Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura MDX 2014: Luxus a sport po americku

Michal Fokt
Diskuze (52)
Honda v New Yorku představila třetí generaci nejdůležitějšího modelu značky Acura - luxusního SUV MDX s výrazně sportovními geny. Severní smyčku okruhu Nürburgring zvládne o osm sekund rychleji, než předchůdce.

Ačkoli japonská prémiová značka Acura nabízí v Americe auta ve všech zásadních segmentech trhu, tedy zejména v midsize segmentu a pod ním, bestsellerem je už dlouhá léta luxusní SUV MDX, což není úplně obvyklý jev. Pro Acuru je tedy naprosto klíčový a na právě představené třetí generaci je to vidět.

Co se designu týče, vytratily se jednoduché ostré linie, které nahradily oblejší tvary, současně ale vůz opticky získal na robustnosti, což se v této kategorii určitě počítá, byť se jeho rozměry změnily jen minimálně. MDX měří 4917 milimetrů (+50 mm) na délku, 1960 mm na šířku (-34 mm) a výška se zmenšila o 16 mm na 1717 milimetrů. Současně o značný kus povyrostl rozvor - o 69 mm na 2819. Díky kompaktnějšímu řešení zadních lichoběžníků se zvětšil kufr i prostor po cestující ve třetí řadě sedadel. Benefitem nové karoserie je i o 17 % menší aerodynamický odpor.

Konstrukce Acury MDX využívá z 55 % lehké materiály - vysokopevnostní ocel, hliník a hořčík, což mezigeneračně snížilo víceméně při zachování rozměrů váhu o 125 kg, současné zvýšení tuhosti je samozřejmostí. Srdcem auta je přímovstřikový 3.5 V6 i-VTEC s funkcí vypínání poloviny válců VCM. Motor, jenž mimochodem slouží v modifikované verzi i k pohonu vytrvalostních Le Mans LMP2 speciálů HPD ARX, má výrazně horší parametry, než stejná jednotka v luxusním sedanu RLX - 216 kW a 362 N.m a současně i méně, než mělo MDX dosud z motoru 3.7 V6 (224 kW/366 N.m), i tak je ale vůz dynamičtější - zrychlení 0-60 mph zvládne o 0,5 s rychleji než dosavadní model. To vše při znatelně nižší spotřebě.

Motor může pohánět buď pouze přední kola nebo je k mání čtyřkolka se systémem SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) s aktivním zadním diferenciálem, jenž podle amerických médií řadí MDX na špičku segmentu. Nově v obou případech vypomáhá ještě Agile Handling Assist, jenž přibržďováním kola s menší trakcí pomáhá přenosu síly motoru na druhé. Přidává se ještě systém IDS (Intelligent Dynamic System), jenž v režimech Comfort, Sport a Normal nastavuje účinek posilovače, odezvu plynu, zvuku motoru i ostrost samotného systému SH-AWD. O vyváženou kombinaci komfortu a jízdních vlastností se opět starají adaptivní magnetické tlumiče. Díky tomuto kompletu zvládne MDX Severní smyčku Nürburgringu o 8 sekund rychleji. Standardním obutím jsou pneumatiky 245/60 R 18, u vyšších verzí je to 245/55 R 19.

Luxusní interiér je přímo nabitý vším nejmodernějším hi-tech, které dnes v této třídě v Americe musí auto nabídnout, i tak se Acura chlubí zredukováním 41 tlačítek palubních systémů na středovém panelu na 9. Zajímavou vychytávkou je modulární odkládací schránka mezi předními sedadly, která řeší i dnes tak palčivý problém, kam v autě s tabletem. Prodej Acury MDX odstartuje letos v létě.

Michal Fokt
Diskuze (52)
1. 4. 2013 13:20
Re: Osobní zkušenost
No tady potvrzují názor Ebbe, Acura je lepší než X5 :yes:

[odkaz]

Pro zajímavost, BMW vyhrálo v kritériu cena :-)

Proč si ti hloupí Američani tu Acuru asi kupují?
My Češi to musíme vědět, co je lepší, obzvláště ti co nikdy žádnou Acuru naživo ani neviděli :-)
29. 3. 2013 20:03
Re: Osobní zkušenost
Co je špatného na motoru napříč?
29. 3. 2013 18:06
Re: Osobní zkušenost
Jaký je vůbec ekvivalent k M56 u Acury?

Jinak MDX se mi moc nelíbí (podle fotek) a ten motor napříč je nějaký vtip?
Avatar - TeeJay
29. 3. 2013 15:13
Re: Osobní zkušenost
Proto je tu MDX. Dobrý podvozek a dobrý interiér. ;-)
Avatar - TeeJay
29. 3. 2013 15:12
Re: Osobní zkušenost
Spíš BMW drobátko cheatuje. :-)