Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4 - cena za trakci

 
 

Co udělá se sedanem Alfa Romeo 159 vrcholný šestiválec a pohon všech kol. Bude lépe sedět v zatáčkách nebo se jen zrychlí vír v nádrži?

Nápadný sedan řady 159 se v české kotlině prodává spíše méně, za rok 2006 mu za 112 prodaných vozů náleží 19. místo v rámci střední třídy. Vrcholnou třílitrovou motorizaci s pohonem všech kol zvolilo loni pouhých pět zájemců – o to více jsme byli zvědavi na praktickou zkušenost při týdenním testu.

Popravdě řečeno, rozdíl oproti verzím s pohonem předních kol je poznat už v první zatáčce. Vůz, který máme coby předokolku zažitý jako lehce nedotáčivý, sice nevykrouží zatáčku jak po již zprofanovaných kolejích, jistota podvozku ale narostla mimořádně. Chuti opustit zatáčku po tečně už není ani památky, Alfa si nechá líbit prudké změny směru ve vysokých rychlostech a když už smyk, tak všemi koly naráz a po imprezovsku bokem.

Všem, kteří u předokolkových verzí Alfy 159 žehrali na nedotáčivost, to může znít jako splněný sen – i tohle příjemné překvapení má ale svá slabší místa. Při pomalejších zatáčkách se efekt pohonu všech kol nedostaví, a v hrátkách trochu překáží velký průměr volantu. A pokud nájezd do zatáčky přeženete skutečně brutálně, na rozdíl od japonské rallyeové ikony vám v takovém případě příliš nepomůže další přidání plynu – setrvačnost spolu s nemalou hmotností sedanu se totiž ošálit nedá a Chotkovy Sady nejsou Monte Carlo.

Kabina nepřináší oproti dříve testované verzi 159 JTD pochopitelně žádné změny – i teď nás čeká kvalitně zpracovaný a proti dosavadním zvykům značky neobvykle prostorný interiér, optimálně tvarované sedačky i pro značku již klasické uspořádání přístrojů do oddělených tubusů. Nástup na zadní sedadla je sice poněkud ztížen tvarováním dveří, po usednutí ale ani cestující ve druhé řadě netrpí nedostatkem pohodlí a kupodivu ani prostoru. Zavazadlový prostor s objemem 405 litrů má využití limitované velikostí vstupního otvoru, podstatnějším omezením je ale možnost otevírání víka pouze tlačítkem v interiéru nebo na dálkovém ovladači.

Šestiválcový třílitr má sice úchvatný zvuk, do 3500 otáček se ale, opět podobně jako čtyřválce v Impreze či Evu, chová spíše jako silný a spolehlivý tahoun než jako sportovní srdce. Po překonání tohoto limitu je ale vše v pořádku, řidič si konečně vychutná možnosti přímého vstřiku paliva a vůz zrychluje konečně přiměřeně k objemu. Šestistupňová převodovka má sice poněkud dlouhé dráhy, rychlosti ale řidič nemusí hledat a i odstupňování jednotlivých stupňů včetně sympaticky rychlé šestky je vozu přiměřené.

Frekvence pobytu u čerpacích stanic záleží pochopitelně na jízdním stylu. Pokud udržíte motor pod 4000 otáčkami a de facto si tak dobrovolně odečtete dva válce a polovinu výkonu, lze apetit vozu udržet lehce nad desetilitrovou hranicí. Ve městě a při běžné jízdě mimo něj se nám při testu průměr ustálil na dvanácti litrech Naturalu/100 km, což je hodnota porovnatelná s konkurencí. Cuore sportivo přestěhované pod pravý nárt pak sice řidiči poskytne to nejlepší z podvozku, palubní počítač pak ale lehce ukáže spotřebu s dvojkou na začátku.

Záleží tedy na prioritách: pokud je záměrem majitele plnit si s „běžným“ sedanem střední třídy i lehce adrenalinové ambice, je Alfa ve zmíněné motorizaci s pohonem všech kol velmi vhodným nářadím. Pokud ale neakceptuje vyšší než běžnou spotřebu, nelze než zamáčknout slzu a jít se poohlédnout jinam.

První cena vozu799.900,- (1.9 JTS 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Základní cena testovaného vozu1.121.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.161.000,- (3.2 V6 4x4 191 kW )

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • pohodlí v kabině
  • rezerva výkonu motoru
  • zvuk motoru

Minusy:

  • spotřeba
  • vysoká hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4

Cena v základní výbavě: 1 121 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 161 000 Kč

Základní výbava:elektrické ovládání zadních oken, mlhovky, volant potažený kůží, Vehikle Dynamic Kontrol, Hill Holder, kola 225/50 R17, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD přehrávačem, dojezdová rezerva, deaktivace airbagu spolujezdce

Výbava testovaného vozu:automatická dvouzónová klimatizace, ovládání autorádia a telefonu na volantu, tempomat

Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem

Dvojka na kandidátce KDU-ČSL do Poslanecké sněmovny v…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3195
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 322 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.9 / 8.5 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / -
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4660
b) šířka (mm): 1828
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Alfa Romeo 159 3.2 V6 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží Video: Něco na dobrou noc. Když se ožralý řidič snaží vyjet z podzemních garáží

Chudák Alfa Romeo 159 SW! V rukou ji měl „řidič“, který…

Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013 Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013

Místo Alfy Romeo 159 se v továrně v Neapoli bude vyrábět…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Dnes 18:58

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za „milost“ od místního gangu dětských ranařů?

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za…

Agresivní útok teprve čtrnáctiletého školáka v místním parku, který se objevil na sociálních sítích, otřásl snad…

 

iSport.cz

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella čeká třetí dítě!

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella…

Jeden z nejlepších fotbalistů planety Lionel Messi bude trojnásobným otcem. Třicetiletý argentinský kanonýr ve…

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s Jankem nejsme spokojeni

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s…

Několik odchodů, vyřešení pozice „desítky“, ale především stabilizace. Takový je plán sparťanského vedení…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…