Alfa Romeo Brera: první dojmy + české ceny

Alfa Romeo Brera: první dojmy + české ceny

 
 

Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který se právě teď dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který má své kořeny ve studii, představené v roce 2002. Alfa jej přivedla do výroby a právě teď se dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Špičkový italský design zůstává svou vyvážeností a originalitou nepřekonán. "Breru jsem navrhl, protože mě touha zvaná Alfa Romeo nikdy nepřejde" řekl tvůrce Brery Giorgetto Giugiaro. Velké kupé s vnějšími rozměry 4413 x 1830 x 1372 mm a rozvorem 2525 mm dostalo netypickou karoserii připomínající velký nízký hatchback. To nezní právě lákavě, ale skutečnost je díky originálním detailům a řešením typickým pro vozy Alfa Romeo, unikátním dílem.

Design přídě již díky stopadésátdevítce zdomácněl, ale záď s prostorově tvarovanými uhrančivými světly, velkým logem a nápisem Brera je současně novým i tradičním prvkem. Kabina je oblečena do kabátu ze zvláštní látky, který má ještě k tomu střih, ukrývající skutečné proporce. Mezi nejzdařilejší partie patří podle nás zadní okno a okolí zadního sloupku. Právě tato partie prošla od dob studie největší proměnou. Boční profil je v případě sériového vozu tvořen nejen sklem v bočních dveřích, ale také druhým oknem za dveřmi. Sériová Brera tím snad trochu ztratila na agresivitě, ale cestující vzadu dostávají více světla. Ano i tato Alfa je teoreticky vozem s uspořádáním 2+2. Skutečnost je prozaičtější. Do vozu se pohodlně vejdou jen dva.

V interiéru je vše podřízeno řidiči. Přístrojová deska pochází, podobně jako řada podvozkových komponent a motory, z Alfy 159, ale to zatím vůbec nevadí, vzhledem k tomu, že ani kasavic s číslicemi 159 na zádi na silnicích zatím mnoho nepotkáváme. K řidiči natočená středová konzole nese trojici výdechů ventilace a trojici tradičních kruhových ukazatelů, které doplňují obvykle před řidičem umístěný rychloměr a otáčkoměr. Velmi dobrá přední sedadla, která mají sportovní design, ale nenastavitelné opěrky hlav (v jednom kuse s opěradlem), jsou v Breře na svém místě. Pohled na zpracování zadní řady sedadel by byl podobně lákavý v případě, že by zde bylo více místa.

Zadní výklopné víko, otevírané dálkově spolu s logem Alfy, zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. Když jedete ve dvou můžete sklopením jinak těžko využitelných zadních sedadel dostat až 610 litrů pro vaše cestovní potřeby. Velmi praktické!

Český trh dostal nové zpestření. Breru asi nebudete potkávat každý den, ale když se tak stane, bude to svátek podobný setkání s mnohem dražšími italskými plnokrevníky z Maranella, Modeny nebo Sant'Agala Bolognese.

Alfa Romeo Brera - motorová paleta
Motor2.2 JTS3.2 V6 JTS2.4 JTD
Zdvihový objem [cm3]219831952387
Válce/ventily 4/46/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]136/6500191/6200147/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]230/4500322/4500400/2000
Max. rychlost [km/h]222240228
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,66,88,1
Komb. spotřeba [l/100 km]9,411,56,8
Zákl. cena [Kč]995.000,-Kč1.230.000,-Kč1.175.000,-Kč

Šestiválcová Brera je dodávána standardně s pohonem všech kol. Mezinápravový diferenciál Torsen C je nyní nově umístěn ve společné skříni s předním diferenciálem, což je řešení přinášející výhody ohledně celkových rozměrů, hmotnosti i výkonnosti. Využívá totiž síly vytvářené předním diferenciálem jak pro zvyšování vlastní svornosti (35 % v tahu, 45 % při brzdění motorem), tak pro vytváření určité míry samosvornosti i v předním diferenciálu (do 20 %), čímž se zlepšuje hnací síla vozidla a stabilita v zatáčkách. Základní rozdělení hnací síly systému Q4 je takové, že větší podíl připadá na zadní nápravu (43/57), což podporuje sportovní charakter vozidla a díky zvýšené svornosti dokáže mezinápravový diferenciál v případě potřeby okamžitě přenášet hnací sílu na hnací nápravu s lepšími adhezními podmínkami. Tak je možno přejít ze základního rozdělení hnací síly k rozdělení převážně na přední nápravu (72/28) nebo k rozdělení převážně na zadní nápravu (22/78); tento přechod je automatický, rychlý a plynulý, v závislosti na adhezi a prokluzu všech kol.

Spolupracujeme s TipCars.com
On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami

Čtyřka největších on-line lékáren letos utrží celkem…

EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku

Konsorcium vedené českou energetickou skupinou EPH koupí…

Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit…

Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin

Ruská armáda ve východoukrajinském Donbasu není, jsou tam…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Alfa Romeo Brera: Podivný konec kariéry Alfa Romeo Brera: Podivný konec kariéry

Alfa Romeo Brera se přestala vyrábět před rokem. Potkal…

Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu

Se změnou sazby DPH aktualizoval dovozce italských Alf…

 



 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s náklaďákem

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s…

V Praze Kunraticích se to od 11. hodiny hemžilo záchranáři a hasiči. Ti zasahovali u vážné dopravní nehody, při…

 

iSport.cz

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom Světového poháru

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom…

Ester Ledecká zahájila olympijskou sezonu na snowboardu vítězně. Úřadující mistryně světa vyhrála v italské…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…