Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Brera: první dojmy + české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (175)
Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který se právě teď dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Druhé čtyřapůlmetrové kupé ze stáje Alfa Romeo je výjimečným designérským kouskem. Na rozdíl od relativně konvenčního GT je Brera netradičně pojatým hatchbackem, který má své kořeny ve studii, představené v roce 2002. Alfa jej přivedla do výroby a právě teď se dostává také na český trh. Cena? Necelý milion!

Špičkový italský design zůstává svou vyvážeností a originalitou nepřekonán. "Breru jsem navrhl, protože mě touha zvaná Alfa Romeo nikdy nepřejde" řekl tvůrce Brery Giorgetto Giugiaro. Velké kupé s vnějšími rozměry 4413 x 1830 x 1372 mm a rozvorem 2525 mm dostalo netypickou karoserii připomínající velký nízký hatchback. To nezní právě lákavě, ale skutečnost je díky originálním detailům a řešením typickým pro vozy Alfa Romeo, unikátním dílem.

Design přídě již díky stopadésátdevítce zdomácněl, ale záď s prostorově tvarovanými uhrančivými světly, velkým logem a nápisem Brera je současně novým i tradičním prvkem. Kabina je oblečena do kabátu ze zvláštní látky, který má ještě k tomu střih, ukrývající skutečné proporce. Mezi nejzdařilejší partie patří podle nás zadní okno a okolí zadního sloupku. Právě tato partie prošla od dob studie největší proměnou. Boční profil je v případě sériového vozu tvořen nejen sklem v bočních dveřích, ale také druhým oknem za dveřmi. Sériová Brera tím snad trochu ztratila na agresivitě, ale cestující vzadu dostávají více světla. Ano i tato Alfa je teoreticky vozem s uspořádáním 2+2. Skutečnost je prozaičtější. Do vozu se pohodlně vejdou jen dva.

V interiéru je vše podřízeno řidiči. Přístrojová deska pochází, podobně jako řada podvozkových komponent a motory, z Alfy 159, ale to zatím vůbec nevadí, vzhledem k tomu, že ani kasavic s číslicemi 159 na zádi na silnicích zatím mnoho nepotkáváme. K řidiči natočená středová konzole nese trojici výdechů ventilace a trojici tradičních kruhových ukazatelů, které doplňují obvykle před řidičem umístěný rychloměr a otáčkoměr. Velmi dobrá přední sedadla, která mají sportovní design, ale nenastavitelné opěrky hlav (v jednom kuse s opěradlem), jsou v Breře na svém místě. Pohled na zpracování zadní řady sedadel by byl podobně lákavý v případě, že by zde bylo více místa.

Zadní výklopné víko, otevírané dálkově spolu s logem Alfy, zpřístupňuje zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. Když jedete ve dvou můžete sklopením jinak těžko využitelných zadních sedadel dostat až 610 litrů pro vaše cestovní potřeby. Velmi praktické!

Český trh dostal nové zpestření. Breru asi nebudete potkávat každý den, ale když se tak stane, bude to svátek podobný setkání s mnohem dražšími italskými plnokrevníky z Maranella, Modeny nebo Sant'Agala Bolognese.

Alfa Romeo Brera - motorová paleta
Motor2.2 JTS3.2 V6 JTS2.4 JTD
Zdvihový objem [cm3]219831952387
Válce/ventily 4/46/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]136/6500191/6200147/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]230/4500322/4500400/2000
Max. rychlost [km/h]222240228
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,66,88,1
Komb. spotřeba [l/100 km]9,411,56,8
Zákl. cena [Kč]995.000,-Kč1.230.000,-Kč1.175.000,-Kč

Šestiválcová Brera je dodávána standardně s pohonem všech kol. Mezinápravový diferenciál Torsen C je nyní nově umístěn ve společné skříni s předním diferenciálem, což je řešení přinášející výhody ohledně celkových rozměrů, hmotnosti i výkonnosti. Využívá totiž síly vytvářené předním diferenciálem jak pro zvyšování vlastní svornosti (35 % v tahu, 45 % při brzdění motorem), tak pro vytváření určité míry samosvornosti i v předním diferenciálu (do 20 %), čímž se zlepšuje hnací síla vozidla a stabilita v zatáčkách.

Základní rozdělení hnací síly systému Q4 je takové, že větší podíl připadá na zadní nápravu (43/57), což podporuje sportovní charakter vozidla a díky zvýšené svornosti dokáže mezinápravový diferenciál v případě potřeby okamžitě přenášet hnací sílu na hnací nápravu s lepšími adhezními podmínkami. Tak je možno přejít ze základního rozdělení hnací síly k rozdělení převážně na přední nápravu (72/28) nebo k rozdělení převážně na zadní nápravu (22/78); tento přechod je automatický, rychlý a plynulý, v závislosti na adhezi a prokluzu všech kol.

Ondřej Láník
Diskuze (175)
15. 3. 2006 02:24
TOHLE SI PŘEČTI
[odkaz] :-(
12. 3. 2006 21:03
Re: TĚŽKÝ POROD...
Jistě, jsou auta, kam nafta sedí... Alfa je o vůni benzínu :yes:
12. 3. 2006 20:51
Re: TĚŽKÝ POROD...
Jasně... to je ten problém "milovníků" Alfy...
12. 3. 2006 20:39
Re: TĚŽKÝ POROD...
Souhlas.
12. 3. 2006 20:32
Re: interier
>:D