Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth 695 Tributo Ferrari a manual pro 500C v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Hlavními hvězdami na stánku značky Abarth se stanou modely 695 Tributo Ferrari a 500C s kitem Esseesse, které bude doplňovat formule Aci-Csai-Abarth.

Abarth 695 Tributo Ferrari

Abarth uvádí, že největší pozornost návštěvníků má přitahovat model 695 Tributo Ferrari. Ten sice není nejžhavější novinkou, ale představuje nejexkluzivnější model italské značky se štírem ve znaku.

Světová premiéra Abarthu 695 Tributo Ferrari se odehrála již v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Letos v Ženevě budou tento model zastupovat vozy v modrém laku Abu Dhabi a šedé Titanium. Kromě těchto dvou barev je v nabídce ještě červená Corsa a žlutá Modena.

Abarth 695 Tributo Ferrari pohání čtyřválec T-Jet, který z objemu 1,4 litru poskytuje výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 230 Nm. Poháněna jsou samozřejmě přední kola, a to přes pětistupňovou elektromechanickou převodovku C510 MTA (Manual Transmission Automated) s řazením pádly pod volantem. Abarth 695 Tributo Ferrari dosahuje největší rychlosti 225 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 6,9 s.

Italská značka má v plánu v letech 2010 až 2013 vyrobit limitovanou sérii 1695 kusů Abarthu 695 Tributo Ferrari. Od spuštění prodeje loni v červenci má Abarth na tento model přes 1000 objednávek a více než polovina z nich je ze zemí, jako je Velká Británie, Francie, Německo a Japonsko.

500C Esseesse

Stejně jako na loňském pařížském autosalonu i v Ženevě bude Abarth prezentovat své kity Esseesse a to především prostřednictvím modelu 500C.

Motor 1,4 T-Jet s tímto kitem posílí ze 103 kW (140 k) na 117 kW (160 k). Posádka si tak může otevřené nebe nad hlavou užívat až do 209 km/h a z nuly na sto posílený kabriolet zrychlí za 7,6 s. Kromě motoru je upraven i výfukový systém, podvozek a brzdový systém.

Abarth 500C vybavený kitem Esseesse, který bude vystaven v Ženevě, má mít karoserii v dvoubarevném uspořádání šedých laků Campovolo a Pista. Tato kombinace barev měla premiéru na podzim v Paříži.

Manual pro 500C

I přesto, že Abarth do Ženevy nepřiveze žádný nový model, jednu absolutní novinku si přichystal. Od druhého čtvrtletí letošního roku bude u Abarthu 500C alternativně ke standardní šestistupňové robotizované převodovce nabízena také manuální pětistupňová převodovka.

Formula Aci-Csai-Abarth

Vedle modelů určených pro běžný provoz bude mít Abarth na svém stánku i čistokrevný závodní stroj, jímž je Formula Aci-Csai-Abarth.

Tento formulový vůz měl světovou premiéru na Bologna Motor Show v roce 2009. Abarth s touto školní formulí, pro níž byl v loňském roce poprvé vypsán značkový pohár, navazuje na vozy Formula Italia a Formula Fiat Abarth ze sedmdesátých a osmdesátých let.

Základem je karbonový monokok TATUUS FA010, který odpovídá pravidlům FIA pro automobily Formule 3. K pohonu slouží přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru s výkonem 132 kW (180 k). Italské mistrovství formule Aci-Csai-Abarth je otevřeno pro jezdce ve věku od 15 do 19 let.

28.000 Abarthů za 4 roky

U příležitosti blížícího se autosalonu v Ženevě Abarth zveřejnil také své prodejní úspěchy. Automobilka uvádí, že od spuštění prodeje v červenci roku 2010 do dnešních dnů bylo prodáno celkem okolo 1.800 vozů Abarth 500C a téměř 1.400 Abarthů Punto Evo. Od roku 2007 se prodejní čísla značky neustále zvyšují a bylo prodáno více než 28.000 vozů Abarth Grande Punto a Abarth 500. Vedle toho si zákazníci objednali přibližně 6.000 kitů pro zvýšení výkonu.

Kromě prodejních úspěchů Abarth nezapomíná vyzdvihnout své závodní aktivity. Největším úspěchem loňského roku je titul Mistra Evropy v rallye, který s Abarthem Grande Punto S2000 vybojoval Luca Rossetti s navigátorem Mattteo Chiarcossim.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
17. 2. 2011 17:20
Re: bravo - Abarthe
Súhlas! ;-) :yes:
Avatar - Rojin
17. 2. 2011 13:59
bravo - Abarthe
Fiata jako takového moc nemusím. Ale 500-ka se mi líbí a to co předvedl abarth je bomba. Fiat poskytl základ a Abarth z toho udělal dle mého názoru nádhernou hračku pro super zážitky za volantem. :yes:

Na druhou stranu bych ho nejspíš nekoupil, ale povozit bych se chtěl ;-)