Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 3D - kráska z Itálie

Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 3D - kráska z Itálie

 
 

Alfa Romeo v posledních letech ukazuje, že se chce vymanit z průměrné kvality svých produktů a velmi dravě útočí na pozice obsazené automobilkami Audi a BMW. Tyto automobilky také zdůraz®ĺují sportovní šarm svých automobilů v kombinaci s vysokou kvalitou. Tomu samozřejmě odpovídá také vyšší pořizovací cena. Své tažení proti těmto konkurentům začala Alfa úspěšně...

Alfa Romeo v posledních letech ukazuje, že se chce vymanit z průměrné kvality svých produktů a velmi dravě útočí na pozice obsazené automobilkami Audi a BMW. Tyto automobilky také zdůraz®ĺují sportovní šarm svých automobilů v kombinaci s vysokou kvalitou. Tomu samozřejmě odpovídá také vyšší pořizovací cena. Své tažení proti těmto konkurentům začala Alfa úspěšně modelem 156 (zvolen "") na který později navázal velký sedan 166. Nyní jde do prodeje nejmenší zástupce "nové Alfy", model 147. Mimořádně zdařilý design, výborné jízdní vlastnosti zděděné po modelu 156 a také kvalitní dílenské zpracování katapultovalo stočtyřicetsedmičku k titulu .

Testovaná Alfa Romeo 147 byla osazena základním motorem 1,6 s výkonem 77 kW a výbavou Progression (dodává se i výkonnější verze motoru 1,6 s proměnným časováním ventilů a výkonem 88 kW). Jinou výbavu k 147 1,6/77 kW ani objednat nelze, ale není si na co stěžovat. Výbava obsahuje například 6 airbagů, ABS+EBD, výškově i podélně stavitelný volant, el. ovládaná okna, mechanickou klimatizaci, autorádio, atd. To vše za cenu 529.000,- Kč. Testovaný vůz měl 15palcová příplatková litá kola za 14.000 Kč. Cena 543 tisíc korun není nízká, ale stále je o dost nižší než například u Audi A3, která stojí s motorem 1,6/75 kW 610 tisíc korun a má v základní výbavě pro český trh například jen 2 airbagy.

Jednou z hlavích předností Alfy 147 je design a to jak vnější tak i vnitřní. Zepředu upoutá samozřejmě pozoruhodná trojúhelníková maska inspirovaná modelem 6C 2500 Villa d Este a hned potom také zajímavý tvar světlometů. Vnější design dále "vylepšují" krásná oválná zpětná zrcátka a hliníkové kliky dveří. Celkový tvar vozu je z každého úhlu velmi kompaktní a podle mnohých kolegů a známých "nemá chybu", s čímž souhlasím. Design interiéru je dalším pozitivní překvapením. Přístrojová deska má velmi povedený tvar, všechny ovládací prvky jsou na správných místech a také zpracování je prvotřídní (!) Celá přístrojová deska je z měkkého "pogumovaného" plastu. Ze stejně kvalitního materiálu jsou i boční výplně dveří. Dalším zdařilým prvkem interiéru je tříramenný volant, který výborně padne do ruky. Kapličku s rychloměrem, otáčkoměrem a dalšími přístroji včetně informačního displeje nemá cenu popisovat - podívejte se sami. Sedadla pro řidiče a spolujezdce jsou špičková. Mají výborné boční vedení, které podrží tělo i v nejprudších zatáčkách, zárove®ĺ jsou však velmi pohodlná a umož®ĺují cestování na dlouhé vzdálenosti. Kritiku však zaslouží kovová koncovka řadící páky, která v hladnějším počasí hodně studí do dlaně. Samotné řazení je bohužel nejméně povedenou částí testovaného vozu. Především druhý rychlostní stupe®ĺ šlo řadit s obtížemi (velký odpor). Zpátečka pro změnu i po úplném zastavení a zařazení zpátečky často "obrousila zuby" převodovky. Obdobné potíže se zpátečkou jsem zažil i u Alfy 156 (asi stejný typ převodovky). Řazení ostatních stup®ĺů bylo bezproblémové a přesné. Otázkou je, jestli obtížné řazení dvojky bylo problémem konkrétního testovaného vozu, nebo zda je to konstrukční vada.

Prostor na zadních sedadlech je kupodivu velmi slušný a to především v podélném směru - pro nohy je tedy místa dostatek. Místo nad hlavami vzadu je dostačující pro osoby se vzrůstem do 180 cm, což většinou stačí. Nasedání dozadu je v rámci třídveřové karosérie přijatelné - příjemná je "paměť" předních sedadel, které se vrátí do původní polohy, což u konkurence není zcela běžné. Naopak za chybu je nutno považovat pouze dva tříbodové pásy vzadu a pouze dvě opěrky hlav. Dvoubodový břišní pás uprostřed je odborníky považován za nebezpečný při nehodě.

