Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 147

Vojta Jakeš
Alfa Romeo představila na domácím již 68. mezinárodním autosalonu v Turínu nový model s označením 147.

Italským návrhářům se podařilo stvořit další zajímavý model s ojedinělým a nepřehlédnutelným ztvárněním. Novinka navazuje na nezvyklý, ale velmi úspěšný designérský styl poslední generace milánské automobilky. Alfa 147 je 4160 mm dlouhý a 1700 mm široký hatchback, který osloví zejména sportovněji a individualisticky založené řidiče. To je ostatně cílem všech modelů automobilky Alfa Romeo jež má firemní heslo Cuore Sportivo (sportovní srdce).

Alfa Romeo 147 se bude vyrábět nejdříve v třídveřovém provedení. Tato verze se na některých trzích objeví již koncem října. Počítá se však i s verzí pětidveřovou, která by se měla začít prodávat na jaře roku 2001.

Hlavním designérským rysem Alfy Romeo je nezvyklá maska chladiče ve tvaru písmene V. Tento zajímavý profil je připomenutím vozu 6C 2500 Villa d Este z roku 1949. Nezvyklá maska chladiče má sice za následek i nezvyklé umístění státní poznávací značky, ale i to činí vozy Alfa Romeo nepřehlédnutelnými. U nové stočtyřicetsedmičky navíc tato maska zasahuje až do spodní části pod nárazník a zajímavě tak rozděluje spodní spoiler. Zajímavé jsou i světlomety, které jsou kombinací dvou tvarů. Boční i zadní silueta vozu také zůstala věrná stylu nové generace Alfy a vyznačuje se stejnými rysy (vysoká zadní část, úzké zadní světla kapkovitého tvaru aj.) jako u ostatních vozů této značky 156, 166).

Interiér nové Alfy je sportovního charakteru dotvářený neotřelými nápaditými tvary. Na přístrojové desce jsou typické kruhové přístroje s červeným podbarvením ukazatelů, které přímo vybízejí k uvedení do pohybu. Ve středovém panelu je soustředěna elektronická výbava jejíž barevný display je samozřejmě stejného podbarvení. Samozřejmostí je i sportovní tříramenný volant a sedačky s výrazným bočním vedením.

U Alfy Romeo 147 bude zatím možnost výběru ze tří zážehových 16ventilových motorů s dvojitým zapalováním Twin Spark. Základem bude čtyřválec s objemem 1,6 litru s nejvyšším výkonem 77 kW 105 k, druhou variantou je motor stejného objemu, ale s vyšším výkonem - 88 kW 120 k a třetí zážehovou verzí je motor o objemu 2,0 litru/110 kW 150 k. V nabídce vznětových motorů bude 1,9 JTD o výkonu 81 kW 110 k se systémem vstřikování paliva common rail a variabilní geometrií turbíny turbodmychadla. Tento motor se však zřejmě objeví až v pětidveřové verzi spolu s inovovaným motorem 2,0 litru. U motoru se zdvihovým objemem 2,0 si bude možné zvolit i převodovku Selespeed možnost volby převodového stupně tlačítky na volantu.

Nová Alfa 147 je postavena na upraveném podvozku z Alfy Romeo 156. Automobil má stejnou torzní tuhost jako jeho starší sestra Alfa 156 a stejné je i zavěšení kol.

Alfa 147 se samozřejmě snaží nabídnout i co nejvyšší aktivní a pasivní bezpečnost. Najdeme u ní bezpečnostní systémy ABS, ASR, MSR, EBD (elektronický systém rozdělující brzdnou sílu mezi přední a zadní kola) a VDC (elektronický systém jízdní stability). Mezi standardní výbavou sloužící k bezpečnosti cestujících najdeme samozřejmě bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, opěrky hlav a dokonce šest airbagů dva čelní, dva postraní a dva okenní.

Samozřejmostí je i velký výběr výbavy včetně klimatizace s možností nastavení dvou rozdílných teplot pro řidiče a jeho vpředu sedícího spolujezdce, systém senzorů kontrolujících sluneční záření, znečištění ovzduší a nechybí ani multifunkční display s palubním počítačem. Další výbavou může být i navigační systém, zabudovaný mobilní telefon, nebo kvalitní zvuková aparatura Bose součástí standardní výbavy je i osm reproduktorů.

Obzvláště pro zákazníky toužící po nevšedním automobilu se sportovnějším charakterem se Alfa Romeo 147 brzy stane vítaným zpestřením nabídky vozů nižší střední třídy.

Vojta Jakeš