Německý specialista na koncernovou techniku se 113letou tuningovou tradicí přivezl letos do Palexpa čtyři novinky. Ve třech případech jde o úpravy vozů Audi, v jednom o Volkswagen.

ABT R8 Spyder

„Rychlý, i když stojí“ – to je filozofie, jíž se u ABT řídili, když navrhovali úpravu pro otevřenou verzi Audi R8. Maska chladiče, nástavce nárazníků a prahů, k tomu 20palcová kola, nebo speciální, odlehčená, o rozměru 19 palců. To dodá už tak zdařilému ingolstadtskému roadsteru potřebou porci „šťávy“ navíc, aniž by to nějak zásadně změnilo k horšímu hmotnost. Všechny díly jsou totiž vyrobeny z karbonu.

Lepší ovladatelnost na silnici zase poskytnou snížené sportovní pružiny ABT, a když už jsme u toho vylepšování techniky, za lakonicky znějící položkou ABT Power se skrývá nárůst výkonu 5,2litrového FSI z 386 na 441 kW. Není divu, že si ABT R8 Spyder dá stovku jako by nic za 3,8 s a dokáže se rozjet na rychlost 320 km/h.

ABT AS8

Tuningu se u ABT neštítí, ani když jde o luxusní limuzínu – v tomto případě novou generaci Audi A8. Kreace ABT AS8 by svým názvem mohla vyvolat dojem, že jde o úpravu, která má manažerům se závodnickými sklony dát verzi S8 dříve, než automobilka sama. Ale je to trochu jinak.

Základem úpravy z Kemptenu je totiž v tomto případě turbodiesel – konkrétně vidlicový osmiválec 4,2 l s výchozími 257 kW a 800 Nm. U něj sice ABT ponechal původních 800 Nm, výkon však zvedl na zajímavějších 283 kW.

A protože je A8, potažmo AS8 určena pro „sportovní gentlemany“, jak praví sám pan Abt, je aerokit jen velmi decentní. Zahrnuje jemné modifikace obou nárazníků, nástavce prahů a třídílné zadní křidélko. Vzhled dále umocní volitelná dvaceti- nebo jedenadvacetipalcová kola, která lze u ABT objednat včetně příslušných pneumatik.

ABT R8 GT R

ABT R8 GT R, vycházející z Audi R8 5.2 FSI quattro, představoval asi vrchol palety ženevských novinek firmy ABT Sportsline.

Bavorská společnost při jeho stavbě využila své bohaté zkušenosti z motoristického sportu a stvořila supersport, který je inspirován závodními verzemi „erosmičky“.

V případě ABT R8 GT R se totiž nejedná pouze o Audi R8 s vyšším výkonem a sadou spoilerů, ale o supersport, jehož úpravce v zájmu vylepšení jízdní dynamiky důkladně zapracoval i na snižování hmotnosti. Z toho důvodu je kapota, přední spoiler, nástavce prahů, difuzor, stavitelný spoiler na zádi, vnější zpětná zrcátka, panely dveří a několik dalších dílů vyrobeno z karbonu. Na odlehčení o 100 kg oproti výchozímu desetiválcovému R8 se podílejí i boční okna z polykarbonátu.

Pozornost úpravců směřovala i k pohonné jednotce a díky jejich péči nabízí motor V10 výkon 456 kW, zatímco sériové Audi R8 disponuje „jen“ 386 kW. Odlehčené kupé ABT s vyšším výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,2 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 9,9 s a jeho maximální rychlost činí 325 km/h. Pro srovnání - sériové Audi R8 5.2 FSI quattro zvládne stovku za 3,9 s a dosahuje maximální rychlosti 316 km/h.

Na úpravy karoserie a pohonné jednotky navazují změny v podvozku, které představují stavitelné tlumiče ABT Sports a výkonnější brzdový systém s keramickými kotouči. Sériová kola nahrazují disky ABT CR Superlight o rozměrech 9×19 palců vpředu a 11×19 palců vzadu. Každé přední kolo váží jen 8,2 kg, zadní pak 10,2 kg. Doporučeným obutím jsou polozávodní Michelin Sport Cup.

Inspirace závodními vozy se u R8 GT R neprojevuje pouze na exteriéru a technice, ale i v kabině. V ní na první pohled osloví závodní sedadla Recaro se čtyřbodovými pásy, za nimiž je umístěn ochranný rám. Součástí výbavy je i hasicí přístroj a on-board video systém, který může zaznamenávat jízdu. ABT k vozu dodává i závodnické oblečení a helmu. Těchto velmi speciálních aut má vzniknout pouze 25.

ABT Golf R

Hans-Jürgen Abt a jeho tým si připravili několik úprav i pro Volkswagen Golf R. Smyslem je nejen postarat se o jeho agresivnější vzhled, ale též výrazné zvýšení výkonu jeho pohonné jednotky.

Nejsilnější sériový Golf všech dob je již ve své sériové podobě dostatečně ostrým náčiním, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec disponuje výkonem 199 kW a spolupracuje s pohonem všech čtyř kol. U ABT jej ovšem umí udělat ještě divočejším a jeho 2.0 TSI naladí na 228 kW. S tímto výkonem zvládne Golf R akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 261 km/h, což jsou nepatrně lepší výsledky než u výchozí tovární verze. V sériovém provedení zrychlí „erko“ z 0 na 100 km/h za 5,5 s a má maximální rychlost elektronicky omezenu na 250 km/h.

Vedle vyššího výkonu mají u ABT Sportsline pro Golf R připraveny i úpravy designu karoserie, které jsou stejné jako pro GTI. Ty představuje nový přední nárazník s řadou průduchů a světelnými diodami, nástavce prahů, difuzor v zadním nárazníku a spoiler nad zadní okno. K dispozici jsou i nová litá kola ve velikostech 18 a 19 palců.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
Zdroj: redakce

Štítky Abt Ženeva 2010

 













Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…