Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: Dvouspojková převodovka přichází

Diskuze (37)
Dlouho očekávaná převodovka TCT míří do benzinové i dieselové Giulietty.

Alfa Romeo pro Giuliettu slibovala dvouspojkovou převodovku. Po dvou letech na trhu je konečně tady! Jedná se o šestistupňovou skříň TCT, která se už od loňského roku dodává do modelu MiTo 1,4T MultiAir TCT (99 kW).

V Giuliettě se nová převodovka dočká nasazení ve spojení s motory 1,4T MultiAir 125 kW a 2,0 JTDM 125 kW. U obou motorů TCT zrychlí akceleraci z 0 na 100 km/h o jednu desetinku a vylepší i kombinovanou spotřebu.

Od nové převodovky si Alfa slibuje zvýšení odbytu Giulietty o 10 %. Dosud totiž bylo možné objednávat je tradiční manuální převodovku. Dvouspojkové ústrojí by mělo představovat 15 % prodejů.

Alfa Romeo Giulietta - technická data a české ceny
Model1,4T1,4T MutliAir1,6 JTDM2,0 JTDM2,0 JTDM
Převodovka6M6M (6DS)6M6M6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]13681368159819561956
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5000125/550077/4000103/3750125/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750250/2500280/1750320/1500350/1750
Max. rychlost [km/h]195218 (218)185205218 (218)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,8 (7,7)11,39,08,0 (7,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,8 (5,2)4,44,54,7 (4,5)
Cena Progression [Kč]399.900,--508.500,-561.500,--
Cena Distinctive [Kč]479.000,-586.000,-546.600,-599.000,-652.000,-
Cena Distinctive TCT [Kč]----707.000,-
Cena Super TCT [Kč]-599.900,----

V loňském roce bylo v Evropě registrováno 80 tisíc Giuliett. Z toho 40 % (32 tisíc) připadá na Itálii, ve Francii našlo majitele 9200 ks, ve Velké Británii 7100 ks a v Německu 6300 ks. Nejoblíbenější motor je 1,6 JTDM (35 %), nezvykle vysoký je i podíl benzinového 1,4T MultiAir (15 % - sedmkrát víc, než je v daném segmentu u podobných motorů obvyklé). Mezi barvami vede bílá s podílem 35 %, klasickou alfí červenou volí jen 16 % zákazníků.

Diskuze (37)
Avatar - white label
22. 2. 2012 11:15
Re: Chlapi co se divíte,
Řeč je o image a tam je srovnání poměrně jasné i bez srovnávacích testů s americkými produkty. ;-)
Proti Lexusu nemám nic, jen to není prémie americké značky, jinak viz P.S. v předchozí reakci.
Že má BMW/MB v Americe lepší image, než Audi je pravda, ale celkově to na tom o čem píšu nic moc němění. :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2012 11:07
Re: Chlapi co se divíte,
tak nový Cadillacy na německou prémi moc neztrácí, srovnej si ATS a BMW3 nebo CTS a BMW5. Schválně. Každej test co sem četl chválil podvozek i vnitřní zpracování, všude jen kecy o motoru že moc žere a že není diesl a bla bla.

Lincoln trpí na ujetej desgin a divný interiéry, u fordu asi dělá desgnéra nějaký člověk ujetý divným směrem. nevím, pokud chtěj značku zachranovat tímto směrem....

A jiná prémie z US zanček není, jestli se u fiatu pochlapí, možná se do prémiových vod zkusí vrátit Chrysler.

No a co máš proti Lexusu? že by měl v usa špatnou image?
A proč si ho tolik lidí kupuje?
A proč nemá Audi v USA dobrou image? Proč ho lidi nekupují?

Mercedes tak o spousty zákazníků přišel, svým slvným obdovým 90-02, kdy kvalita byla místy tak tristní, že zákazníci znající Mercedesy 80. let jen nevěřícně kroutili hlavou a utíkali pryč.

Takže zbývá slavný BMW, jehož největší prodeje v USA tvoří 3ka a Xková řada.
Nenápadně se podívej na věkový průměr a skladbu těcho zákazníků, ale movitý a vážený pán ve věku kolem 40-60 fakt za volantem těchto aut nesedí....Skladba je podobná jako u VW Beetle a Civicu (BMW 3) a u Xkové řady jako u většiny dalších SUV typu Range Rover, Volvo, Saab, Chevy a Ford a Jeep.

Ti páni na úrovni sedí právě za Lexusem, Toyotou, Cadillacem, Jaguarem a Mercedesem a poslední dobou jich pár překonvertovalo i k Hyundai a jeho luxusní modelům.
Avatar - white label
22. 2. 2012 10:55
Re: Chlapi co se divíte,
Neutíkej "nenápadně" od konfrontace německá vs americká prémie k Lexusu/Infiniti apod. Kolik se prodá třeba na vyspělém a extrémně patriotistickém japonském trhu evropské vs. americké prémie?
Navíc zaměňuješ výši image s výší prodejů, jenže image odráží mnohem víc samotná cena kterou jsou i za ni zákazníci ochotni zaplatit a tam má německá prémie opět navrch a to nejen v evropě/americe. :*)
;-)

P.S. Lexus/Infiniti jsou v Evropě stále relativní "trpaslíci" a v Americe spíš prémiovou volbou "rozumu", komu jde především o image, volí hlavně MB/BMW i tam.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2012 10:46
Re: Chlapi co se divíte,
V USA není v čele prodejů prémie Audi, ani Mercedes ani BMW pokud sis všiml.

Tam je Lexus, pak Cadillac, Infiniti, ptom někde BMW a MB, a pak někde vzadu Audi a Lincoln. Trošku rozdíl.

A japonsko? Lexus, velké toyoty atd.

Arábie je mišmaš, tam frčí němci i ameriky a jaguary....+ luxusní RR, Bentley

Austrálie nevím.
Z asie nejsou k dispozici relevantní údaje o luxusních a prémiových vozech, VW tam má sice fajn prodeje ale ty tvoří masovka Passat, to má k prémii daleko jako Citizen k rolexkám a pak historický vykopávky typu xy let stará Jetta...

Takže ti zbejvá ta evropa.....
Avatar - white label
22. 2. 2012 10:26
Re: Chlapi co se divíte,
Zamysli se hlavně ty nad tím, proč téměř nemají konkurenci??? Myslíš si, že jim to ostatní automobilky prostě jan tak "zadarmo" přejí? A proč má německá prémie vyšší image, než třeba ta americká, a to prakticky na celém světě, včetně té tvé slavné Ameriky? Že by ti "patriotičtí evropští strejdové" obývali celou planetu, nebo si spíš nekriticky "patriotický" ty? :*) ;-)