Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Alfa Romeo 156 2,0 T.S. – Italská kráska

Tomáš Zajíček
Diskuze (37)

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho nejvýznamnějšího - Vůz roku 1998, objektivně je těžké, jelikož na vás působí, chvalozpěvy z mnoha stran...

Předem ještě upozorňuji, na obsáhlý popis tohoto vozu v rubrice Představujeme, protože dnes se chci věnovat spíše dojmům z tohoto výjimečného vozu, než strohému popisu.

Pokud nepřipraveni přistoupíte k tomuto vozu, musí každého, kdo má alespoň špetku smyslu pro krásu a design, ohromit. Ať už krásně tvarovaná kovová klika u předních dveří (viz foto). Zdůraznění znaku vepředu s výrazným zásahem do nárazníku (viz foto), decentně tvarované zadní světla nebo rafinované ukrytí klik zadních dveří do rámu okna (viz foto), čímž se dosáhlo optického dojmu, že jde o dvoudveřový vůz. A to není zdaleka vše. V interiéru na vás čekají další lahůdky. Především krásně zapuštěný rychloměr a otáčkoměr do samostatných kapliček , navíc mají bílý podklad a stupnice začíná u obou ve svislé poloze, jako u závodních vozů... (viz foto). I motor samotný (v našem případě 2,0 T.S.) má krásný design (viz foto), nemluvě o tom co umí, když jej nastartujete.

Po nasednutí zapadnete do dobře tvarovaných sedaček s výborným bočním vedením. Po nastartování a rozjezdu je asi první co vás překvapí stupnice otáčkoměru. Povolené otáčky totiž končí u 7000 otáček!!! Už při tomto pohledu se mi zrychlil tep. No co tak to vyzkoušíme. Po výjezdu z města, když hustý provoz trochu zřídnul, jsem zkusil akceleraci z 0 na 100 km/h a hle Alfa to zvládne za 9 sekund a stačily mi k tomu první dva stupně převodovky. Vůbec vlastnosti motoru by si zasloužily zvláštní článek. Jde o šestnáctiventilový dvoulitr Twin Spark (dvě zapalovací svíčky v jednom válci) s jedním z nejvyšších výkonů ve své třídě - 114 kW. Tohoto výkonu dosahuje při 6400 otáčkách. Mnozí by asi nevěřili, že jde o čtyřválec a ne šestiválec. O kvalitní vyvážení motoru bez zbytečných vibrací se starají dvě vyvažovací hřídele. Odhlučnění jsem čekal na nižší úrovni, ale opak byl pravdou motor je asi do dvou tisíc otáček prakticky neslyšitelný. Dále až do sedmi! tisíc otáček stoupá hluk překvapivě velmi málo, spíše je jen slyšet rychleji se točící elektromotor. Tah motoru je ve všech režimech otáček vynikající. Po překonání čtyřech tisíc ot. už nemůže mít výhrad ani největší rýpal .

Nestandardní sedmnáctipalcová kola na nezaprášeném asfaltu fantasticky drží a ani při dravém rozjezdu se moc neprotočí, naopak. S tímto souvisí i zkouška brzd, kdy tato Alfa ze 100 km/h zabrzdila na vynikající vzdálenosti 37 m.

Sportovní pocit z jízdy podtrhuje velmi strmý převod řízení, kterému z maximální polohy vlevo do max polohy vpravo stačí pouhé dvě!! otáčky volantem (u Opelu Omega - 3, Škoda Felicia (bez posilovače - 4)).

Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající, dostat Alfu do úzkých se vám hned tak nepovede. O tom, že jízdní vlastnosti 156ky opravdu nemají ve své třídě konkurenci, svědčí i naprosto bravurní zvládnutí tzv. losího testu, se kterým měly ostatní automobily velké problémy včetně BMW M3!, které se dostalo do smyku (shlédnuto v TV).

Abych jen nechválil, kritiku u Alfy 156 zaslouží malý zavazadlový prostor, který navíc není možno zvětšit sklopením sedadel (jen otvor pro lyže). Druhým místem pro kritiku je místo na zadních sedadlech, které by se dalo přirovnat k tolik omílané Octavii.

Celkově je Alfa 156 vozem snů pro sportovně založené řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v opravdu skvělém voze. K rozhodnutí koupit si tento Italský klenot na kolech ji může pomoci i velmi příznivá cena v porovnání s např. německou konkurencí.

Tomáš Zajíček
Diskuze (37)
Cena základní sestavy 779 000 Kč
Cena testované sestavy 779 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1970
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 3500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.7 / 6.6 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 0
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 0
Rozměr pneu: 225
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1415
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Avatar - lamal
15. 3. 2021 11:02
Re: V tomto konkrétním autě jsem jel....
tvl zrovnaj ceny E46 a 156 ! ... shit
Avatar - lamal
15. 3. 2021 11:00
Re: 2.0 Twin spark
Na 3ke 80-140 to TS velmi slusne upaluje, tych 0-100 za 9s v teste je velmi orientacna hodnota, real je tak 8,5s.
15. 3. 2021 00:47
Re: V tomto konkrétním autě jsem jel....
Mám rad německy auta. Ale souhlasím ze designově se alfě 156 skoro nic nevyrovná. Přitom je extra nefotogenicka. Pamatuju na první fotky před premiérou, a to auto vypadalo ze mu upadne předek. A pak světová premiéra ve Frankfurtu..... když jsem došel na stanek Alfy, tak nekecam jsem si sedl na pr... a půl hodiny na to cucel jak puk. Nechápal jsem jak něco takovýho mohlo vzniknout.Krása nebeská.
Na druhou stranu premiéra byla typicky italská - bez informací, zamčeny auto atd.
14. 3. 2021 21:31
Re: 156 je nádherná...
Tak je fakt, že jak původní DOHC čtyřválce 1,3-2 l, tak první generace osmiventilového dvoulitrového Twin Sparku byly neuvěřitelné držáky. Tuto schopnost nová řada 16V Twin Sparků opravdu totálně ztratila. Bohužel. :-(
14. 3. 2021 21:28
Re: Bella
V pohodě. Zapatinas navrhl interiér 147, naopak její exteriér ještě stihl nakreslit Walter. :-)