Airbag ve vozech Mercedes-Benz slaví 30. narozeniny

Airbag ve vozech Mercedes-Benz slaví 30. narozeniny

 
 

Airbag, tedy bezpečnostní vzduchový vak, se objevil v sériové výrobě před třemi desítkami let. Evropským průkopníkem v tomto směru byl Mercedes-Benz.

Německá automobilka jej začala v Sindelfingenu montovat do tehdejší velké řady W126, předchůdce pozdější třídy S (prvním vozem, který nesl toto označení, byl nástupce W140). Sama tehdejší společnost Daimler-Benz AG se vývojem airbagu zabývala již 13 let, tedy od roku 1967. Po čtvrtstoletí se stal řidičův airbag prvkem základní výbavy všech osobních automobilů s trojcípou hvězdou.

Podle americké National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zachránil vzduchový vak do ledna 2009 přesně 28.244 lidských životů, 23.127 bylo řidičů, 5.117 spolujezdců na předních sedadlech. Zajímavé určitě je, že takřka 60 % z nich nebylo připoutáno! Jedna ze studií NHTSA také říká, že pravděpodobnost smrtelného zranění při použití kombinace bezpečnostního pásu a airbagu klesá o 61 % oproti situaci, kdy havaruje nepřipoutaný řidič v autě bez vaku. Přitom ještě na začátku sedmdesátých let američtí výrobci dvoustopých vozidel od jeho vývoje upustili, protože airbag při testech vycházel jako příliš nebezpečný.

Německý Federální statistický úřad zveřejnil počet obětí na silnicích za první polovinu letošního roku: bylo jich 1675. To je o 291 (15 %) méně než za stejné období roku předcházejícího. Tento výsledek je připisován také airbagu, neboť stará auta, která jím ještě vybavena nebyla, z německých silnic mizí. Celkové číslo by nemělo poprvé přesáhnout 4 tisíce.

Mercedes-Benz stál rovněž na počátku vývoje elektronické stabilizace ESP, nebo bočních a hlavových airbagů. Tentokrát už ale ve světovém měřítku, nikoli pouze v tom evropském. Boční vzduchové vaky snížily riziko smrtelného zranění o více než polovinu. Druhá generace adaptivních čelních airbagů přinesla zlepšení: při nárazech ve větších rychlostech vak vystřelí pod větším tlakem. Od roku 2002 nabízí Mercedes-Benz systém zmírnění následků havárií Pre-Safe. Bezpečnostní pásy vozů s trojcípou hvězdou jsou vybaveny předpínači a omezovači tahu.

Pochopitelně, je striktně doporučováno použití obou tradičních prvků pasivní bezpečnosti: pásu i airbagu. Německý Spolkový úřad pro silniční provoz (Bundesanstalt für Strassenwesen – BASt) uvádí, že při kolizi s protijedoucím vozidlem snižují závažnost nehody až o 42 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…