Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura RLX je novou vlajkovou lodí americké odnože Hondy

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Acura RLX nahrazuje model RL coby nejluxusnější sedan americké divize Hondy. Její podobu předznamenala už na jaře studie.

Acura RLX se od konceptu představeného letos v dubnu v New Yorku zvenčí liší skutečně jen detaily, hlavní rozdíl představují osmnáctipalcová litá kola se sedmi dvojitými paprsky. Svou délkou 4,97 m odpovídá dnes již spíše evropské vyšší střední třídě (rozvor náprav je 2,85 m), luxusem ale rozhodně míří o segment výše. Předchůdce RL byl značkovou variantou čtvrté generace Hondy Legend, která se prodávala i v Evropě, potažmo u nás. Zda se RLX objeví také coby páté pokolení této řady, není zatím jisté.

Pohonnou jednotkou je výhradně zážehový vidlicový šestiválec objemu 3,5 l. Poskytuje největší výkon 231 kW (314 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 368 Nm. Převodovka je samozřejmě samočinná šestistupňová, vždyť kdo by v luxusní limuzíně řadil manuálně? Motor disponuje vypínáním poloviny válců VCM (Variable Cylinder Management) kvůli snížení spotřeby. Ta dle americké metodiky EPA činí v kombinaci 9,8 l benzinu na 100 km. Produkční model tak není podle původních předpokladů na rozdíl od studie hybridem.

Acura RLX má nejen pohon obou náprav, ale také řízení všech kol Precision All-Wheel Steer, které napomáhá ovladatelnosti velkého sedanu s poměrně konzervativními tvary. Nelze jim však zároveň upřít mírný sportovní nádech. Výrazné prolisy předních blatníků již od Hondy známe. Pětiúhelníková maska chladiče má v horní části pro Acuru typický výrazný chromovaný pás s logem. Přední světlomety „Jewel-Eye“ (doslova „oko drahokamu“) tvoří diody.

Na palubě vládne prostor a komfort. Perfektní odhlučnění zajišťují speciální akustická skla. Volant se nastavuje všestranně elektricky. Střední části palubní desky dominují dvě obrazovky: horní osmipalcová slouží hlavně jako výstup navigace, spodní s o palec menší úhlopříčkou je multifunkční a nahrazuje spoustu tlačítek z předchůdce. O koženém čalounění se není třeba dlouze rozepisovat, to do téhle kategorie jaksi samosebou patří. Součástí základní výbavy je i třízónová klimatizace, audio ELS s deseti reproduktory, satelitním rádiem a multimediální podporou včetně externích přehrávačů. Nezapomeňme ani na střešní okno.

Premiéru si RLX odbývá v Los Angeles. K americkým zákazníkům se dostane až na jaře příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - Choochoo
30. 11. 2012 09:03
Re: Nový európsky Accord?
Ono to neni o tom ze nejsem schopni prodavat Accorda, ale spise o tom co Ti prodejce doporuci. Spousta zakazniku nevi co chce a pokud je prodejce nechce voskubat, tak jim nabidne CRV s lepsi vybavou za mene penez ;-) Tak kdo bude kupovat Accorda misto CRV, kor na nase silnice ;-)
29. 11. 2012 21:27
Re: Nový európsky Accord?
Jo, tohle nevypadá špatně.
Avatar - Bristol
29. 11. 2012 18:22
Re: Nový európsky Accord?
jen aby to nebylo jen jako individualní dovoz jako v případě crosstour...jak víme rusko a ukrajina nespadá pod EU ale přímo pod Japonsko
29. 11. 2012 18:15
Re: RLX
Ty seš ale... :-)
Avatar - Choochoo
29. 11. 2012 17:54
Re: Nový európsky Accord?
Pokud bude Accord, tak ten pro Ruska, coz bych bral jako hodne povedeny kousek ;-)
[odkaz]
[odkaz]