Alfa Romeo Brera: první dojmy + české ceny

Alfa Romeo Brera: první dojmy + české ceny

 
 

Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který se právě teď dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který má své kořeny ve studii, představené v roce 2002. Alfa jej přivedla do výroby a právě teď se dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Špičkový italský design zůstává svou vyvážeností a originalitou nepřekonán. "Breru jsem navrhl, protože mě touha zvaná Alfa Romeo nikdy nepřejde" řekl tvůrce Brery Giorgetto Giugiaro. Velké kupé s vnějšími rozměry 4413 x 1830 x 1372 mm a rozvorem 2525 mm dostalo netypickou karoserii připomínající velký nízký hatchback. To nezní právě lákavě, ale skutečnost je díky originálním detailům a řešením typickým pro vozy Alfa Romeo, unikátním dílem.

Design přídě již díky stopadésátdevítce zdomácněl, ale záď s prostorově tvarovanými uhrančivými světly, velkým logem a nápisem Brera je současně novým i tradičním prvkem. Kabina je oblečena do kabátu ze zvláštní látky, který má ještě k tomu střih, ukrývající skutečné proporce. Mezi nejzdařilejší partie patří podle nás zadní okno a okolí zadního sloupku. Právě tato partie prošla od dob studie největší proměnou. Boční profil je v případě sériového vozu tvořen nejen sklem v bočních dveřích, ale také druhým oknem za dveřmi. Sériová Brera tím snad trochu ztratila na agresivitě, ale cestující vzadu dostávají více světla. Ano i tato Alfa je teoreticky vozem s uspořádáním 2+2. Skutečnost je prozaičtější. Do vozu se pohodlně vejdou jen dva.

V interiéru je vše podřízeno řidiči. Přístrojová deska pochází, podobně jako řada podvozkových komponent a motory, z Alfy 159, ale to zatím vůbec nevadí, vzhledem k tomu, že ani kasavic s číslicemi 159 na zádi na silnicích zatím mnoho nepotkáváme. K řidiči natočená středová konzole nese trojici výdechů ventilace a trojici tradičních kruhových ukazatelů, které doplňují obvykle před řidičem umístěný rychloměr a otáčkoměr. Velmi dobrá přední sedadla, která mají sportovní design, ale nenastavitelné opěrky hlav (v jednom kuse s opěradlem), jsou v Breře na svém místě. Pohled na zpracování zadní řady sedadel by byl podobně lákavý v případě, že by zde bylo více místa.

Zadní výklopné víko, otevírané dálkově spolu s logem Alfy, zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. Když jedete ve dvou můžete sklopením jinak těžko využitelných zadních sedadel dostat až 610 litrů pro vaše cestovní potřeby. Velmi praktické!

Český trh dostal nové zpestření. Breru asi nebudete potkávat každý den, ale když se tak stane, bude to svátek podobný setkání s mnohem dražšími italskými plnokrevníky z Maranella, Modeny nebo Sant'Agala Bolognese.

Alfa Romeo Brera - motorová paleta
Motor2.2 JTS3.2 V6 JTS2.4 JTD
Zdvihový objem [cm3]219831952387
Válce/ventily 4/46/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]136/6500191/6200147/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]230/4500322/4500400/2000
Max. rychlost [km/h]222240228
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,66,88,1
Komb. spotřeba [l/100 km]9,411,56,8
Zákl. cena [Kč]995.000,-Kč1.230.000,-Kč1.175.000,-Kč

Šestiválcová Brera je dodávána standardně s pohonem všech kol. Mezinápravový diferenciál Torsen C je nyní nově umístěn ve společné skříni s předním diferenciálem, což je řešení přinášející výhody ohledně celkových rozměrů, hmotnosti i výkonnosti. Využívá totiž síly vytvářené předním diferenciálem jak pro zvyšování vlastní svornosti (35 % v tahu, 45 % při brzdění motorem), tak pro vytváření určité míry samosvornosti i v předním diferenciálu (do 20 %), čímž se zlepšuje hnací síla vozidla a stabilita v zatáčkách. Základní rozdělení hnací síly systému Q4 je takové, že větší podíl připadá na zadní nápravu (43/57), což podporuje sportovní charakter vozidla a díky zvýšené svornosti dokáže mezinápravový diferenciál v případě potřeby okamžitě přenášet hnací sílu na hnací nápravu s lepšími adhezními podmínkami. Tak je možno přejít ze základního rozdělení hnací síly k rozdělení převážně na přední nápravu (72/28) nebo k rozdělení převážně na zadní nápravu (22/78); tento přechod je automatický, rychlý a plynulý, v závislosti na adhezi a prokluzu všech kol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

Volkswagen plánuje masivní investice, do vývoje motorů vloží 20 miliard eur Volkswagen plánuje masivní investice, do vývoje motorů vloží 20 miliard eur

Zpřísnování emisních norem je důvodem, proč německý…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Alfa Romeo Brera: Podivný konec kariéry Alfa Romeo Brera: Podivný konec kariéry

Alfa Romeo Brera se přestala vyrábět před rokem. Potkal…

Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu

Se změnou sazby DPH aktualizoval dovozce italských Alf…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Ples Prahy 1 v hollywoodském stylu: Kynychová místo šperků bradavky, modelka Němcová jako víla!

Ples Prahy 1 v hollywoodském stylu: Kynychová místo…

Tradiční ples Prahy 1 na pražském Žofíně přilákal spoustu známých osobností, které u vchodu vítal starosta…

 

iSport.cz

Česko ve svetrech. Jedničku má Kovář, Červenka nechce udělat ostudu

Česko ve svetrech. Jedničku má Kovář, Červenka…

Bude to poklona pro mistry světa. Československo ovládlo hokejový šampionát poprvé před 70 lety a v sobotu proti…

Hašek: Nabídka vést Spartu? Nepřijal bych, nebylo by to správné

Hašek: Nabídka vést Spartu? Nepřijal bych, nebylo by…

V ročníku 2011–2012 vedl Spartu, ale za svojí první ligovou štaci považuje Martin Hašek až tu současnou…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…