureš 5. 1. 2018
10
1
Zobrazit náhledy (10)
Fisker EMotion Fisker EMotion Fisker EMotion Fisker EMotion Fisker EMotion
Firma designéra Henrika Fiskera se vrací na scénu. Místo někdejšího hybridu Karma přijde elektromobil EMotion.

Henrik Fisker patří mezi nejslavnější automobilové designéry, který mezi fanoušky proslul svými krásnými díly jako Aston Martin DB9 a BMW Z8. V roce 2007 založil vlastní společnost na stavbu aut, která se po finančních problémech vrací na scénu, jen už to není Fisker Automotive, ale jednoduše Fisker. A místo někdejšího hybridního Fiskeru Karma přichází Fisker EMotion, poháněný výhradně elektřinou.

Příchod automobilu Fisker poprvé naznačil již na konci roku 2016, přičemž nyní se konečně blíží výstavní premiéra auta. EMotion bude totiž prezentován na nadcházející výstavě elektroniky CES v Las Vegas, která je mezi automobilovými značkami stále oblíbenější místo k propagaci novinek.

360p720p1080p

Podobně jako někdejší hybrid bude i připravovaný elektromobil čtyřdveřovým gran turismem s opravdu zajímavým designem. Netradičně řešenou příď s atypickými světlomety doplňuje svalnatá záď s úzkými koncovými světly, která mimochodem až nápadně připomíná zadní partie Aston Martinu Vantage, nejnovějšího díla někdejšího Fiskerova zaměstnavatele.

Designér přitom během návrhu křivek bral v úvahu elektrický pohon auta. Proto má vůz dlouhý rozvor nabízející dostatek prostoru pro baterie i posádku nebo dramaticky skloněnou příď. Dopředu totiž nebylo potřeba zakomponovat prostorově náročný spalovací motor. Navíc Fisker na rozdíl od jiných designérů počítal s elegantním zakomponováním čidel bezpečnostních systémů, ta jsou umístěna v čelní masce, obklopená chromovanou ozdobou.

Z hlediska techniky však EMotion zatím zůstává zahalen tajemstvím. Fisker zatím pouze hovoří o dojezdu okolo 643 kilometrů (400 mil) a rychlém nabíjení. Za devět minut dobíjení má být k dispozici dostatek energie pro ujetí 201 kilometrů. Baterie jsou vyvíjeny s firmou LG Chem, přičemž mají nabídnout vysokou energetickou hustotu. Poháněná mají být všechna kola.

K dispozici pak bude luxusní výbava, jejíž součástí budou ty nejmodernější prvky. Fisker s firmou Quanergy Systems vyvíjí systém pro autonomní jízdu, jejíž součástí bude LiDar, který má vynikat nízkou vahou, účinností, kompaktností i spolehlivostí. Automobil bude navíc sám umět komunikovat se servisní sítí. Dokáže tak najít nejbližší servis, integrovat případnou servisní prohlídku do osobního kalendáře majitele v chytrém telefonu nebo klidně nahlásit případné závady a objednat potřebné díly.

Fisker EMotion dorazí na domácí americký trh v roce 2019, základní cena je tam stanovena na 129.900 dolarů, což je v přepočtu asi 2,76 milionu korun. Do Evropy by vůz mohl dorazit o rok později. Vedle toho Fisker spolupracuje s čínskou firmou Hakim Unique Group na vzniku modelu Orbit pro autonomní přepravní službu. První tato vozidla mají být předána v říjnu 2018.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - petr164
Tesla je odsouzena k zániku
petr164
| 6. 1. 2018
Fisker nemá v Tesle žádnou konkurenční perspektivu. Musk vsadil na nesprávné koně a jako bílý kůň je odsouzen k neslavnému konci. Setrvalý ztrátový vývoj, předražené akcie, poruchové peněžní toky a výrobní potíže jsou smrtícím koktejlem vedle skutečnosti, že ti, kteří dosud Teslu podporovali, jsou sami odřezáváni od finančních zdrojů.