Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci poctili Audi RS 6 Avant. Praktický kombík teď má 760 koní

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Známý německý úpravce ABT Sportsline představil vlastní verzi Audi RS 6 Avant. A půjde o limitku, v plánu je maximálně 200 kusů.

Ostrý kombík se oficiálně jmenuje ABT RS6 Legacy Edition a firma o něm hovoří jako o důstojné poctě aktuální generaci RS 6 Avant a jejímu dvěma turbodmychadly přeplňovanému osmiválci. Současné Audi RS 6 Avant bylo představeno v roce 2019.

Společnost ABT Sportline také tvrdí, že všechny úpravy zvolila tak, aby rychlé kombi zůstalo praktickým autem pro každý den.

Video se připravuje ...

Design oživují různé sportovní prvky. Nová je například karbonová přední kapota s větracím otvorem, z uhlíkových vláken jsou také další díly, jako třeba přední "lízátko", kryty vnějších zrcátek, prahy, zadní křidélka po stranách nebo střešní spoiler.

V interiéru jsou některé části nově čalouněny mikrovláknem Dinamica, změnil se volant, úpravce přidal také vlastní loga, koberce či modifikované vnitřní osvětlení.

Většinu zákazníků ale jistě bude zajímat především výkon. Dvěma turbochmychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec v sériové podobě poskytuje maximální výkon 441 kW a nejvyšší točivý moment 800 Nm, v kombíku ABT RS6 Legacy Edition dává až 559 kW a 980 Nm. Kromě úprav softwaru firma ABT Sportline auto vybavila novými turby a novými mezichladiči. Zatímco standardní RS 6 akceleruje z klidu na stovku za 3,6 sekundy, ABT sprint zvládne za 3,1 sekundy.

A pohrála si také s podvozkem, který vybavila novými pružinami a stabilizátory. Vůz stojí na 22palcových kovaných kolech obutých do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supersport 295/30 ZR22. Samozřejmě nesmí chybět modifikovaný výfukový systém.

Cena balíčku úprav, které z Audi RS 6 Avant udělají ABT RS6 Legacy Edition, činí 102.600 eur, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun. Jde o cenu bez práce a instalace.

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

5. 5. 2023 16:15
Re: Prakticky kombik
Ano, vymyslel jsem spoustu věcí, proč není praktický, všechny věci považuji za objektivní. Narozdíl od prostého konstatování, že "to tak je". Mám zájem, resp. měl jsem zájem o rychlý kombík, po zkoušce mi ale došlo, že je to )pro mě) naprostý nesmysl. Možná pro někoho ano, ale podvozek mnou zkoušené verze naprosto žalostně tvrdý a pro rodinu úplně mimo realitu. Jelikož pracuju v centru, jakýkoliv přejezd retardéru u nás v ulici nemyslitelný. Pneumatika /30 ve spojení s ZR 22 na kombíku je nonsens. A to můj vůz měl "pouze" 20ky. Příjezd domů, vjezd do brány, která je v kopci, prakticky jsem neprojel, musel se mi někdo dívat, abych neškrtal. Je to opravdu rychlé, ale pokud má někdo představu, že je to A6ka Avant s mega silným motorem, tak není. Je to sportovní vůz s kufrem.
5. 5. 2023 14:24
Re: Prakticky kombik
pro někoho je to slaný málo, pro jinýho moc...
5. 5. 2023 08:57
Re: Prakticky kombik
A v čem je problém? Po dálnici nebo po hladké silnici mastí s podvozkem dole (s lepší aerodynamikou a tišším obtékáním vzduchu kolem auta) a když je potřeba, tak si jej řidič přizvedne na úroveň normálního kombi (133 mm).
5. 5. 2023 04:52
Re: Prakticky kombik
Plácáš se v tom. Je to velký a prostorný rodinný, praktický kombík. Vymyslel jsi spoustu věcí proč není praktický, ale on praktický je. Jako jakákoliv jiná A6 ;-)
5. 5. 2023 04:49
Re: Prakticky kombik
https://www.youtube.com/watch?…

Tak určitě. :-!