Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

 
 

Co udělá se sedanem Alfa Romeo 159 vrcholný šestiválec a pohon všech kol. Bude lépe sedět v zatáčkách nebo se jen zrychlí vír v nádrži?

Nápadný sedan řady 159 se v české kotlině prodává spíše méně, za rok 2006 mu za 112 prodaných vozů náleží 19. místo v rámci střední třídy. Vrcholnou třílitrovou motorizaci s pohonem všech kol zvolilo loni pouhých pět zájemců – o to více jsme byli zvědavi na praktickou zkušenost při týdenním testu.

Popravdě řečeno, rozdíl oproti verzím s pohonem předních kol je poznat už v první zatáčce. Vůz, který máme coby předokolku zažitý jako lehce nedotáčivý, sice nevykrouží zatáčku jak po již zprofanovaných kolejích, jistota podvozku ale narostla mimořádně. Chuti opustit zatáčku po tečně už není ani památky, Alfa si nechá líbit prudké změny směru ve vysokých rychlostech a když už smyk, tak všemi koly naráz a po imprezovsku bokem.

Všem, kteří u předokolkových verzí Alfy 159 žehrali na nedotáčivost, to může znít jako splněný sen – i tohle příjemné překvapení má ale svá slabší místa. Při pomalejších zatáčkách se efekt pohonu všech kol nedostaví, a v hrátkách trochu překáží velký průměr volantu. A pokud nájezd do zatáčky přeženete skutečně brutálně, na rozdíl od japonské rallyeové ikony vám v takovém případě příliš nepomůže další přidání plynu – setrvačnost spolu s nemalou hmotností sedanu se totiž ošálit nedá a Chotkovy Sady nejsou Monte Carlo.

Kabina nepřináší oproti dříve testované verzi 159 JTD pochopitelně žádné změny – i teď nás čeká kvalitně zpracovaný a proti dosavadním zvykům značky neobvykle prostorný interiér, optimálně tvarované sedačky i pro značku již klasické uspořádání přístrojů do oddělených tubusů. Nástup na zadní sedadla je sice poněkud ztížen tvarováním dveří, po usednutí ale ani cestující ve druhé řadě netrpí nedostatkem pohodlí a kupodivu ani prostoru. Zavazadlový prostor s objemem 405 litrů má využití limitované velikostí vstupního otvoru, podstatnějším omezením je ale možnost otevírání víka pouze tlačítkem v interiéru nebo na dálkovém ovladači.

Šestiválcový třílitr má sice úchvatný zvuk, do 3500 otáček se ale, opět podobně jako čtyřválce v Impreze či Evu, chová spíše jako silný a spolehlivý tahoun než jako sportovní srdce. Po překonání tohoto limitu je ale vše v pořádku, řidič si konečně vychutná možnosti přímého vstřiku paliva a vůz zrychluje konečně přiměřeně k objemu. Šestistupňová převodovka má sice poněkud dlouhé dráhy, rychlosti ale řidič nemusí hledat a i odstupňování jednotlivých stupňů včetně sympaticky rychlé šestky je vozu přiměřené.

Frekvence pobytu u čerpacích stanic záleží pochopitelně na jízdním stylu. Pokud udržíte motor pod 4000 otáčkami a de facto si tak dobrovolně odečtete dva válce a polovinu výkonu, lze apetit vozu udržet lehce nad desetilitrovou hranicí. Ve městě a při běžné jízdě mimo něj se nám při testu průměr ustálil na dvanácti litrech Naturalu/100 km, což je hodnota porovnatelná s konkurencí. Cuore sportivo přestěhované pod pravý nárt pak sice řidiči poskytne to nejlepší z podvozku, palubní počítač pak ale lehce ukáže spotřebu s dvojkou na začátku.

Záleží tedy na prioritách: pokud je záměrem majitele plnit si s „běžným“ sedanem střední třídy i lehce adrenalinové ambice, je Alfa ve zmíněné motorizaci s pohonem všech kol velmi vhodným nářadím. Pokud ale neakceptuje vyšší než běžnou spotřebu, nelze než zamáčknout slzu a jít se poohlédnout jinam.

První cena vozu799.900,- (1.9 JTS 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Základní cena testovaného vozu1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.161.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • pohodlí v kabině
  • rezerva výkonu motoru
  • zvuk motoru

Minusy:

  • spotřeba
  • vysoká hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4

Cena v základní výbavě: 1 121 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 161 000 Kč

Základní výbava:elektrické ovládání zadních oken, mlhovky, volant potažený kůží, Vehikle Dynamic Kontrol, Hill Holder, kola 225/50 R17, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD přehrávačem, dojezdová rezerva, deaktivace airbagu spolujezdce

Výbava testovaného vozu:automatická dvouzónová klimatizace, ovládání autorádia a telefonu na volantu, tempomat

Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka

Další výsledky tlaku na snížení cen mobilních dat pro…

Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent

Zájemci o bydlení si za nové byty připlácí stále víc.…

Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách

Automobilka Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3195
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 322 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.9 / 8.5 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / -
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1828
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží

Chudák Alfa Romeo 159 SW! V rukou ji měl „řidič“, který…

Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013 Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013

Místo Alfy Romeo 159 se v továrně v Neapoli bude vyrábět…

 



 
Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Dnes 16:51

Zatímco plně autonomní vozy jsou tématem pro hodně vzdálenou budoucnost, některé prvky autopilota se dají efektivně využít již dnes.




Blesk.cz

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec, slavný scénograf!

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec,…

Herec David Matásek (54), známý z filmového cyklu o Básnících či seriálu Polda, truchlí. Ve věku 73 let totiž v…

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není naděje na zlepšení

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není…

Smutná zpráva z Egypta: útok šílence s nožem má další oběť. Je jí česká účetní Lenka (36) z Rakovnicka, kterou…

 

iSport.cz

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po rvačce v restauraci

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po…

Zkušený trenér Fatih Terim ukončil dva týdny po rvačce v restauraci své třetí působení u fotbalové reprezentace…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…