Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska

Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska

 
 
19.3. 1998

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho nejvýznamnějšího - Vůz roku 1998, objektivně je těžké, jelikož na vás působí, chvalozpěvy z mnoha stran...

Předem ještě upozorňuji, na obsáhlý popis tohoto vozu v rubrice Představujeme, protože dnes se chci věnovat spíše dojmům z tohoto vyjímečného vozu, než strohému popisu.

Pokud nepřipraveni přistoupíte k tomuto vozu, musí každého, kdo má alespoň špetku smyslu pro krásu a design, ohromit. Ať už krásně tvarovaná kovová klika u předních dveří (viz foto). Zdůraznění znaku vepředu s výrazným zásahem do nárazníku (viz foto), decentně tvarované zadní světla nebo rafinované ukrytí klik zadních dveří do rámu okna (viz foto), čímž se dosáhlo optického dojmu, že jde o dvoudveřový vůz. A to není zdaleka vše. V interiéru na vás čekají další lahůdky. Především krásně zapuštěný rychloměr a otáčkoměr do samostatných kapliček , navíc mají bílý podklad a stupnice začíná u obou ve svislé poloze, jako u závodních vozů... (viz foto). I motor samotný (v našem případě 2,0 T.S.) má krásný design (viz foto), nemluvě o tom co umí, když jej nastartujete.

Po nasednutí zapadnete do dobře tvarovaných sedaček s výborným bočním vedením. Po nastartování a rozjezdu je asi první co vás překvapí stupnice otáčkoměru. Povolené otáčky totiž končí u 7000 otáček !!! Už při tomto pohledu se mi zrychlil tep. No co tak to vyzkoušíme. Po výjezdu z města, když hustý provoz trochu zřídnul, jsem zkusil akceleraci z 0 na 100 km/h a hle Alfa to zvládne za 9 sekund a stačily mi k tomu první dva stupně převodovky. Vůbec vlastnosti motoru by si zasloužily zvláštní článek. Jde o šestnáctiventilový dvoulitr Twin Spark (dvě zapalovací svíčky v jednom válci) s jedním z nejvyšších výkonů ve své třídě - 114 kW. Tohoto výkonu dosahuje při 6400 otáčkách. Mnozí by asi nevěřili, že jde o čtyřválec a ne šestiválec. O kvalitní vyvážení motoru bez zbytečných vibrací se starají dvě vyvažovací hřídele. Odhlučnění jsem čekal na nižší úrovni, ale opak byl pravdou motor je asi do dvou tisíc otáček prakticky neslyšitelný. Dále až do sedmi! tisíc otáček stoupá hluk překvapivě velmi málo, spíše je jen slyšet rychleji se točící elektromotor . Tah motoru je ve všech režimech otáček vynikající. Po překonání čtyřech tisíc ot. už nemůže mít výhrad ani největší rýpal .

Nestandardní sedmnáctipalcová kola na nezaprášeném asfaltu fantasticky drží a ani při dravém rozjezdu se moc neprotočí, naopak. S tímto souvisí i zkouška brzd, kdy tato Alfa ze 100 km/h zabrzdila na vynikající vzdálenosti 37 m.

Sportovní pocit z jízdy podtrhuje velmi strmý převod řízení, kterému z maximální polohy v levo do max polohy v pravo stačí pouhé dvě !! otáčky volantem. (u Opelu Omega - 3, Škoda Felicia (bez posilovače - 4)).

Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající, dostat Alfu do úzkých se vám hned tak nepovede. O tom, že jízdní vlastnosti 156ky opravdu nemají ve své třídě konkurenci, svědčí i naprosto bravurní zvládnutí tzv. losího testu, se kterým měly ostatní automobily velké problémy včetně BMW M3!, které se dostalo do smyku (shlédnuto v TV).

Abych jen nechválil, kritiku u Alfy 156 zaslouží malý zavazadlový prostor, který navíc není možno zvětšit sklopením sedadel (jen otvor pro lyže). Druhým místem pro kritiku je místo na zadních sedadlech, které by se dalo přirovnat k tolik omílané Octavii.

Celkově je Alfa 156 vozem snů pro sportovně založené řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v opravdu skvělém voze. K rozhodnutí koupit si tento Italský klenot na kolech ji může pomoci i velmi příznivá cena v porovnání s např. německou konkurencí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 779 000 Kč Cena v testované výbavě: 779 000 Kč

Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson se kvůli…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví

Investoři mají nové zaklínadlo. Paradoxně zní zcela…

Vstupu CITIC do CEFC nic nebrání, antimonopolní úřad spojení povolil Vstupu CITIC do CEFC nic nebrání, antimonopolní úřad spojení povolil

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dospěl k…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1970
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.7 / 6.6 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / -
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 4
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Speciální edice Alfa Crosswagon Q4 Speciální edice Alfa Crosswagon Q4

Alfa Romeo připravila u příležitosti půlročního působení…

Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou Alfa Romeo: Výhodná akce na rozloučenou

Populární Alfa 156 se loučí ve velkém stylu - výhodným…

 



 
VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

TEST: VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

Dnes 13:04

Těm, kterým přijde nový Tiguan příliš malý a na velký Touareg nemají finance, mohou u VW sáhnout po Tiguan Allspace.




Blesk.cz

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v prvním kole: Soupeř přiznal porážku

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan obhájil svůj mandát už v prvním kole voleb. Po sečtení více než 97…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Domračevová končí kariéru. Tři měsíce po manželovi Björndalenovi

Domračevová končí kariéru. Tři měsíce po manželovi…

Čtyřnásobná olympijská vítězka v biatlonu Darja Domračevová ukončila kariéru. Jednatřicetiletá běloruská…

 

Reflex.cz

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského Metronome festivalu

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského…

Festival Metronome skončil. Co po něm zůstane? Tak především výjimečné zážitky, ten nejsilnější z jedinečného…

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou kolekci vtipů Vladimíra Jiránka

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou…

Kresby a filmy Vladimíra Jiránka jsem před listopadem 1989 vnímal jako potměšilé vzkazy o pitomosti režimu i…