Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C dostane nový motor 1,8 T (220 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Fiat dal zelenou novému čtyřválci 1,8 Turbo. Jeho první aplikací se stane nový sportovní model Alfy Romeo.

Je to už téměř 5 let, co z Itálie slyšíme o zbrusu novém malém super-motoru, který by dokázal plnit i nároky nadšenců sportovní jízdy. Dnes Fiat potvrdil, že s čtyřválcem 1,8 Turbo máme počítat minimálně pro příští generaci Alf Romeo.

Celohliníková přeplňovaná jednotka, připravená pro příčnou i podélnou zástavbu, bude schopná podávat výkon až 220 kW (300 k). Aktuální motor podobného objemu dává v Giuliettě QV nejvíce 173 kW (235 k).

Prvním modelem, který nový motor zřejmě dostane, bude sportovní kupé Alfa Romeo 4C. Na trhu by mělo být ke koupi v polovině roku 2013, tedy za necelé dva roky.

V roce 2014 se nového čtyřválce dočká i sedan Alfa Romeo Giulia, nástupce Alfy 159.

Výroba nové pohonné jednotky začne v motorárně Pratola Serra na začátku roku 2013. Již teď se zde vyrábí mj. motory 1,75 TBi.


Ondřej Láník
Diskuze (43)
12. 10. 2011 19:55
Re: životnost
Aaaa, odbornik promluvil >:D

Takze nejprve ta cesta: Ostrava - Hlucin pres Dehylov. Zatacka v Dehylove z kopce dolu k nadrazi. Je to prava kolem zabradli (2 rychlost / 3000 otacek) - mirna leva (2 - 3 / 4500) - prava na brzdy (2/5000) - plyn (tak sekundu, tudiz vytocena 2 asi 6200 otacek) - leva vracecka (2/3500) - plny plyn - prava (2/6000, pak uz 3 a dolu z kopce).

Motor byl po CELKOVE GO, takze gufera nova a pres ne ani kapka. Olej jsem kontroloval vzdy pred jizdou, nebot sem s temito motory uz mel zkusenosti (nicmene ne ve vlastnim aute). Olej Selenia dle predpisu vyrobce.

Diky znamostem v Italii jsem pak GO pojal ponekud jinak a namontoval italske dily: Kliku (neprejte si slyset, co o vyvazeni original kliky rikal italsky motorar), olejove cerpadlo, pisty, krouzky a hlavu (komplet + vacky + ventily). Ten kit mel davat jen asi o 2 kW vic nez original (takze 110 kW) ale mel vydrzet podstatne dele. To ja uz se nedovim, nebot Tipo Sedicivalvole je uz davno pryc.

Obhajujte si tu s Beaumontem co chcete a jak chcete. Ty 2,0 16v motory byly nesmirne charismaticke, vykonne a s turbem se z nich dal vydupat sileny vykon, ale spolehlivost a zivotnost byla mizerna.
Na to Tipo rad vzpominam, takova auta uz se nedelaji.
Avatar - petr164
6. 10. 2011 20:45
Re: alfa na koni
Proč hned ty vyšlechtěné verze? Myslím, že byla řeč o standardním typu.
Avatar - petr164
6. 10. 2011 20:42
Re: životnost
Já ne, mě vyhovuje turbo dvoulitr, ty by se měly v šestiválu reinkarnovat.
Avatar - petr164
6. 10. 2011 20:40
Re: životnost
Viděl jsi ten motor kompletně rozložený na stole nebo jen bez palice? Pokud tam jsou díly z bláta a ne zušlechtěné oceli (pan Rockwell napoví), je čas se poohlédnout po poctivém materiálu. Magistr má pravdu, že dimenzování těch motorů bylo i pro Evo, jen písty a ojniční čepy byly tuším v Evu jiné, aby odpovídali náloži. Integrále bych i bral, kdybych měl šušně nazbyt...
Avatar - petr164
6. 10. 2011 20:30
Re: životnost
Můžeš přiblížit tu vytočenou dvojku a stav gufer? Pokud vytřásáš olej přes gufera, je to jen tvoje chyba stejně jako pokud honíš motor za tohoto stavu na limit při nízkých kvaltech... Pokud je olej na horní rysce a motor je v solidním stavu, nemá se kam při průjezdu pravolevými vlásenkami kam ztratit. Ostatně rád bych tě viděl projíždět o esíčko s brzdou uprostřed pravé...