Acura RLX je novou vlajkovou lodí americké odnože Hondy

 

Acura RLX nahrazuje model RL coby nejluxusnější sedan americké divize Hondy. Její podobu předznamenala už na jaře studie.

Acura RLX se od konceptu představeného letos v dubnu v New Yorku zvenčí liší skutečně jen detaily, hlavní rozdíl představují osmnáctipalcová litá kola se sedmi dvojitými paprsky. Svou délkou 4,97 m odpovídá dnes již spíše evropské vyšší střední třídě (rozvor náprav je 2,85 m), luxusem ale rozhodně míří o segment výše. Předchůdce RL byl značkovou variantou čtvrté generace Hondy Legend, která se prodávala i v Evropě, potažmo u nás. Zda se RLX objeví také coby páté pokolení této řady, není zatím jisté.

Pohonnou jednotkou je výhradně zážehový vidlicový šestiválec objemu 3,5 l. Poskytuje největší výkon 231 kW (314 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 368 Nm. Převodovka je samozřejmě samočinná šestistupňová, vždyť kdo by v luxusní limuzíně řadil manuálně? Motor disponuje vypínáním poloviny válců VCM (Variable Cylinder Management) kvůli snížení spotřeby. Ta dle americké metodiky EPA činí v kombinaci 9,8 l benzinu na 100 km. Produkční model tak není podle původních předpokladů na rozdíl od studie hybridem.

Acura RLX má nejen pohon obou náprav, ale také řízení všech kol Precision All-Wheel Steer, které napomáhá ovladatelnosti velkého sedanu s poměrně konzervativními tvary. Nelze jim však zároveň upřít mírný sportovní nádech. Výrazné prolisy předních blatníků již od Hondy známe. Pětiúhelníková maska chladiče má v horní části pro Acuru typický výrazný chromovaný pás s logem. Přední světlomety „Jewel-Eye“ (doslova „oko drahokamu“) tvoří diody.

Na palubě vládne prostor a komfort. Perfektní odhlučnění zajišťují speciální akustická skla. Volant se nastavuje všestranně elektricky. Střední části palubní desky dominují dvě obrazovky: horní osmipalcová slouží hlavně jako výstup navigace, spodní s o palec menší úhlopříčkou je multifunkční a nahrazuje spoustu tlačítek z předchůdce. O koženém čalounění se není třeba dlouze rozepisovat, to do téhle kategorie jaksi samosebou patří. Součástí základní výbavy je i třízónová klimatizace, audio ELS s deseti reproduktory, satelitním rádiem a multimediální podporou včetně externích přehrávačů. Nezapomeňme ani na střešní okno.

Premiéru si RLX odbývá v Los Angeles. K americkým zákazníkům se dostane až na jaře příštího roku.

JAKE.AUTO.CZ: Acura RL (přehled všech článků)

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie uvalí cla na dovoz elektrokol z Číny, mohou dosáhnout až 80 procent Evropská unie uvalí cla na dovoz elektrokol z Číny, mohou dosáhnout až 80 procent

Evropská unie začne od soboty uplatňovat cla na dovoz…

Filip: Kauza Huawei je součástí konkurenčního boje vedeného z USA Filip: Kauza Huawei je součástí konkurenčního boje vedeného z USA

Předseda KSČM Vojtěch Filip jednal v uplynulých dnech…

Stánky v holešovické tržnici zmizí až v únoru Stánky v holešovické tržnici zmizí až v únoru

Vedení pražského magistrátu prodloužilo termín, dokdy se…

V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera

Latinoameričany lidé často vnímají zažitým stereotypem,…

 

Štítky Acura Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 





 
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

TEST: Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

Dnes 12:50

Ani úplně malé, ani moc velké. Hodně odvezou, snadno zaparkují. Nově se shodují i počtem válců. Proto opět stojí proti sobě Clio Grandtour a Fabia Combi.




Blesk.cz

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na mrznoucí mlhy

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na…

O víkendu přijde po vydatném sněžení ochlazení. I v nížinách bude teplota po ránu ojediněle klesat až k -10 °C,…

 

iSport.cz

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do útrob Tehelného pole!

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do…

Konečně se dočkali. Od roku 2010 museli fotbalisté Slovanu Bratislava hrát své domácí zápasy v azylu na…

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup Vukadinoviče padl

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup…

Nejen posilování kádru, ale i jeho redukce o nechtěné hráče je proces, kterým se napříč lednem usilovně zabývá…

 

Reflex.cz

Reportáž z nevěry vlastní ženy. Žárlivý reportér informuje o revoluci v Africe aniž by opustil Prahu

Reportáž z nevěry vlastní ženy. Žárlivý reportér…

Reflex hlásí výjimečný stav. Jeho redaktor uvádí na jeviště divadelní hru o gigantické novinářské…

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním. Výsledky kontroly mu mohou paradoxně pomoci

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním.…

Na to, s jakým závěrem skončí kontrola dotací, které čerpaly v předchozích letech firmy holdingu Agrofert, si…