Acura Precision Concept: Chystá se restart značky?
Koncem osmdesátých let Hondu napadlo postavit se evropským prémiovým automobilkám s vlastní značkou a výsledkem byl brand Acura s velmi zajímavým portfoliem - prestižním sedanem a kupé Legend, kupé Integra a nedlouho poté i supersportem NSX. Trh novinku přijal pozitivně a motivoval k obdobnému kroku i Toyotu a Nissan. Honda však následně začala přemýšlet nikoli o tom, co zákazník této třídy chce, ale o tom co by mu ještě mohlo stačit a situace využil Lexus, jenž Acuru de facto vymazal ze světa.
Zdá se však, že teď má Acura v plánu se vrátit v plné síle. Od loňského léta má nového šéfa Jona Ikedu, což je překvapivě designér ...opravdu překvapivě? Právě anonymní design je Acuře vytýkán asi ze všeho nejvíce (společně se zalíbením v autech s pohonem předních kol) a vše naznačuje tomu, že právě v oblasti vzhledu se chystá doslova revoluce.
Acura má nové NSX a právě hybridní superauto s high-tech hybridním systémem jako by mělo být odrazovým můstkem pro restart značky. V Detroitu se představuje studie Precision Concept, která vypadá, jako by stylisté dostali zadání aplikovat tvary supersportu na midsize sedan. Acura Precision má agresivní příď s nově koncipovaným pětiúhelníkem, jemuž říkají "diamantový pětiúhelník", dlouhou kapotou, linií střechy ve stylu kupé a ostrými liniemi a přechody. Japonci (respektive Američané) slibují, že koncept je předobrazem toho, jak teď bude Acura dělat své sedany ...a tím pádem i zbytek portfolia.
A jak se na luxusní značku sluší, začne pěkně "odshora", prvním modelem v novém stylu bude nástupce modelu RLX, ba co víc, dokonce se spekuluje o tom, že mu Honda vrátí označení Legend! Ostatně pod logem "Áčka" se v Detroitu neobjevil tradiční slogan Advance, ale Precision Crafted Performance, jenž Acura používala před čtvrtstoletím.
Pokud Acura skutečně naznačený směr udrží, což by v případě "Legendu" znamenalo (s ohledem na expresivní design současných Lexusů) sahat na tento design jen minimálně (pokud vůbec), mohla by zabojovat o ztracené pozice. K tomu ale není třeba jen vzhled, ale i technika. V tomto ohledu stojí za pozornost, že má Precision Concept přední nápravu umístěnou jako zadokolky, což může, ale bohužel nemusí být náznakem věcí příštích. Ostatně starší zprávy informovaly, že Acura zvažuje u všech svých modelů přechod na pohon všech kol, možná si tedy Japonci po 25 letech uvědomili, že s předokolkami to nepůjde.