Zavazadlový prostor o objemu 280 litrů je v této třídě automobilů podprůměrný, ale vzhledem k "určení" tohoto modelu to asi nebude pro zájemce problém. Zadní sedadla lze pochopitelně i sklopit, čímž vznikne dostatečný prostor pro přepravu větších předmětů.

Čtyřválcový šestnáctiventilový zážehový motor se dvěma svíčkami na válec poskytuje nejvyšší výkon 77 kW při 5600 ot/min a hodnota nejvyššího točivého momentu je 140 Nm/4200 ot/min. Kdo by očekával slušné výkony jen ve vysokých otáčkách, ten by se mýlil. Motor je totiž odladěn poměrně "konzevativně" v tom smyslu, že i v nízkých a středních otáčkách má řidiči co nabídnout. Jak jsem naznačil, je možné s tímto motorem jezdit poměrně svižně i v nižších otáčkách, ale pokud je potřeba, motor velmi ochotně zavítá i do oblasti otáček nejvyšších. Zde tato šestnáctistovka poskytuje velmi slušný výkon a přestože jde o nejslabší verzi motoru pro Alfu 147, zklamán bude málokdo. Zvuk motoru je obzvláště ve vysokých otáčkách "sportovně-dravý", ale ve středních otáčkách (3000-3800 ot/min) se k uším posádky přenáší nepříjemné dunění. Spotřeba je přijatelná. Při běžné jízdě se dá jezdit za 7,5 litru Naturalu na 100 km. Při sportovní jízdě s častým vytáčením motoru do nejvyšších otáček spotřebuje tato Alfa 10 až 10,5 l/100 km.

To nejlepší jsem si však nechal na závěr. Asi tušíte, že jde o jízdní vlastnosti. Opravdu bych musel zalovit hluboko do paměti, abych si vybavil stejně dobrý nebo lepší vůz v hodnocení jízdních vlastností. Alfa 147 jezdí na zkráceném podvozku z modelu 156, který byl samozřejmě dále úpraven. Dravá jízda v zatáčkách poskytuje nebývalé zážitky. 147ka má zcela neutrální chování a to i v extrémních situacích Překvapující je rychlost jakou se dají projíždět známě zatáčky, kterými jezdím každý den. Také boční síly v zatáčkách jsou díky vyšší možné rychlosti podstatně silnější, než bývá zvykem. Jízdní vlastnosti jsou prostě excelentní. Zdůraznit je třeba i to, že výborné jízdní vlastnosti se negativně nepodepsaly na běžném komfortu jízdy. Brzdová soustava s velmi citlivým posilovačem je dostatečně dimenzována i pro silnější motory a bez problémů se stará o zpomalení vozu.

Alfa Romeo 147 má maximální emotivní náboj, jaký si lze jen u vozu v této kategorii představit. Je to dáno špičkovým designem, neméně dobrými jízdními vlastnostmi, výbornými motory i velmi dobrým dílenským zpracováním. Stočtyřicetsedmička se prostě povedla...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 529 000 Kč Cena v testované výbavě: 543 000 Kč

Základní výbava:ABS+EDB, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zpětná zrcátka s odmlžováním, mechanická klimatizace, volant a řadící páka v kůži, autorádio

Výbava testovaného vozu:základ + Kola z lehké slitiny 15" + pneu 195/60 R15 (+14000.- Kč)

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřeneckém fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřeneckém fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB

Odchod Británie z Evropské unie by neměl představovat…

Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon

Do února roku 2021 by mělo skončit současné zemské…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.3 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 520
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4170
b) šířka (mm): 1729
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2546
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1502
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Evropské Automobily roku: Alfa Romeo 147 (2001) Evropské Automobily roku: Alfa Romeo 147 (2001)

Krásná Alfa Romeo 147 navázala na úspěch větší 156. Tří-…

Legendy na Moje.Auto.cz: Alfa Romeo 147 GTA Legendy na Moje.Auto.cz: Alfa Romeo 147 GTA

V době, kdy se pouze Volkswagen osmělil umístit do…

 



 
Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Dnes 11:53

Učni Volkswagenu vytvořili už desátou studii pro GTI Treffen u jezera Wörthersee. Tentokrát přestavěli Golfa GTI na hybrid. Společnost mu dělá... elektrický kombík!




Blesk.cz

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu? Děsivé zážitky v nás zůstaly! Vážíme si svobody a jídla

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu?…

 Jsou to dva roky, co rodina Dočekalových a Lustykových žila po dobu dvou měsíců zpět v době protektorátu Čechy…

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na Chrudimsku: Řidič jako zázrakem přežil

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na…

Rychlá jízda se málem stala osudnou řidiči cisterny z ciziny. V nebezpečném úseku na Chrudimsku se v sobotu i s…

 

iSport.cz

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o peníze či Griezmanna

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o…

Již dnes usednou fotbalisté, vedení i fanoušci Zlína k televizi a budou fandit Manchesteru United. Pokud totiž…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…