Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

 
 

Co udělá se sedanem Alfa Romeo 159 vrcholný šestiválec a pohon všech kol. Bude lépe sedět v zatáčkách nebo se jen zrychlí vír v nádrži?

Nápadný sedan řady 159 se v české kotlině prodává spíše méně, za rok 2006 mu za 112 prodaných vozů náleží 19. místo v rámci střední třídy. Vrcholnou třílitrovou motorizaci s pohonem všech kol zvolilo loni pouhých pět zájemců – o to více jsme byli zvědavi na praktickou zkušenost při týdenním testu.

Popravdě řečeno, rozdíl oproti verzím s pohonem předních kol je poznat už v první zatáčce. Vůz, který máme coby předokolku zažitý jako lehce nedotáčivý, sice nevykrouží zatáčku jak po již zprofanovaných kolejích, jistota podvozku ale narostla mimořádně. Chuti opustit zatáčku po tečně už není ani památky, Alfa si nechá líbit prudké změny směru ve vysokých rychlostech a když už smyk, tak všemi koly naráz a po imprezovsku bokem.

Všem, kteří u předokolkových verzí Alfy 159 žehrali na nedotáčivost, to může znít jako splněný sen – i tohle příjemné překvapení má ale svá slabší místa. Při pomalejších zatáčkách se efekt pohonu všech kol nedostaví, a v hrátkách trochu překáží velký průměr volantu. A pokud nájezd do zatáčky přeženete skutečně brutálně, na rozdíl od japonské rallyeové ikony vám v takovém případě příliš nepomůže další přidání plynu – setrvačnost spolu s nemalou hmotností sedanu se totiž ošálit nedá a Chotkovy Sady nejsou Monte Carlo.

Kabina nepřináší oproti dříve testované verzi 159 JTD pochopitelně žádné změny – i teď nás čeká kvalitně zpracovaný a proti dosavadním zvykům značky neobvykle prostorný interiér, optimálně tvarované sedačky i pro značku již klasické uspořádání přístrojů do oddělených tubusů. Nástup na zadní sedadla je sice poněkud ztížen tvarováním dveří, po usednutí ale ani cestující ve druhé řadě netrpí nedostatkem pohodlí a kupodivu ani prostoru. Zavazadlový prostor s objemem 405 litrů má využití limitované velikostí vstupního otvoru, podstatnějším omezením je ale možnost otevírání víka pouze tlačítkem v interiéru nebo na dálkovém ovladači.

Šestiválcový třílitr má sice úchvatný zvuk, do 3500 otáček se ale, opět podobně jako čtyřválce v Impreze či Evu, chová spíše jako silný a spolehlivý tahoun než jako sportovní srdce. Po překonání tohoto limitu je ale vše v pořádku, řidič si konečně vychutná možnosti přímého vstřiku paliva a vůz zrychluje konečně přiměřeně k objemu. Šestistupňová převodovka má sice poněkud dlouhé dráhy, rychlosti ale řidič nemusí hledat a i odstupňování jednotlivých stupňů včetně sympaticky rychlé šestky je vozu přiměřené.

Frekvence pobytu u čerpacích stanic záleží pochopitelně na jízdním stylu. Pokud udržíte motor pod 4000 otáčkami a de facto si tak dobrovolně odečtete dva válce a polovinu výkonu, lze apetit vozu udržet lehce nad desetilitrovou hranicí. Ve městě a při běžné jízdě mimo něj se nám při testu průměr ustálil na dvanácti litrech Naturalu/100 km, což je hodnota porovnatelná s konkurencí. Cuore sportivo přestěhované pod pravý nárt pak sice řidiči poskytne to nejlepší z podvozku, palubní počítač pak ale lehce ukáže spotřebu s dvojkou na začátku.

Záleží tedy na prioritách: pokud je záměrem majitele plnit si s „běžným“ sedanem střední třídy i lehce adrenalinové ambice, je Alfa ve zmíněné motorizaci s pohonem všech kol velmi vhodným nářadím. Pokud ale neakceptuje vyšší než běžnou spotřebu, nelze než zamáčknout slzu a jít se poohlédnout jinam.

První cena vozu799.900,- (1.9 JTS 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Základní cena testovaného vozu1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.161.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • pohodlí v kabině
  • rezerva výkonu motoru
  • zvuk motoru

Minusy:

  • spotřeba
  • vysoká hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4

Cena v základní výbavě: 1 121 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 161 000 Kč

Základní výbava:elektrické ovládání zadních oken, mlhovky, volant potažený kůží, Vehikle Dynamic Kontrol, Hill Holder, kola 225/50 R17, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD přehrávačem, dojezdová rezerva, deaktivace airbagu spolujezdce

Výbava testovaného vozu:automatická dvouzónová klimatizace, ovládání autorádia a telefonu na volantu, tempomat

Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3195
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 322 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.9 / 8.5 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / -
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1828
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží

Chudák Alfa Romeo 159 SW! V rukou ji měl „řidič“, který…

Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013 Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013

Místo Alfy Romeo 159 se v továrně v Neapoli bude vyrábět…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…